MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hurtigere PC - XP / Vista / W7
Fra : Morten

Dato : 01-06-11 10:08

Der findes utallige programmer og forslag på nettet, der dukker frem når man
søger efter "Speed up my PC".

Men jeg er nysgerrig efter praktiske erfaringer. Har du nogensinde fået en
PC til at køre mærkbart hurtigere, og hvilke metoder / værktøjer fungerede
for dig?

Morten

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 01-06-11 10:11

On Wed, 1 Jun 2011 11:07:30 +0200, "Morten" <news@klog.dk> wrote:

>Men jeg er nysgerrig efter praktiske erfaringer. Har du nogensinde fået en
>PC til at køre mærkbart hurtigere
Ja.

>og hvilke metoder / værktøjer fungerede for dig?
Geninstallering af OS og applikationer.

/Hans

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-06-11 10:33

Hans Kjaergaard skrev:

>Geninstallering af OS og applikationer.

+1

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Cykelsmeden

Dato : 01-06-11 10:34

Den 01-06-2011 11:07, Morten skrev:

> Men jeg er nysgerrig efter praktiske erfaringer. Har du nogensinde fået
> en PC til at køre mærkbart hurtigere, og hvilke metoder / værktøjer
> fungerede for dig?
Ja
maskiner med meget videobehandling følgende reg:

---contigallocsize.reg
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\FileSystem]
"ContigFileAllocSize"=dword:00000200
;needs new restart and the defragmentation AFTER set
--

og iøvrigt jævnligt clean-disk, også for log og tmp filer og derefter
defragmentere.

//finn

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-06-11 10:35

Morten skrev:

> Men jeg er nysgerrig efter praktiske erfaringer. Har du nogensinde fået en
> PC til at køre mærkbart hurtigere,

Ja.

> og hvilke metoder / værktøjer fungerede for dig?

Afinstallering af præinstalleret snask.

Kun én gang har jeg beholdt det præinstallerede styresystem. Det
var en HP-maskine med et voluminøst styresystem. Nortons bras
sørgede jeg for at komme af med efter ganske få kørsler. Det
krævede lidt krumspring fordi de kraftidioter havde sørget for at
det ikke dukkede op i listen med afinstallationer. Det halverede
størrelsen på systemet (fra 9 Gbyte til 4,5 Gbyte) og fordoblede
hastigheden.

Det kørte jeg med i et stykke tid indtil jeg en dag blev træt af
HP's 'hjælpeprogrammer' der bare lå og fyldte. Så installerede
jeg et råt XP-system. Det fyldte 1,2 Gbyte og kørte igen dobbelt
så hurtigt som før.

Det er første, eneste og sidste gang et præinstalleret system får
lov at overleve min kærlige behandling.

Med de moderne computeres arbejdshastighed gider jeg overhovedet
ikke bruge energi på at tweake dem.

--
Bertel

Fra : Cykelsmeden

Dato : 01-06-11 11:16

> [...]
> så hurtigt som før.
>
> Det er første, eneste og sidste gang et præinstalleret system får

kun helt enig! - Jeg tænkte slet ikke på den mulighed, da jeg ikke har
brugt præinstallerede systemer i flere år.

> Med de moderne computeres arbejdshastighed gider jeg overhovedet
> ikke bruge energi på at tweake dem
min nævnte tweak kan dog sagtens mærkes såfremt man arbejder med video
eller andre store filer.

//finn

Fra : Henning

Dato : 01-06-11 20:10

www.ccleaner.com -renser og rydder og - og virker

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-06-11 20:12

Henning skrev:

>www.ccleaner.com -renser og rydder og - og virker

Det gør bare ikke en pc hurtigere

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Henning

Dato : 01-06-11 20:51

On 01 Jun 2011 19:11:48 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>Det gør bare ikke en pc hurtigere

Jeg oplever Windows, både XP og 7, bliver hurtigere. Men teknisk
korrekt, så er pc'en ikke blevet hurtigere, det kræver udskiftning af
hardware

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-06-11 21:58

Henning skrev:

> Jeg oplever Windows, både XP og 7, bliver hurtigere.

Det er jo kun fordi den er blevet langsommere af at blive brugt
af et standard Windowssystem.

--
Bertel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-06-11 22:04

Henning skrev:

>Jeg oplever Windows, både XP og 7, bliver hurtigere.

kom med noget benchmark på forbedringen ellers er det værdiløst

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-06-11 09:45

Opstart før brug af TuneUp portable 45 sek., efter 30 sek. altså en
klar forbedring. det er tal fra sidste gang jeg kørte programmet.

Med opstart menes tiden fra der er indtastet password til jeg står med
en brugbar desktop.

Regards Jens Peter Karlsen.

On 01 Jun 2011 21:04:19 GMT, "Ivan V. Klattrup"

Fra : Jet

Dato : 02-06-11 09:01

On 1 Jun., 12:07, "Morten" <n...@klog.dk> wrote:
> [...]
> PC til at køre mærkbart hurtigere, og hvilke metoder / værktøjer fungerede

Jeg har haft denne Advanced SystemCare Pro 4
den sidste måned og den rydder op og når TURBO kører,
kører Vista 32-bit næsten ligeså hurtig som min Windows 7 64-bit

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 02-06-11 21:27

Den 01.06.2011 kl. 21:09 skrev Henning <no.mail@all.invalid>:

> www.ccleaner.com -renser og rydder og - og virker

Jeg har tilgode endnu at opleve at ccleaner løser et
problem for mig. Har haft ccleaner installeret med
jævne mellemrum i omkring 10 år.

mvh
Henning

Fra : JeGy

Dato : 04-06-11 06:51

"Morten" <news@klog.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> PC til at køre mærkbart hurtigere, og hvilke metoder / værktøjer fungerede

Hej Morten,

du kan få kortere opstartstid med Soluto.
Den har jeg god succes med.

Mvh Jens

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 04-06-11 08:05

On Sat, 4 Jun 2011 07:50:54 +0200, "JeGy"
<gydesen.jensREMOVE@THISgmail.com> wrote:

>"Morten" <news@klog.dk> skrev i en meddelelse

>Hej Morten,
>
>du kan få kortere opstartstid med Soluto.
>Den har jeg god succes med.

Det den gør er at forsinke opstarten af ikke nødvendige applikationer
og evt. ændre lidt på opstarts reækkefølgen så den bliver lidt mere
optimal, derved får man tilsyneladende en kortere opstartstid
(skriveboret klar til brug), men i realiteten er det en længere
opstartstid (alle applikationer er oppe og kører) man får ud af det,
men mange opdager det bare ikke.
Så ingen mirakler der.

/Hans

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 04-06-11 08:11

JeGy skrev:

>du kan få kortere opstartstid med Soluto.

Eller en meget lngere opstartstid
http://kimludvigsen.dk/phpbb3/viewtopic.php?f=2&t=6825523

--
Ivan V. Klattrup