Football MAnager 2011 og netværk
Fra : Michael Sørensen

Dato : 31-05-11 21:23

Hej.

Brormand og jeg har igennem flere år spillet Football Manager 2010 og
2011 i netværk udgave over internettet. (Vi bor ikke sammen). JEg er
ikke den store spilekspert, da det er eneste spil, jeg spiller. Det
kører gennem STEAM, som jeg udover dette heller ikke har kendskab til.

Det plejer at fungere upåklageligt.

Til dem, der ikke kender spillet, så fungerer netværksadgangen ved, at
jeg kører spillet som "server" og kan i selve spillet gå ind og se min
IP adresse. Den skal min bror så blot indtaste, når han vælger "deltag i
netværksspil" i hans startskærm i spillet. Er jeg online, så starter han
op i vores fælles spil, der ligger på min pc. Er jeg ikke online, får
han besked om, at der ikke kan nås adgang til netværket.

Vi spillede sidst spillet i går aftes.

Men i dag kan han ikke komme på. Vi har prøvet stort set alt, hvad vi
kan drømme om. Slå Windows firewall fra og til. Køre systemgendannelse
et par dage tilbage, afinstallere antivirus, genstarte lortet på begge
maskiner osv.

Han får blot beskeden om, at han ikke kan opnå adgang til nettet.

Begge maskiner kan komme på internettet, på MSN, er tilsluttet STEAM og
jeg har selvfølgelig tjekket, at min IP ikke har ændret sig.

Nogle gode råd?

Fra : Mikael Schøler

Dato : 11-06-11 20:27

On 31-05-2011 22:22, Michael Sørensen wrote:
> [...]
>
> Begge maskiner kan komme på internettet, på MSN, er tilsluttet STEAM og
> jeg har selvfølgelig tjekket, at min IP ikke har ændret sig.

Det lyder underligt når det nu har virket før.

jeg ved at flere af mine venner benytter Hamachi til online FM spil:
http://hamachi.en.softonic.com/

Fra : Michael Sørensen

Dato : 11-06-11 23:14

Den 11-06-2011 21:26, Mikael Schøler skrev:

> Det lyder underligt når det nu har virket før.
>
> jeg ved at flere af mine venner benytter Hamachi til online FM spil:
> http://hamachi.en.softonic.com/

Hamachi har vi brugt i de ældre FM spil. Ikke i de 2 nyeste.

Men jeg burde nok have skrevet herinde, at vi nu har fået det til at virke.

Hvad der har fået det til at virke, vides ikke. Vi har haft firewall
deaktiveret/reaktiveret, fjernet og gentilsluttet router, ændret en
masse frem og tilbage i diverse indstillinger osv.

Pludselig da vi for 73. gang forsøgte at etablere adgang over nettet,
fik jeg på min skærm en Windows besked, at "Fottball Manager forsøger at
opnå adgang" eller sådan noget og jeg kunne tillade eller nægte adgang.
JEg valgte tillad adgang og siden har det fungeret.

Jeg skulle måske