Foto
IBM760 5420
Teil 3020
cropping tool
Fra : Peter Holm

Dato : 03-06-11 22:56

Hejsa

Jeg skal croppe 300 skud i et betstemt aspect ratio og søger et godt
tool til det.

Nogen bud ?

Mvh
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-11 23:21

Den 03/06/11 23.56, Peter Holm skrev:
> Hejsa
>
> Jeg skal croppe 300 skud i et betstemt aspect ratio og søger et godt
> tool til det.
>
> Nogen bud ?

Hvis det er Windows: http://ekot.dk/programmer/JPEGCrops/

Til Mac synes jeg ikke jeg kan finde noget lige så godt.

--
Mvh. Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar.

Fra : Peter Holm

Dato : 04-06-11 14:12

fedt - jpegcrops er cool.

tak

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-11 20:46

Den 04/06/11 15.11, Peter Holm skrev:
> fedt - jpegcrops er cool.
>
> tak

Nemlig. Jeg savner noget lignende til Mac.

Fra : Preben

Dato : 04-06-11 05:52

IrfanView.
http://www.irfanview.com/

--
mvh/Preben

Fra : Sahlfoto.dk

Dato : 04-06-11 01:11

On 3 Jun., 23:56, Peter Holm <peterholm67*remo...@hotmail.com> wrote:
> Hejsa
>
> Jeg skal croppe 300 skud i et betstemt aspect ratio og søger et godt
> [...]

Photoshop.. Åbn i lag, crop og så gem hvert lag for sig.

Fra : ;o)-max-

Dato : 04-06-11 08:38

On 04-06-2011 14:10, Sahlfoto.dk wrote:

> Photoshop.. Åbn i lag, crop og så gem hvert lag for sig.

Uhmm - lyder ikke smart.
Lav en action og kør den som en droplet, der er nogle
ting du skal tage hensyn til hvis alle billederne ikke
skal beskæres ens. Ellers kan de fleste viewere beskære
automatisk. FastStone er gratis og damn effektiv.
-max-

Fra : Jens G

Dato : 04-06-11 08:42

Faststone Image Viewer fra http://www.faststone.org/ har et tool der
kan konvertere gruppevis.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.evercall.dk.

Fra : Soeren Friberg

Dato : 04-06-11 10:59

Den 03-06-2011 23:56, Peter Holm skrev:
> Hejsa
>
> Jeg skal croppe 300 skud i et betstemt aspect ratio og søger et godt
> [...]
LR er også en mulighed.

--
Kh. Søren
http://fotofriberg.dk - http://sfriberg.smugmug.com