En ordentlig hjelm
Fra : oz3bto

Dato : 06-06-11 12:30

Hvad mærker / model skal jeg kikke efter ?

Skal til at køre ret meget på ATV også lange ture og min nuværende hjelm
støjer a H til. ville gerne have fundet en der er mere støjsvag og evt med
højtaler i hvis man da kan få det

Også må de jo selvfølgelig gerne være i den billige ende af skalaen

Fra : Kim Hansen

Dato : 06-06-11 15:18

On Mon, 6 Jun 2011 13:30:29 +0200, "oz3bto" <no@in.dk> wrote:

>Hvad mærker / model skal jeg kikke efter ?

Nolan N90

>Skal til at køre ret meget på ATV også lange ture og min nuværende hjelm
>støjer a H til. ville gerne have fundet en der er mere støjsvag og evt med
>højtaler i hvis man da kan få det

Der er plads til højtaler, og den støjer mindre end den Schubert C2
jeg havde

>Også må de jo selvfølgelig gerne være i den billige ende af skalaen

Det er Nolan ikke, men den er pengene værd

Mvh. Kim

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 06-06-11 21:28

Den 06-06-2011 13:30, oz3bto skrev:
> [...]
> højtaler i hvis man da kan få det
>
> Også må de jo selvfølgelig gerne være i den billige ende af skalaen

Det kan vi ikke hjælpe med, så pas på med at købe på anbefaling af andre.

Årsagen er at alle hoveder er forskellige, vi sidder forskelligt på vore
køretøjer, og tusind andre forhold. Derfor er der kun den lange trange
vej hvis man vil være sikker!

1) Hjelmen skal passe til netop dit hoved! Prøv et stort udvalg til du
finder en der passer dig. Den skal klemme fra ny (ikke ulideligt, men
den skal være stram)
2) Hjelmen skal være godkendt (det er de praktisk taget alle - jeg har
ikke stødt på undtagelser)
3) Få lov til at prøve den på en kort tur på dit foretrukne køretøj, for
at vurdere støjniveau - ingen - i n g e n - hjelm dæmper nok til at
undvære høreværn! men derfor må den gerne være støjsvag.
4) Pris vil oftest være afgørende for komfort og ekstra features,
praktiske daglige detaljer.

Held og lykke med at finde en hjelm.

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : Jim Andersen

Dato : 08-06-11 10:27

oz3bto wrote:
> Skal til at køre ret meget på ATV også lange ture og min nuværende
> hjelm støjer a H til. ville gerne have fundet en der er mere støjsvag

Schubert laver støjsvage hjelme.

/jim

Fra : Henrik Jensen

Dato : 08-06-11 14:09

> Schubert laver støjsvage hjelme.

Ikke en C3.. Klart den dårligste hjelm jeg har haft til dato.

Fra : jpn

Dato : 08-06-11 16:08

On 08-06-2011 15:08, Henrik Jensen wrote:

> Ikke en C3.. Klart den dårligste hjelm jeg har haft til dato.

Pudsigt. :)

Den C3 jeg har nu er klart den bedste og støjsvageste hjelm jeg
nogensinde har haft (hjelm nr.5)

Måske er det bare meget individuelt hvad der passer vores hoveder bedst.
Derfor følg Kløves råd ved hjelm køb.

Jørgen

Fra : Henning

Dato : 08-06-11 18:39

> [...]
> højtaler i hvis man da kan få det
>
> Også må de jo selvfølgelig gerne være i den billige ende af skalaen

Først ville jeg se på http://sharp.direct.gov.uk/ og finde de hjelme der
score godt. Siden tester hvor god hjelmen er til at beskytte mod slaget.

De udvalgte hjelme vil jeg fide reviews/tests af. Her skal du være
opmærksom på at støj er meget individuelt, både formen af dit hoves som
hvor hjelmen befinder sig i forhold til en evt. vindskærm. Læs mere her:
http://www.webbikeworld.com/motorcycle-helmets/helmet-noise.htm Siden
tester også hjelmene generelt.

Når du har udvalgt nogle stykker er det på tide at komme ud og prøve
hjelmene på dit eget hoved og gerne køre en tur.

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 08-06-11 19:21

Ikke billig med god, har gang i min nr. 4+5 at dette mærke
http://www.araiamericas.com/#/home

Har også prøvet Shuberth, Shark, Caberg og nogle jeg ikke kan huske og
ingen når op på siden af Arai med hensyn til pasform og comfort målt med
mit hoved

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S