FireFox vil ikke YuoTube ?
Fra : Ukendt

Dato : 05-06-11 06:55

Har prøvet FF 4, men flere funktioner virkede ikke.
Måtte gå tilbage til FF ver 3.6.17.
Da jeg afinstallerede F 4, fjernede den sq hele FF,
så jeg måtte installere ver 3.6.17. igen, men det hele virkede
så igen som det plejede.
I går, pludselig, jeg skulle se noget på YouTube, ville den ikke.
Uanset hvad jeg gjorde.
Her er et screenshot:
http://billedeupload.dk/photo/2011-06/58595aca/YuoTube_Problem.JPG.html
Når jeg trykker på DIVX HIQ, sker der intet.

Andre med samme problem, og gerne en løsning ?

Af tilføjelser til FF er der AVG Free 2011, DIVX HIQ 2.1.1.94, DIVX Plus Web
Player og java

Jeg nægter at bruge FF 4 .

Mvh Kim

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-11 06:59

"Kim" <1_2_3.dk> skrev i en meddelelse
> Har prøvet FF 4, men flere funktioner virkede ikke.

Ups, YouTube er stavet forkert i subject.

YouTube virker fint og normalt som den plejer i IE 8 og Crome
bare ikke i min FF ver 3.6.17

Mvh Kim

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-06-11 07:57

Den 05-06-2011 07:54, Kim skrev:
> Har prøvet FF 4, men flere funktioner virkede ikke.

Hvilke? Det vil være bedre at få løst dine problemer end at
gå tilbage til den gamle version.

> så jeg måtte installere ver 3.6.17. igen, men det hele virkede
> så igen som det plejede.
> I går, pludselig, jeg skulle se noget på YouTube, ville den ikke.

Havde det virket i mellemtiden, eller havde du bare ikke
været inde på Youtube, efter du gik tilbage?

Virker andre videoer på Youtube?

Giv os gerne adressen til videoen med problemet.

> Jeg nægter at bruge FF 4 .

Det risikerer at betyde sikkerhedsmæssige problemer, når
Firefox 3 ikke længere opdateres. Og du går glip af de nye
funktioner i Firefox 4 med understøttelse af HTML5 og CSS3.
Få i stedet løst problemerne i Firefox 4.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hold dit livs drømmeferie i Thailand:

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-11 13:08

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev

> Hvilke? Det vil være bedre at få løst dine problemer end at gå tilbage til
> den gamle version.

Flere funktioner virkede ikke bl.a som jeg husker det:
Nordea Netbank
Mosbackup
Adblock Plus samt andre tilføjelser som dictionaries
Java-Spil inde på KomogVind
Java-Spil inde på Facebook

samt de havde fjernet nogle funktioner og rykket andre så
man ikke kunne finde dem, hele layoutet fuldstændigt nyt.
Kan ikke sætte dem til at åbne i nyt vindue i stedet for ny fane m.m

Jeg kan ikke huske det hele, har lykkeligt fortrængt det.
Hvorfor laver de ikke ver 4 så den ligner og virker 99,9 % som den version
vi har brugt i mange år ?

"

> Virker andre videoer på Youtube?
>
> Giv os gerne adressen til videoen med problemet.

Alle dem jeg prøvede, alle.

> Det risikerer at betyde sikkerhedsmæssige problemer, når Firefox 3 ikke
> længere opdateres. Og du går glip af de nye funktioner i Firefox 4 med
> understøttelse af HTML5 og CSS3. Få i stedet løst problemerne i Firefox 4.

Jeg er helt enig med dig mht sikkerhedsmæssigt, men forfor
fa... skal de lave den så komplet umulig at bruge ?

Findes der en 4'er version hvor layout, knapper og det hele er lige som på
ver 3.6.17. ?

Og hvor alle tilføjelsesprogrammer m.m som virker på 3.6.17 også alle
virker på 4'eren ?

Jeg har fjernet 4'eren på mange maskiner efterhånden, den er dybt laaangsom
og låste/frys hele tiden.
Det bliver folk jo trætte af.

Jeg var en af de første der testede 4'eren i flere Beta versioner da den kom
frem, og allerede den gang virkede den ad h til.

Hvorfor sørger de ikke for at den er 100% gennemprøvet og gennem testet, og
sikrede sig at alle funktioner virkede
inden de sendte den ud ?

Mvh Kim

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-06-11 14:06

Den 05-06-2011 14:08, Kim skrev:
> "Kim Ludvigsen"<usenet@kimludvigsen.dk> skrev

> Flere funktioner virkede ikke bl.a som jeg husker det:
> Nordea Netbank

Virker fint i 4'eren, må være et lokalt problem.

> Mosbackup

Ditto.

> Adblock Plus samt andre tilføjelser som dictionaries

Virker fint, men hvis du har været meget hurtig til at
opgradere til 4'eren, har du måske været uheldig, at en ny
version af diverse tilføjelser endnu ikke var blevet udsendt
på det tidspunkt.

> Java-Spil inde på KomogVind
> Java-Spil inde på Facebook

Java skulle ikke blive påvirket af versionen, så det har
sikkert været noget andet, der drillede.

Alle ovenstående problemer kan du få hjælp til på
http://mozilladanmark.dk - men det kræver en lidt bedre
beskrivelse af problemerne.

> samt de havde fjernet nogle funktioner og rykket andre så
> man ikke kunne finde dem, hele layoutet fuldstændigt nyt.

Ja, det irriterer også mig hver gang, diverse programmer
skifter layout. I de fleste tilfælde er det dog blot en
vanesag. Firefox adskiller sig heldigvis fra så mange andre
programmer ved, at man selv kan ændre det, hvis man ikke kan
lide et nyt layout.

> Kan ikke sætte dem til at åbne i nyt vindue i stedet for ny fane m.m

I hvilken forbindelse? Hvis det er når et websted vil åbne
et nyt vindue, vil Firefox som standard ændre dette til en
ny fane. I indstillingerne kan man fravælge den opførsel
(Funktioner => Indstillinger => Faneblade => fjern flueben
ud for Åbn links i faneblade ...)

> Jeg kan ikke huske det hele, har lykkeligt fortrængt det.
> Hvorfor laver de ikke ver 4 så den ligner og virker 99,9 % som den version
> vi har brugt i mange år ?

Fordi nogle finder ud af, at det er smartere med ændringer.
I mange tilfælde har de måske ret, og ellers kan man som
sagt selv ændre på det. Jeg har fx valgt at få vist den
gamle menulinje i stedet for den nye menuknap, ligesom jeg
har flyttet fanebladene ned på deres gamle plads.

> Det har virket i fint, som jeg også skrev, lige indtil et par dage siden:

Hvis det har virket fint, efter du gik tilbage, men så
pludselig ikke virker mere, kan det jo ikke være på grund af
Firefox 4. Prøv evt. at starte Firefox i fejlsikret tilstand
for at se, om det gør nogen forskel.

> Alle dem jeg prøvede, alle.

Virker Flash på andre sider? Når jeg spurgte, om problemet
var ved alle videoklip, skyldes det, at der står DIVX på den
på dit billede, mens de fleste videoer på Youtube er i Flash.

> [...]
> fa... skal de lave den så komplet umulig at bruge ?
>
> Findes der en 4'er version hvor layout, knapper og det hele er lige som på

Det kan man selv ændre. I nogle tilfælde skal man dog
installere udvidelser - jeg har fx installeret en udvidelse,
der giver mig statuslinjen tilbage.

> Og hvor alle tilføjelsesprogrammer m.m som virker på 3.6.17 også alle
> virker på 4'eren ?

Der vil altid være nogle udvidelser, der ikke virker på
nyere versioner, fordi programmøren har opgivet at
videreudvikle dem. De mest populære kommer dog altid, omend
måske med lidt forsinkelse. Og andre kan man ofte selv
manipulere, så de virker. Hvis du har problemer med
specifikke udvidelser, kan du sikkert få hjælp til at få dem
til at virke.

> Jeg har fjernet 4'eren på mange maskiner efterhånden, den er dybt laaangsom
> og låste/frys hele tiden.

Det er ikke den oplevelse, de fleste har. Og hos dem, der
oplever problemer, skyldes det ofte hardwareaccelerationen i
videoer. Havde dit videoproblem været i 4'eren, ville det fx
sandsynligvis have været på grund af hardwareaccelerationen.

> Hvorfor sørger de ikke for at den er 100% gennemprøvet og gennem testet, og
> sikrede sig at alle funktioner virkede
> inden de sendte den ud ?

Det har de gjort, og du har endda selv været en del af
testen ved at installere betaen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til computeren og internettet:

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-06-11 15:34

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> gamle menulinje i stedet for den nye menuknap, ligesom jeg
> har flyttet fanebladene ned på deres gamle plads.

Ideen med en menuknap i stedet for en menu sparer en linje. Det
sætter jeg pris på og valgte det også straks i Opera (som var
først med ideen). Men selvfølgelig skal det kunne slås fra.

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-06-11 16:59

> Ideen med en menuknap i stedet for en menu sparer en linje. Det
> sætter jeg pris på og valgte det også straks i Opera (som var
> først med ideen). Men selvfølgelig skal det kunne slås fra.

Jeg bryder mig ikke om den nye minimalisme, som det vist var
Chrome, der førte på banen. Det kan være fint på små skærme
på håndholdte apparater, men ellers går udviklingen mod
større skærme, hvor der netop er plads til diverse
værktøjslinjer, samtidig med at der levnes masser af plads
til sidernes indhold.

Det er selvfølgelig fint med valgfrihed, men efter min
mening skulle de mest almindelige værktøjer være
tilgængelige som standard. Så kan minimalisterne slå dem
fra, hvis de vil have et renere layout (det kunne man også
på ældre Firefox'er med en udvidelse).

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 10-06-11 16:19

> Ideen med en menuknap i stedet for en menu sparer en linje. Det
> sætter jeg pris på og valgte det også straks i Opera (som var
> først med ideen). Men selvfølgelig skal det kunne slås fra.

Det var måske fint for 10 år siden, hvor jeg havde skærmopløsning
800x600 på en 15"-skærm.

Men dengang løste jeg det bare ved at trykke F11.

--
Philip

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-06-11 16:26

Philip Nunnegaard skrev:

> Det var måske fint for 10 år siden, hvor jeg havde skærmopløsning
> 800x600 på en 15"-skærm.

> Men dengang løste jeg det bare ved at trykke F11.

Der går let en måned uden jeg bruger Operas menu.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-06-11 08:01

Kim skrev:

> Har prøvet FF 4, men flere funktioner virkede ikke.

Min FF4 virker problemfrit.

> Af tilføjelser til FF er der AVG Free 2011, DIVX HIQ 2.1.1.94, DIVX Plus Web
> Player og java

Jeg har ingen udvidelser, men Java og Flash er installeret.

GoogleBody gør det værd at bestræbe sig på at få 4'eren til at
virke:

http://bodybrowser.googlelabs.com/body.html#

--
Bertel

Fra : /john

Dato : 05-06-11 08:41

"Kim" <1_2_3.dk> skrev i meddelelsen

> I går, pludselig, jeg skulle se noget på YouTube, ville den ikke.

Manglende Flash Player?

Check det her:

http://www.adobe.com/software/flash/about/

/john

Fra : Carl Drud

Dato : 05-06-11 17:07

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> writes:

> [...]
> apparater, men ellers går udviklingen mod større skærme, hvor der
> netop er plads til diverse værktøjslinjer, samtidig med at der levnes

Jeg brød mig heller ikke om denne minimalisme, men nu er jeg blevet
tilhænger.

En anden ting er også at Chrome (eller Chromium som jeg bruger) er
markant hurtigere til at starte op end FF.

--
Carl