Betinget frakendelse af kørekort ?
Fra : Per

Dato : 02-06-11 17:08

Hej !

En mand har 2 klip i kørekortet. Han kører for stærkt og får et 3 =
betinget frakendsele. Han går i retten med sagen og bliver dømt med en bøde
og betinget frakendelse af kørekortet og skal til orienterende køreprøve
osv. Denne bestås uden problemer.

I mellemtiden laver han et færdselsuheld, (Vigepligtsforseelse) med materiel
skade - dette giver vist normalt en betinget frakendelse som minimum.

Hvad sker der nu, hvis han bliver dømt ? Giver det en ubetinget frakendelse,
da han havde en betinget i forvejen ?

Eller starter man forfra med klip og en betinget fra kendelse og endnu en
køreprøve ?

Når man får et klip tæller det så fra gerningstidspunktet eller fra
betalingsdagen af bøden eller fra domsdato ? Der er jo noget med at de
forfalder efter et vist tidsrum.

Mvh. Per

Fra : Martin Bak

Dato : 02-06-11 17:46

> [...]
>
> Når man får et klip tæller det så fra gerningstidspunktet eller fra
> betalingsdagen af bøden eller fra domsdato ? Der er jo noget med at de

Iflg. http://www.mktrafik.dk/index.php?page=klip-i-kortet vil de nye
forseelser alene belaste det nyerhvervede kort.

Men du skriver "i mellemtiden". Det må forstås sådan, at de nye forseelser
sker inden den orienterende køreprøve?
I så fald er jeg i tvivl om reglerne.

--
Martin
Men noget kunne tyde på at vedkommende har en del at lære, før det vil være

Fra : Martin Hald

Dato : 03-06-11 19:12

Hej

Hedder manden Per ?

Fra : Per

Dato : 03-06-11 19:27

Martin Hald wrote:
> Hej
>
> Hedder manden Per ?

He he..

Nej det er ikke mig. Jeg tænkte nok nogen kunne tro det

Men det er en bekendt.

Mvh. Per