Fejl i Windows ægthedsvalidering ved opdat~
Fra : Erik Olsen

Dato : 03-06-11 13:09

På min kærestes PC med Windows XP Home er der to gange med ca. en uges
mellemrum fremkommet en fejlmeddelse om at Windows ægthedsvalidering har
fejlet, og at funktionstiden for Security Essentials begrænses til 30
dage hvis ikke problemet løses. Det er tilsyneladende sket i forbindelse
med en opdatering af Microsoft Security Essentials.

Ved efterfølgende ægthedsvalideringer validerer Windows korrekt.

Kan dette være en fejl i installationen af MSE, eller kan der være en
anden årsag?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Chano Andersen

Dato : 04-06-11 02:36

Den 03-06-2011 14:08, Erik Olsen skrev:
> Kan dette være en fejl i installationen af MSE, eller kan der være en
> anden årsag?

Jeg hr fornyligt oplevet det på en Win7. Jeg tror det måske handler om,
at PC'en ikke har kunne få adgang til validerings serveren da MSE er
startet, det kan ske hvis netkortet er længe om at blive klar, eller
computeren slet ikke er på nettet. (F.eks. en bærbar med slukket
trådløs, og uden kabel, eller hvis internet forbindelsen er død.)

- Chano Andersen

Fra : Erik Olsen

Dato : 04-06-11 11:54

Chano Andersen wrote:

> [...]
> eller computeren slet ikke er på nettet. (F.eks. en bærbar med slukket
> trådløs, og uden kabel, eller hvis internet forbindelsen er død.)

Som jeg skrev, er det sket i forbindelse med opdatering af MSE, og så
vidt jeg kan se efter at opdateringen er foretaget. Ikke kun har pc'en
været på nettet, men den har også haft adgang til Microsofts server mht.
opdateringen. Om den ikke har kunnet få adgang til valideringsserveren,
tør jeg ikke sige, men få minutter efter startede jeg manuelt en
validering som lykkedes.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Chano Andersen

Dato : 04-06-11 17:26

Den 04-06-2011 12:53, Erik Olsen skrev:
> opdateringen. Om den ikke har kunnet få adgang til valideringsserveren,
> tør jeg ikke sige, men få minutter efter startede jeg manuelt en
> validering som lykkedes.

Tja, det kan jo være at det lige har taget et par sek. mere at validere,
end MSE gad vente på. Jeg har oplevet det en gang på hver PC jeg har det
installeret på, og har ikke set det siden jeg, som dig, manuelt bad den
prøve igen.

Det kunne også være, at den blot viste en negativ status, fordi den
endnu ikke havde forsøgt valideringen.

Men uanset årsagen, så tror jeg ikke du skal være bange for at den
kommer igen.

- Chano Andersen

Fra : Erik Olsen

Dato : 04-06-11 20:26

Chano Andersen wrote:

> Men uanset årsagen, så tror jeg ikke du skal være bange for at den
> kommer igen.

Det er sket to gange, så fejlen er allerede kommet igen.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen