Billigst T/R England ?
Fra : Knud Dam

Dato : 07-06-11 21:35

Hej !

Affødt af "Billigst T/R Bornholm ?"

Det var da en go' idé at spørge her.

Pernille og jeg tager på ferie til England til juli.

Turen Esbjerg - Harwich er dyr med to motorcykler. Vi har derfor søgt andre
muligheder - bla fra Holland.

Er der nogen, der har et forslag, så hører vi meget gerne.

; - )

KD

Fra : Martin Z.

Dato : 07-06-11 22:04

Den 07-06-2011 22:35, Knud Dam skrev:
> [...]
> muligheder - bla fra Holland.
>
> Er der nogen, der har et forslag, så hører vi meget gerne.

Prøv at checke denne tråd jeg skrev i sidste år:

https://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/dc38def18b78e749/bb9d145dec46d3cd?hl=da&lnk=gst&q=boulogne#bb9d145dec46d3cd

Mvh. Martin Z.

Fra : Per V. Misser

Dato : 07-06-11 23:45

Hej Knud
"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> andre muligheder - bla fra Holland.
>
> Er der nogen, der har et forslag, så hører vi meget gerne.

Tidligere år var der et nordligt alternativ, idet færøfærgen Norrøna anløb
Scrabster i det nordlige Skotland på rundturen til Færøerne og Island. Jeg
var selv med den i 2008. Det var billigt med MC, men åbenbart ikke
rentabelt.
Det eneste alternativ synes at være kanalruterne. Det giver en masse ekstra
kørsel, både på kontinentet og hvis man gerne vil se noget andet end det
crowdede sydlige England.
Der er rigtig mange ruter over Kanalen, så der er ikke andet at gøre end at
søge den billigste på nettet.
God jagt!
Per V Misser

Fra : OM

Dato : 10-06-11 17:23

Hej Knud
Jeg kom relativt billigt over fra calais til dover med færge.

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 11-06-11 16:17

> [...]
> muligheder - bla fra Holland.
>
> Er der nogen, der har et forslag, så hører vi meget gerne.

Jeg var i England sidste år. Da vi ikke helt var klar over hvornår vi
ville sejle fra Calais, så besluttede vi at vente med at bestille
billetter til vi var dernede. Det skulle vi ikke have gjort, da de
derved blev knap 3 gange så dyre end hvis vi havde bestilt hjemmefra via PC.
Så vidt jeg husker, så betalte vi 83 Pund pr. cykel incl. fører.
Begge selskaber vi spurgte havde stort set samme pris.
De skal bestilles mindst 24 timer før afgang for at opnå en god pris.
Vi lånte en PC før hjemturen.

Hilsen Matthias

Fra : Knud Dam

Dato : 14-06-11 19:37

"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Tak for forslag.

Vi valgte en mellemløsning: Hoek Van Holland-Harwich natsejlads med kahyt.
Samlet pris lidt under det halve af turen Esbjerg-Harwich.

; - )

KD

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-11 08:13

>Tak for forslag.

>Vi valgte en mellemløsning: Hoek Van Holland-Harwich natsejlads med kahyt.
>Samlet pris lidt under det halve af turen Esbjerg-Harwich.

Hvilke priser snakke vi om her?
Var selv en tur med 2 personer og en MC - Esbjerg Harwich retur i 2005 - det
kostede i omegnen af 2200 kr.
Synes ikke selv det var ret dyrt.

Mvh
Allan

Fra : Knud Dam

Dato : 15-06-11 18:04

"Allan" <jawa350 snable-A hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvilke priser snakke vi om her?
> Var selv en tur med 2 personer og en MC - Esbjerg Harwich retur i 2005 -
> det kostede i omegnen af 2200 kr.
> Synes ikke selv det var ret dyrt.

Hej Allan.

Kr. 9.300 for to personer, to mc'er og en kahyt begge veje.

Pernille ringede for at checke, om vi kunne få et bedre tilbud. Det var ikke
muligt.

; - )

KD

Fra : Armand

Dato : 16-06-11 18:47

Den 15-06-2011 09:12, Allan skrev:

> Hvilke priser snakke vi om her?
> Var selv en tur med 2 personer og en MC - Esbjerg Harwich retur i 2005 -
> det kostede i omegnen af 2200 kr.
> Synes ikke selv det var ret dyrt.

Selvom der efterhånden er længe siden vi var på UK-ferie, så tog vi over
Oostende (svjh førstkommende færge efter Hoek van Holland, som omtrent
tager samme tid som Esbjerg-færgen) og tourede rundt i 14 dages tid og
endte på Liverpool-kanten. Da vi senere talte med nogle klubkammerater
der havde været afsted omtrent samtidig via Esbjerg, viste det sig at
vores samlede transportomkostninger svarede til hvad de havde givet for
færgebilletten alene

Når det blev Oostende, så var det fordi konens røv nægtede at fortsætte
til Calais, og jeg har siden ærgret mig over at jeg ved denne, min
hidtil eneste kanal-krydsning, ikke fik oplevet Hoovercrafts'ne, der
allerede få år efter blev oplagt
Jeg gav dog en kammerat rådet og hán sidder nu og kan plage mig ved at
tale om oplevelsen (der forøvrigt ikke var særligt meget, derved at
omgivelserne piskedes op til skum og støv, og vinduerne samtidig bar
tydelig præg af denne mangeårige belastning) hvorved at der ikke var
nogen udsyn på noget tidspunkt under overfarten

--
Armand.