MS Windows
briani 27239
program til optimering / rette fejl i reg ~
Fra : Janner

Dato : 03-06-11 07:52

Hej

Vores gamle stationære pc der ja snart kun bruges til lidt netbank samt
print server er "lidt sløv". Her har været installeret 1000 vis af
underlige programmer gennem tiderne.

Hvad findes der er programmer ala CC cleaner, win optimizer osv. som
faktisk virker? Har prøvet et par stykker gennem tiderne, men de er af
typen der finder 1000 fejl efter scanning og skal man lige betale for at
rette mere end 10 fejl.

En ominstallering er nok nært forestående, men hvis nogen lige har en
ide til et gratis program der kan prøves ville det være værd at teste.

På forhånd tak og god solskins weekend

/Jan

Fra : Max

Dato : 03-06-11 07:59

Hej Janner

> En ominstallering er nok nært forestående, men hvis nogen lige har en
> ide til et gratis program der kan prøves ville det være værd at teste.

Hvis den kun bruges til netbank og printserver, ja så er en ominstallation
nok den hurtigste og absolut bedste løsning.

Max

Fra : Cykelsmeden

Dato : 03-06-11 09:26

Den 03-06-2011 08:59, Max skrev:

> Hvis den kun bruges til netbank og printserver, ja så er en ominstallation
> nok den hurtigste og absolut bedste løsning.
det ville absolut også være mit bud!
når der ikke skal installeres et ton programmer, tager en basisinst.
ikke mange minutter, og man har en ren r.. at trutte i.

//finn

Fra : Kurt Hansen

Dato : 03-06-11 08:29

Fri, 03 Jun 2011 08:52:18 +0200 skrev Janner:

> [...]
>faktisk virker? Har prøvet et par stykker gennem tiderne, men de er af
>typen der finder 1000 fejl efter scanning og skal man lige betale for at

CCleaner har da ingen begrænsninger og er gratis.
http://www.piriform.com/ccleaner

Jeg bruger også TuneUp Utilities, som finder mere end CCleaner, men
det er ikke gratis efter 15 dage.
http://www.tune-up.com/products/tuneup-utilities/
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Søges: En person der kan passe heste, som ikke ryger eller drikker.

Fra : Janner

Dato : 04-06-11 12:01

Tak til Kurt - de andre indlæg her kom var som forventet via usenet
totalt ubrugelige, og direkte irrelevante... Det henleder mig til den
gode vending "goddag mand økseskaft"

God lørdag

/jan

Fra : Cykelsmeden

Dato : 04-06-11 13:55

Den 04-06-2011 13:01, Janner skrev:
> Tak til Kurt - de andre indlæg her kom var som forventet via usenet
> totalt ubrugelige, og direkte irrelevante... Det henleder mig til den
> gode vending "goddag mand økseskaft"

Jamen lille mand da!
Ideen med usenet er da netop at få mange og forskellige ideer til
løsning på sit problem, og så vælge det som du føler passer bedst til
dig. Det er netop det der er sket. Du har fået nogle, imho
kvalificerede, bud på løsning af dit problem, du har valgt at følge det
ene og fået løst dit problem!
Hvis du ønskede Et svar som var den eneste løsning, burde du have
konsulteret en professionel, og betalt prisen. Du er netop typen som
kvæler usenet!

//finn

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 04-06-11 14:26

On Sat, 04 Jun 2011 13:01:08 +0200, Janner <noway@spam.spam> wrote:

>Tak til Kurt
For hvad ? At fortælle dig du er doven og ikke gad læse lidt tilbage i
gruppen og selv kunne havde fundet samme svar, og det endda mange
gang.
Dit spørgsmål er stillet utallige gange før, hvad nyt tror du dog der
kan tilføjes svaret ?

> - de andre indlæg her kom var som forventet via usenet
>totalt ubrugelige, og direkte irrelevante
Hvorfor spurgte du så når du godt viste at det ville udmønte sig
således ?

Du har fået ganske pæne og fornuftige svar, og så skal du alligevel
flæbe.

/Hans

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 03-06-11 09:54

On Fri, 03 Jun 2011 08:52:18 +0200, Janner <noway@spam.spam> wrote:

> [...]
>
>En ominstallering er nok nært forestående, men hvis nogen lige har en
>ide til et gratis program der kan prøves ville det være værd at teste.
Som andre har sagt så er en ominstallering det bedst bud, specielt når
du skriver "har været installeret 1000 vis af underlige programmer
gennem tiderne".

Men når det er en lidt ældre maskine så er de jo ikke gratis i strøm,
så overvej en ny PC med Intel Atom chipset , eller andet low power
chipset, den kan i strøm være tjent hjem før du aner det.

/Hans