Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Sort / Hvid , (med Irfan 4.28 )
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 31-05-11 18:02

http://chokmah.dk/sh.html

det er da både nemt og gratis med Irfan 4.28
jeg synes da egentligt et virker meget fint ..

xpost : dk.fritid.foto,dk.fritid.foto.billedsnak
fut : dk.fritid.foto
--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : emjeppesen

Dato : 31-05-11 18:30

Bo M Mogensen skrev:

>http://chokmah.dk/sh.html
>
>det er da både nemt og gratis med Irfan 4.28

Det er da lettere at fotografere i gråtone

Hilsen emj

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 31-05-11 22:08

Den 31-05-2011 19:29, emjeppesen skrev:

> Det er da lettere at fotografere i gråtone
>
> Hilsen emj

jeg gjorde det medn G10 eren men det blev noget møj - de blev jeg ved
ikke hvad man skal kalde det nærmest ferske i det ..

--
Mv
Bo M Mogensen

Fra : Allan

Dato : 31-05-11 23:42

Den 31-05-2011 19:01, Bo M Mogensen skrev:
> http://chokmah.dk/sh.html
>
> det er da både nemt og gratis med Irfan 4.28
> jeg synes da egentligt et virker meget fint ..
>

> xpost : dk.fritid.foto,dk.fritid.foto.billedsnak
> fut : dk.fritid.foto
Jeg synes ikke transformationen i dette tilfælde er særlig god!

mvh
Allan

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 01-06-11 06:47

Den 01-06-2011 00:41, Allan skrev:

> Jeg synes ikke transformationen i dette tilfælde er særlig god!

jeg mener at kunne klæde mig med et ret højt lix tal - så jeg går ud fra
du mener overgangen med transformationen - slet og ret af Ifran ikke gør
det godt nok - hvordan kunne du ønske dig det bedre ?

jeg kunne måske godt selv ønske mig at motivet stod mere klart frem i
forhold til resten af billedet - men det tror jeg ikke programmet kan
klare ...

--
Mv
Bo M Mogensen

Fra : emjeppesen

Dato : 01-06-11 08:12

Bo M Mogensen skrev:

>jeg kunne måske godt selv ønske mig at motivet stod mere klart frem i
>forhold til resten af billedet - men det tror jeg ikke programmet kan
>klare ...

Programmet kan faktisk klare stort set alt.
Prøv med SHIFT+G
Hilsen emj

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-11 11:56

"Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen
> http://chokmah.dk/sh.html
>
> det er da både nemt og gratis med Irfan 4.28
> jeg synes da egentligt et virker meget fint ..

Hvad er udgangspunktet?
Jeg mener, hvilket format er billedet skudt i?
Hvis det er RAW format, får du en fantastisk S/H konverter i Photoshop og i
Lightroom.

Jeg mener at have læst, at du har Photoshop 5, så det må være det optimale.

Når du åbner en RAW i Photoshop (ACR) er der 8 faneblade under histogrammet
til højre, under optagelsesoplysningerne!
Faneblad nr 4. Der hakker du fluebenet af i "Convert to Greyscale"
Nu forvandler Hue-sliderene underneden sig til "Greyscale Mix"

Nu kan du, ved at trække frem og tilbage i de forskellige slidere for de
forskelige farver, justere billledet helt som du vil.
I kombination med faneblad 1, hvor du kan justere eksponering, lave revocery
af brændte detaljer, justere sortniveau, lysstyrke og kontrast samt clarity,
har du alle muligheder for at få indflydelse på, hvordan billedet skal se
ud.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 01-06-11 16:01

On Wed, 1 Jun 2011 12:55:41 +0200, Frodo Nifinger wrote:

> [...]
> har du alle muligheder for at få indflydelse på, hvordan billedet skal se

Husk at du lige skal skrive hvilke værdier han skal vælge.

--
Jens Stadsgaard - Skift invalid med stadsgaard.com
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 01-06-11 16:05

Den 01-06-2011 12:55, Frodo Nifinger skrev:

> "Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvad er udgangspunktet?

Det farvebilled der er øverst på html siden - er det ikke det du mener ?

> Jeg mener, hvilket format er billedet skudt i?

jpg

> Hvis det er RAW format, får du en fantastisk S/H konverter i Photoshop
> og i Lightroom.

jamen det kan man vel også med IrfanView 4.28 ? eller ja det ved jeg
faktisk ikke om man kan ? men det virker
nu meget godt med IrfanView 4.28 og der 0 bøvl med det :)

> Jeg mener at have læst, at du har Photoshop 5, så det må være det optimale.

jeg har flere forskelige har dog aldrig brugt dem til andet ind dump jpg
og beskæring af jpg til hjmmesider

> [...]
> Faneblad nr 4. Der hakker du fluebenet af i "Convert to Greyscale"
> Nu forvandler Hue-sliderene underneden sig til "Greyscale Mix"

tak skal du have det vil jeg se på ... jeg fadt faktisk raw formatet på
mit nye kamera den anden dag - men satte den nu bare til det bedste jpg
jeg kunne finde ...

> [...]
> revocery af brændte detaljer, justere sortniveau, lysstyrke og kontrast
> samt clarity, har du alle muligheder for at få indflydelse på, hvordan

jeg har også AVS Image Converter jeg tror den kan det samme

--
Mv
Bo M Mogensen