Re: Skift af hjullejer
Fra : Hekto

Dato : 06-06-11 08:03

En alternativ metode:

Kan man ikke få en dorn ind i de dertil indrettede hak, kan en solid ekspansionsbolt bruges. Den spændes godt fast i lejet der skal ud - en lang stang og en stor hammer - et klask på det indvendige af ekspansionsbolten og ejet er ude.

--

/Hekto

Fra : Søren Larsen

Dato : 14-06-11 08:19

"Hekto" <hektoblast@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Det er noteret, hvis jeg i fremtiden skulle komme ud for nogen der ikke vil
ud. Det var ikke tilfældet her; et par klask med en dorn på inderringen fra
den anden side, og de var ude.

/Søren

Fra : Kim J

Dato : 14-06-11 13:33

Hej Søren,

"Søren Larsen" <sblar1@SLETsurfpost.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> vil ud. Det var ikke tilfældet her; et par klask med en dorn på
> inderringen fra den anden side, og de var ude.

Kanon ide, jeg har skiftet mange hjullejer, og det er ikke det nemmeste job
med en dorn. Det kræver masser af tålmodighed og mange små slag.

Hilsen Kim J.
MC De meget Få Rå

Fra : Armand

Dato : 16-06-11 18:50

Den 14-06-2011 14:32, Kim J skrev:
> .

> Kanon ide, jeg har skiftet mange hjullejer, og det er ikke det nemmeste
> job med en dorn. Det kræver masser af tålmodighed og mange små slag.

Jup!
Jég har også skrevet mig Columbus-ægget bag øret!

--
Armand.