Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Panasonic TZ20
Fra : Tue

Dato : 03-06-11 20:41

Hej

Jeg står og skal vælge mellem et Panasonic TZ20 eller Sony HX9.
Jeg har set flere test der fortæller at TZ7 og TZ10 laver lilla streger i
stærk solskin.
Er der nogen der ved om TZ20 også har det problem.

Hilsen

Tue

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-06-11 21:28

Tue skrev den 03-06-2011 21:40:
> [...]
> stærk solskin.
> Er der nogen der ved om TZ20 også har det problem.

Det gør hx9v'eren også, hvis du kigger i nogen af de debattråde som er
på dpreview.com

fx
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1009&message=38546774&q=hx9v&qf=m

Mon ikke problemet skyldes fotografering i modlys?

Såvidt jeg ved kan du i øjeblikket kun få hx9v'eren hos elgiganten.

Jeg fik min gennem proshop, hvor jeg bestilte 24. april og fik leveret
31. maj. Nøjjj, hvor var det lang leveringstid.

Overvej lige om dit fjernsyn skal kunne "snakke sammen" med kameraet fx
hvis du har et sony-fjernsyn, så kan nogen af de fancy ting som
3D-optagelse godt drille lidt på andre mærkers fjernsyn.

GPS fungerer fint på hx9v'eren.

Indtil videre er jeg ganske tilfreds.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Tue

Dato : 08-06-11 20:02

> [...]
> hvis du har et sony-fjernsyn, så kan nogen af de fancy ting som
> 3D-optagelse godt drille lidt på andre mærkers fjernsyn.

OK, jeg tror jeg satser på sony HX9

- Tue

Fra : Tue

Dato : 03-06-11 23:17

Glemte lige at skrive at det er når man filmer man får lodrette lilla
striber.
Der ligger mange eksempler om problemet på youtube med TZ7 og 10, men ingen
med TZ20

- Tue

Fra : Langgaard

Dato : 04-06-11 02:23

On 3 Jun., 21:40, "Tue" <tue.h...@gmail.com> wrote:
> [...]
> stærk solskin.
> Er der nogen der ved om TZ20 også har det problem.

jeg har haft flere videokameraer, alle har kunnet "provokeres" til at
lave disse streger, et tændt stearinlys på et bord i svag belysning,
det er noget af det der skal til, bare der er en kraftig punktformet
lyskilde i et ellers dårligt belyst lokale.

Hvis ikke disse lysforhold indgår i testen, så opdager panelet jo ikke
striberne

--
Langgaard