Hvordan får man FF til at spørge om den sk~
Fra : Steen J

Dato : 02-06-11 12:50

Jeg har fået det problem på telmore.dk, at FF ikke spørger om den skal huske
mit brugernavn & password til login. Den vil gerne på andre sites.

Hvad kan der være i vejen?

telmore.dk står IKKE i undtagelseslisten. Undtagelseslisten er tom. Så det
er ikke derfor.

--
/Steen J

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-06-11 13:56

Den 02-06-2011 13:50, Steen J skrev:
> Jeg har fået det problem på telmore.dk, at FF ikke spørger om den skal huske
> mit brugernavn& password til login. Den vil gerne på andre sites.

Har du tjekket, om Telmore står blandt sider med gemte
adgangskoder? Funktioner => Indstillinger => Sikkerhed =>
knappen Gemte adgangskoder.

Hvis der står to forskellige brugernavne/koder til Telmore,
er det forklaringen på, at feltet ikke udfyldes automatisk.
I så fald kan du slette det uønskede, eller du kan slette
begge, og så bliver du spurgt næste gang, du kommer ind på
siden.

Hvis du har to brugernavne/adgangskoder, og du skal bruge
begge, skal du blot skrive det første bogstav i brugernavnet
i login-feltet med brugernavn for at få udfyldt resten eller
for at få en liste over adgangskoder.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om Thailand som ferieland:

Fra : Steen J

Dato : 02-06-11 16:30

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen

> Har du tjekket, om Telmore står blandt sider med gemte adgangskoder?
> Funktioner => Indstillinger => Sikkerhed => knappen Gemte adgangskoder.

Ja, det har jeg, telmore.dk står overhovedet ikke på listen over gemte
adgangskoder.

Kan det være noget på telmore.dk's side, der forhindrer det?

/Steen

Fra : Leif Neland

Dato : 02-06-11 18:52

Den 02-06-2011 17:29, Steen J skrev:
> [...]
> adgangskoder.
>
> Kan det være noget på telmore.dk's side, der forhindrer det?

Ja:

function removeAutoComplete() {

   var input = document.getElementById('password');
if(input!=null)
{
    input.setAttribute("autocomplete", "off");
   }
}

Fra : Steen J

Dato : 02-06-11 21:30

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> if(input!=null)
> {
> input.setAttribute("autocomplete", "off");

Det pudsige er så, at det virker i FF3.6

/Steen

Fra : Leif Neland

Dato : 02-06-11 23:05

Den 02-06-2011 22:30, Steen J skrev:
> "Leif Neland"<leif@neland.dk> skrev i meddelelsen

> Det pudsige er så, at det virker i FF3.6

Har du stadig 3.6? Måske har Telmore ændret det i mellemtiden?
Har du disablet javascript?
Eller har du installeret noget, der overrider det?

Leif

Fra : Steen J

Dato : 03-06-11 07:07

> Har du stadig 3.6? Måske har Telmore ændret det i mellemtiden?
> Har du disablet javascript?
> Eller har du installeret noget, der overrider det?

Ja, jeg har FF3.6 på en anden maskine, som jeg ikke bruger så tit. Har tænkt
mig at installere 4.0 på den, og se hvad der sker. Måske er det en
tilføjelse, der driller.

Jeg bruger FF4.0.1 på den maskine, der driller.

/Steen

Fra : Lars

Dato : 03-06-11 09:01

On Fri, 3 Jun 2011 08:06:37 +0200, "Steen J" <steen.j@cutie.dkx>
wrote:

> [...]
>tilføjelse, der driller.
>
>Jeg bruger FF4.0.1 på den maskine, der driller.

Det virker her med FF 4.0.1.

--
Lars

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-06-11 07:15

Steen J skrev:

>Jeg har fået det problem på telmore.dk, at FF ikke spørger om den skal
>huske mit brugernavn & password til login. Den vil gerne på andre sites.

Ved ikke om det vil virke, men jeg har flere gange benyttet mig af den
fremgangsmåde der er beskrevet på
http://cybernetnews.com/firefox-remember-passwords/ når en side ikke
længere vil huske noget som jeg vil have den skal huske

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Steen J

Dato : 05-06-11 17:12

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> http://cybernetnews.com/firefox-remember-passwords/ når en side ikke
> længere vil huske noget som jeg vil have den skal huske

Tak for tipset. Jeg prøver det snarest.

/Steen

Fra : Steen J

Dato : 05-06-11 17:27

"Steen J" <steen.j@cutie.dkx> skrev i meddelelsen
> Tak for tipset. Jeg prøver det snarest.

Det er ikke så godt. Jeg kan ikke finde nsLoginManager.js i kataloget:
C:\Programmer\Mozilla Firefox\components

Jeg kan i det hele taget ikke finde nsLoginManager.js noget sted på
C-drevet.

Er tippet til FF4.0 ?

/Steen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-06-11 18:30

Steen J skrev:

> [...]
>C:\Programmer\Mozilla Firefox\components
>
>Jeg kan i det hele taget ikke finde nsLoginManager.js noget sted på

De har ændret på det (hvad skulle det til for Mozilla ?)

I firefox 4 er den (nsLoginManager.js) i omni.jar

http://support.mozilla.com/da/questions/769885 det er svaret fra ralatmoz
jeg henviser til

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Steen J

Dato : 05-06-11 19:08

> http://support.mozilla.com/da/questions/769885 det er svaret fra ralatmoz
> jeg henviser til

Hvordan skal jeg rejar'e den? Jeg udpakkede med zip, rettede og pakkede igen
med zip (prøvede også med rar), men det kan FF ikke lide. Enten starter den
ikke eller den started med fejl.

/Steen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-06-11 19:24

Steen J skrev:

>Hvordan skal jeg rejar'e den? Jeg udpakkede med zip, rettede og pakkede
>igen med zip (prøvede også med rar), men det kan FF ikke lide. Enten
>starter den ikke eller den started med fejl.

er du i mappen omni når du zipper den igen

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Steen J

Dato : 06-06-11 06:07

> er du i mappen omni når du zipper den igen

Ups, jeg opdagede, at jeg står på samme niveau som mappen, når jeg zipper.
Jeg skal stå inde i mappen, ellers får et niveau for meget med. (Det nummer
er jeg slem til at lave).

Men jeg synes stadig ikke, at den vil tage min rettelse. Jeg har lige
checket ved at udpakken min egen udgave af omni.jar, og der står i linje
798:

_isAutocompleteDisabled : function (element) {
if (element && element.hasAttribute("autocomplete") &&
element.getAttribute("autocomplete").toLowerCase() == "off")
return false;

return false;
},

hmm...

/Steen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-06-11 20:57

Den 05-06-2011 20:08, Steen J skrev:

> Hvordan skal jeg rejar'e den? Jeg udpakkede med zip, rettede og pakkede igen
> med zip (prøvede også med rar), men det kan FF ikke lide. Enten starter den
> ikke eller den started med fejl.

Har den nu filtypen "zip"? I så fald skal du bare omdøbe den
til filtypen "jar". Dette kan dog være lidt vanskeligt, hvis
du bruger Windows XP, og hvis kendte filtyper skjules.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lav flotte mosaikbilleder med det gratis program Centarsia

Fra : Martin Hald

Dato : 03-06-11 17:29

?? Hvordan man får FF ? = Finger Fisse

Kan du ikke huske det længere ?