Foto
IBM760 5420
Teil 3020
slette filer på SD video kort
Fra : E

Dato : 01-06-11 07:38

Vi har købt et videokamera og et tilhørende SD video kort.
Vi har prøvet at optage lidt video inden det skal gå helt løs.

Men vi kan simpelthen ikke finde ud af at slette det på SD-kortet.

På vores digitalkamera, plejer vi bare at højreklikke på billederne på
SD-kortet og vælge slet. Og den sletter.

Vi har derfor prøvet det samme på SD video kortet, men den vil ikke slette.

Nogen som kan hjælpe?

Fra : Langgaard

Dato : 01-06-11 01:43

On 1 Jun., 08:38, "E" <noe...@undermaattentrala.dk(fjern trala)>
wrote:
> [...]
> SD-kortet og vælge slet. Og den sletter.
>
> Vi har derfor prøvet det samme på SD video kortet, men den vil ikke slette.

Er låsen på kortet "Låst"?

--
Langgaard

Fra : Langgaard

Dato : 01-06-11 01:46

wrote:
> [...]
> SD-kortet og vælge slet. Og den sletter.
>
> Vi har derfor prøvet det samme på SD video kortet, men den vil ikke slette.

Her ses låsen:

http://kb.sandisk.com/app/answers/detail/a_id/1102/~/memory-card-is-write-protected-or-locked

--
Langgaard

Fra : E

Dato : 01-06-11 11:34

>Her ses låsen:

>http://kb.sandisk.com/app/answers/detail/a_id/1102/~/memory-card-is-write-protected-or-locked

Den er samme sted som på kortet der. Så det vil jeg ikke mene.

Den er oppe som på billedet da jeg købte kortet. Så jeg har prøvet med den
både oppe og nede. Men intet hjalp.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-06-11 08:50

E wrote:
> [...]
> SD-kortet og vælge slet. Og den sletter.
>
> Vi har derfor prøvet det samme på SD video kortet, men den vil ikke slette.

Det letteste er at sætte kortet i en kortlæser til SD/SDHC og formater
kortet i FAT32.

Og med kortet i kameraet skal du gå ind i menuen 'Setup' / 'Opsætning'
og navigere frem til det sted, hvor der står noget om 'Erase' / 'Slet kort'.

Alternativt kan du - stadig med kortet i kameraet - tilslutte den til
din computer som ekstern enhed og fra systemet vælge 'Slet enhed' =
kameraets navn... På Windows vil den højst sandsynlig dukke op som en
'G', 'H', 'j', 'M' eller anden enhedsnavn i 'Denne computer'. På Mac
starter du blot programmet 'Diskværktøj', vælger kameraet, vælger fanen
'Slet', klikker på 'Slet'-knappen + 'OK', så er den klar i løbet af få
øjeblikke...

mvh. Erik Richard

Fra : emjeppesen

Dato : 01-06-11 09:45

Erik Richard Sørensen skrev:

>Det letteste er at sætte kortet i en kortlæser til SD/SDHC og formater
>kortet i FAT32.

Det er altd bedre at formattere kortet i kameraet end via Windows.

Hilsen emj

Fra : E

Dato : 01-06-11 11:35

"Erik Richard Sørensen" <tulle@tulle.dk> skrev i meddelelsen

E wrote:
> [...]

starter du blot programmet 'Diskværktøj', vælger kameraet, vælger fanen
'Slet', klikker på 'Slet'-knappen + 'OK', så er den klar i løbet af få

Jeg har prøvet at sætte det i kortlæseren i min computer, men så låser den
bare min computer, så jeg må genstarte.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-06-11 12:34

E wrote:

> [...]
>
> Og...
>
> Det er et Canon LEGRIA FS306 som jeg købte i sidste uge fordi jeg

Mikser lige de to her i ét...

Det kunne tyde på, at kortet er formatteret i et andet format end FAT32,
og som din computer ikke kan genkende.

Prøv at slutte kameraet direkte til computeren. Og husk at installere
driverne til kameraet på din computer fra den medflg. CD. - Canon
understøtter ikke 'MassStorage' på Windows, så drivere skal være
installeret, /før/ du slutter kameraet til via USB/Firewire. (Jeg kan
ikke på specs se, om det er det ene eller andet). - Det er muligt, du
skal ind og vælge kameraet via 'Tilføj hardware'.

NB. Hvis du kører Windows 7, er det muligt, du skal ind på Canons
hjemmeside og finde nyere drivere til kameraet end dem, der ligger på CD'en.

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-06-11 15:01

Fra : E

Dato : 01-06-11 23:32

> [...]

>NB. Hvis du kører Windows 7, er det muligt, du skal ind på Canons
>hjemmeside og finde nyere drivere til kameraet end dem, der ligger på

Driverne er installeret på min vista maskine.
Men alligevel kan jeg ikke slette det som ligger på kortet. Nu ligger der
ca. 1 times koncert på.
Hvis jeg prøver at fra denne computer og vælger G: drevet som kameraet har
låser min maskine

Fra : E

Dato : 02-06-11 07:44

>Det letteste er at sætte kortet i en kortlæser til SD/SDHC og formater
>kortet i FAT32.

Kortet er forresten formateret til FAT32 inden vi filmede.

Fra : Max

Dato : 01-06-11 09:06

Hej E

> Vi har købt et videokamera og et tilhørende SD video kort.

Hvad hedder kameraet ?

--
Mvh Max

Fra : E

Dato : 01-06-11 11:37

Fra : Max

Dato : 01-06-11 16:16

Hej E

> Det er et Canon LEGRIA FS306 som jeg købte i sidste uge fordi jeg
> skal til koncert.

Har du formateret kortet i kameraet ?

Har du optaget på kortet og ikke i kameraets hukommelse ?

Har du læst hvad der står på side 39 og 53 omkring sletning
af scener på kameraet ?

Max