Energimærkning af andelsbolig?
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 05-06-11 16:09

Hej.

Jeg bor i en andelsboligforening fra 1993, hvor der høre 8 stk. rækkehuse
til. Der er en der har sat sin andelsbolig til salg, og nu kommer hun og
siger, at hun ikke kan få den energimærket. Advokaten der skal lave
energimærkning på den, siger at han ikke kan lave dem enkeltvis, men skal
lave en for hver andelsbolig - altså skal vi andre betale for en
energimærkning som vi ikke skal bruge til noget, kan det være rigtigt? Der
er lige to andre der inden for et halvt år har solgt, og de kunne godt få
lavet energimærkning enkeltvis. Lyder som om at advokaten lige skal tjene
nogle hurtige penge.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : Preben

Dato : 05-06-11 16:44

Den 05.06.2011 kl. 17:09 skrev Jørgen Nielsen
<longhorn_1969nomorespam@hotmail.com>:

> [...]
> lavet energimærkning enkeltvis. Lyder som om at advokaten lige skal tjene

http://www.energimærkning.dk/energimaerkning-af-andelsboliger/

Så vidt jeg kan se af ovenstående link, gælder det kun hvis andelsboligen
er en del af et etagebyggeri. Klik videre på linket "Energimærkning af
ejerlejligheder"

--
mvh/Preben

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 05-06-11 17:11

"Preben" <pranSLETDETTE@privat.dk> wrote in message
news.vwl0n70nqz68nt@preben-pc.flatrate.dk...

[...]

+++++++++++++++++++++++++++++++++

Hej Preben.

Der er første sal på nogle af lejlighederne, men det er ikke flere
lejligheder i hver "opgang" (da det rækkehuse). Jeg synes den er lidt svær
at tolke. Kan advokaten kræve at han kun vil lave for alle lejlighederne,
selv om loven måske siger noget andet?

Fra : Klaus H

Dato : 05-06-11 19:07

cut
Kan advokaten kræve at han kun vil lave for alle lejlighederne,
selv om loven måske siger noget andet?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Ja, han har ikke pligt til at tage dig som kunde.
Hvis han ikke vil, så find en anden.

Klaus H

Fra : Per Christoffersen

Dato : 05-06-11 20:18

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> at tolke. Kan advokaten kræve at han kun vil lave for alle lejlighederne,

Det er jo ikke/næppe advokaten der skal udarbejde energimærket. Det skal man
nemlig være beskikket energikonsulent for at have lov til.
Advokaten kan godt stå for at bede energikonsulenten udarbejde mærkningen,
men foreningen kan jo også selv kontakte en konsulent og bede om en
vurdering.
Under alle omstændigheder er det andelsboligforeningender skal betale for
udarbejdelsen af mærket, uanset om det er for hele ejendommen eller kun for
en enkelt bolig.

/Per

Fra : Karsten Jühne

Dato : 05-06-11 20:28

On Sun, 5 Jun 2011 17:09:10 +0200, Jørgen Nielsen wrote:

>Jeg bor i en andelsboligforening fra 1993, hvor der høre 8 stk. rækkehuse
>til.

Er byggeriet opført i 1993, så overvej et automatmærke.
I øvrigt mener jeg at det er foreningen der skal betale energimærket ved nybyggede andelsboligen.
--
Mvh. Karsten
Andelsbolig: http://www.lysningen.dk

Fra : Lars Christensen

Dato : 05-06-11 22:25

> [...]
> lavet energimærkning enkeltvis. Lyder som om at advokaten lige skal tjene

http://www.abf-rep.dk/page.asp?sideid=37&zcs=3#betaling

Det fortæller faktisk det hele

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 19-06-11 17:50

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> lavet energimærkning enkeltvis. Lyder som om at advokaten lige skal tjene

Hej allesammen.

Tak for jeres svar. Det viser sig at der ikke er lavet energimærkning på
nogle af boligerne, så der bliver lavet på allesammen nu.