Inkasso
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 05-06-11 06:37

for ca 3 eller 2½ år siden havde jeg et slagsmål med et Inkasso firma
der endte med jeg indberette dem for advokat nævnet og faktisk vandt /
fik medhold - nu fame til herrens pris om de så ikke sender mig - en
rykke på den samme sag igen - Nå men de mener så at jeg skylder dem
eller Call me nogen penge -

uagtet at vi har fået det på plads at jeg opsagde abonnementet noget
efter bindings perioden var over fordi jeg skulle på ferie , det var
først da jeg kom hjem jeg lagde mærke til at de var blevet ved med at
trække penge ( hvorfor jeg mener det reelt er dem der skylder mig penge
og ikke omvendt )...

men mit spørgsmål er - skal de ikke sende en specificeret regning
forstået på den måde jeg skylder for det og det og det i stedet for bare
at slynger et tal ud ? og de vil i øvrigt gerne have nogen 1000 kr i
rykker gebyr for den tid der er gået siden de sendte mig en forkert
regning . hvad de da også har vedkendt sig ..
--
Mv
Bo M Mogensen

Fra : wilstrup

Dato : 05-06-11 21:22

"Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> rykker gebyr for den tid der er gået siden de sendte mig en
> forkert
> regning . hvad de da også har vedkendt sig ..

DE juridiske genier herinde ved garanteret noget om
rykkergebyrer, men jeg erindrer noget om at der maks. kan
opkræves op til 100 kr. pr. rykkergebyr og kun op til tre gange,
så 1000 kr. finder jeg temmelig højt og mærkværdigt - men lad os
se hvad juranørderne skriver herinde. Jeg vil følge levende med i
netop din sag.