"automatisk ord"
Fra : Per Andreasen

Dato : 31-05-11 18:42

Jeg har brug for at skrive f. eks. ordet "Forvekslingsmuligheder:" meget
tit i et dokument. Jeg ved, at det kan lade sig gøre at lave en kombination
af tastetryk, som automatisk giver mig et ønsket ord, hvis jeg har oprettet
funktionen. I gamle dage under Office 2000 hed det vist nok "autotekst", men
når jeg søger på autotekst i Word 2007, får jeg en henvisning til "Hurtige
dele", og det er jo ikke lige det, jeg søger. Er der nogen, der kan fortælle
mig, hvordan jeg effektuerer denne funktion i Word 2007?

På forhånd tak for hjælpen Per Andreasen

Fra : Cykelsmeden

Dato : 31-05-11 20:13

Den 31-05-2011 19:42, Per Andreasen skrev:
> [...]
> i Word 2007?
>
> På forhånd tak for hjælpen Per Andreasen

http://office.microsoft.com/en-us/word-help/add-autotext-HA010255209.aspx

Jeg bruger, af historiske grunde, (tekstbehandler primo 1980) syntaksen
:forv, :addr, :firma osv. for den slags autotekst.
fordelen er at man ikke render i den ved fejl, da igen ord starter med :

//finn

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 31-05-11 22:21

"Per Andreasen" <per.andreasen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Word 2007?
>
> På forhånd tak for hjælpen Per Andreasen
Autokorrektur.
Klik på officeknappen - vælg wordindstillinger. Herefter Korrektur.
Indstillinger for autokorrektur.
Så kan du nok selv resten.

Kurt

Fra : Per Andreasen

Dato : 31-05-11 23:20

"Kurt B. Andersen" skrev i meddelelsen

> [...]
>
> På forhånd tak for hjælpen Per Andreasen
Autokorrektur.
Klik på officeknappen - vælg wordindstillinger. Herefter Korrektur.

Tak til Kurt. Det var lige det, jeg manglede.

mvh Per