Lejebolig, ekstra vandforbrug pga udsivnin~
Fra : Leif Neland

Dato : 07-06-11 10:37

Nogen har lejet et hus, og skal bl.a. betale vand efter forbrug.
Nu viser det sig, at der er utætte rør, og på de første 3 måneder er der
brugt et helt års normalforbrug af vand.
Er det lejer eller udlejer, der hæfter for ekstraforbruget?

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 07-06-11 10:45

On Tue, 7 Jun 2011 11:37:00 +0200, "Leif Neland" <leif@neland.dk>
wrote:

> [...]
>brugt et helt års normalforbrug af vand.
>Er det lejer eller udlejer, der hæfter for ekstraforbruget?

"Efter forbrug" er jo det som måleren udviser og ikke hvad det er
brugt til. Så den hænger lejer på medmindre han kan bevise at udlejer
kendte til det utætte rør og ikke gjorde noget ved det, eller at
utætheden skyldes mangelfuld vedligeholdelse.
Men hvis det ikke kan løses i mindelighed er der rettens vej.

/Hans

Fra : Jubi

Dato : 07-06-11 13:57

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i meddelelsen
> Nogen har lejet et hus, og skal bl.a. betale vand efter forbrug.

Er der 1 eller flere vandmålere og hvor er utætheden konstateret? Før
eller efter lejerens måler, i eller uden for lejemålet?
Hvordan er utætheden fremkommet? Mekanisk påvirkning, og af hvad?

> Nu viser det sig, at der er utætte rør, og på de første 3 måneder er
> der brugt et helt års normalforbrug af vand.
> Er det lejer eller udlejer, der hæfter for ekstraforbruget?

Det kommer an på dine svar.

--
Tårnet: Delta 351, trafik jeres klokken 10, 6 kilometer.
Delta 351: Tårn, giv os et andet tip, vi har digitale ure.

Fra : Sømand1

Dato : 07-06-11 14:12

"Jubi" <jubi@msn.com> wrote in message
> "Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i meddelelsen
>
> Er der 1 eller flere vandmålere og hvor er utætheden konstateret? Før eller
> efter lejerens måler, i eller uden for lejemålet?

.... indenfor lejemålet, efter måler, vil jeg gætte på.