Vindskærm fra Biltema
Fra : Claus Frørup

Dato : 31-05-11 23:23

Howdy.
Er der nogen der har erfaringer med denne vindskærm fra biltema:
http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/MC/Tilbehor/Vindskarm-universal/

Den er jo voldsomt meget billigere end de andre vindskærme der er på
markedet, så kan den mon bruges mere end en enkelt sæson?

--

Nu med Honda Shadow VT750 årg.1983

Fra : Kent

Dato : 02-06-11 20:04

Claus Frørup kom med denne ide:
> [...]
>
> Den er jo voldsomt meget billigere end de andre vindskærme der er på
> markedet, så kan den mon bruges mere end en enkelt sæson?

Nej, jeg har ingen erfaring med ovenstående.

Men selvom den er "voldsomt meget billigere", så er 100% mere stadigvæk
kun kr. 598 og jeg har haft denne
<http://aagesen.dk/equipment_reference.asp?id=17&category=6> , som
sagtens kan holde en hel del sæsonner.

Ud over kvaliteten på kromet, så betyder tykkelsen på skærmen også en
del. Hvilket var grunden til, at jeg skiftede Givi-skærmen ud med en
original (og større) BMW-vindskærm.

Men Biltema-skærmen kan selvfølgelig være et røverkøb.

--

Kent

Fra : Claus Frørup

Dato : 02-06-11 21:17

Isang tao pinangalanan, Kent nagsulat:

klip

> [...]
>original (og større) BMW-vindskærm.
>
>Men Biltema-skærmen kan selvfølgelig være et røverkøb.

Tak for svar.

Den du linker til, er lidt mindre end Biltemas og er monteret på
forlygten som en spoiler. Har det ikke givet problemer med
højdejustering af lyset? Jeg kunne forestille mig at lygten blev
vippet bagover af vindpresset.

For at få en styrmonteret skærm i næsten samme størrelse som biltemas,
skal man et nummer højere op til Givi A660 til ca 850 kr.
Det var denne forskel fra 299kr. til 850kr. der fik mig til at
efterlyse erfaringer.

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Kent

Dato : 03-06-11 08:51

Claus Frørup <clausfroerup@hotmail.com> wrote:
> [...]
> skal man et nummer højere op til Givi A660 til ca 850 kr.
> Det var denne forskel fra 299kr. til 850kr. der fik mig til at

Den sidder på to stænger, som kan spænde tilstrækkelig til at modstå vinden
i de hastigheder som jeg kører med. Og uden at hvile på forlygten.

Hvis du bare vil tage noget af vindpresset så er den tilstrækkelig op til
lovlig hastighed. Men kan afhængig af vinklen give nogen turbulæns ved
hjelmen.

--
Kent

Fra : Claus Frørup

Dato : 03-06-11 18:27

> [...]

>Hvis du bare vil tage noget af vindpresset så er den tilstrækkelig op til
>lovlig hastighed. Men kan afhængig af vinklen give nogen turbulæns ved

Ahhh.... så må jeg hellere lige have begge to i hånden, før jeg
beslutter noget...

Tak for info.

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Jim Andersen

Dato : 08-06-11 10:24

Claus Frørup wrote:

Biltemas er (udseendemæssigt) til Custom.
Givi's modsvar er
http://aagesen.dk/equipment_reference.asp?id=18&category=6
til 1.600 kr.

Jeg har en Givi 660 (eller meget tæt på) liggende. Den var monteret på min
Kawa er-5, og hvilede på forlygten (der hvor der står Givi med hvid skrift
på sort plastic er en gummiliste så ingen ridser der).

Da jeg i test/justeringsøjemed prøvede at hæve den fra forlygten så den kun
"hang" i påspændingsstængerne, fløjtede den

Den kan ses/prøves (og evt efterfølgende købes) lidt syd for Køge.

/jim

Fra : Claus Frørup

Dato : 08-06-11 22:12

Isang tao pinangalanan, Jim Andersen nagsulat:

>Biltemas er (udseendemæssigt) til Custom.
>Givi's modsvar er
>http://aagesen.dk/equipment_reference.asp?id=18&category=6
>til 1.600 kr.

Uhadada.. forskellen i pris bliver større og større

> [...]
>"hang" i påspændingsstængerne, fløjtede den
>
>Den kan ses/prøves (og evt efterfølgende købes) lidt syd for Køge.

Tak for tilbudet Jim. Men jeg har været hos Aagesen og Biltema.
Biltemas vindskærm vandt. Den virker ganske solid og jeg kunne ikke se
eller mærke nogen nævneværdig forskel på dem.
Jeg indrømmer dog blankt, at det især var prisen der gjorde
forskellen.

Den blev monteret tidligere i dag og sidder perfekt som den skal.
Vinden bliver sendt over hovedet og al vindstøjen forsvandt fra
hjelmen under kørslen

Jeg har lagt nogle billeder op på picasaweb... Det er de sidste 9
billeder i albummet.

https://picasaweb.google.com/118426827786304146250/TukTukInTheWorkshop

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Henrik Jensen

Dato : 09-06-11 07:58

> Jeg har lagt nogle billeder op på picasaweb... Det er de sidste 9
> billeder i albummet.
>
> https://picasaweb.google.com/118426827786304146250/TukTukInTheWorkshop

Den passer godt til maskinen. Tillykke med den.

Fra : Claus Frørup

Dato : 09-06-11 08:58

Isang tao pinangalanan, Henrik Jensen nagsulat:

>Den passer godt til maskinen. Tillykke med den.

Tak skal du ha'
Den har virkelig været savnet efter et "Rendevouz" med en lille flok
rådyr sidste efterår

--

Nu med Honda Shadow VT750 årg.1983
Og vindskærm årg.2011....