Procesrente
Fra : Allan F

Dato : 31-05-11 13:02

Hvad er procesrenten? Jeg er blevet dømt til at betale en sum til en
voldsmand, der kom til skade da han slog mig ned, og skal i den forbindelse
betale procesrente.

Er denne rente fradragsberettiget på min selvangivelse eller i mit regnskab?

Allan F

Fra : MisterFister

Dato : 31-05-11 13:14

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forbindelse betale procesrente.
>
> Er denne rente fradragsberettiget på min selvangivelse eller i mit

Du skulle ikke have ødelagt hans knoer med dit ansigt og svinet hans
baseball bat til med dit blod.

Så kan du lære det.

Fra : Allan F

Dato : 31-05-11 13:26

"MisterFister" <hvemmonspammer@migogalleandre.net> skrev i meddelelsen

> "Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Du skulle ikke have ødelagt hans knoer med dit ansigt og svinet hans
> baseball bat til med dit blod.
>
> Så kan du lære det.

Helt præcist blev hans ene finger skadet, da han brækkede mine tænder.

Det giver ingen mening at belønne voldsmænd. Desværre ejer han intet, og
kommer aldrig til det (udover den lille sum jeg skal betale), så jeg kan
ikke føre en civil sag mod ham, og få den tabte arbejdsfortjeneste hjem, som
jeg mistede.

Allan F

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 31-05-11 15:35

On 31-05-2011 14:25, Allan F wrote:

> Helt præcist blev hans ene finger skadet, da han brækkede mine tænder.
>
> Allan F

Forstuvede du ikke først din fod, da du sparkede ham i røven?

Lad nu være med at lyde så uskyldig - han vil aldrig kunne få erstatning
på de betingelser du beskriver.

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://ranunkelvej.com/b&o/ - Reparation af B&O Red Line højttalere

Fra : Allan F

Dato : 31-05-11 16:36

"Karl Erik Christensen" <karlerik@none.invalid.com> skrev i meddelelsen

> Forstuvede du ikke først din fod, da du sparkede ham i røven?
>
> Lad nu være med at lyde så uskyldig - han vil aldrig kunne få erstatning
> [...]

Det er rigtigt - det ville han ikke kunne hvis politiet ikke havde 1:
Slettet overvågningsvideoen (undskyldt af statsadvokaten i højesteret). 2:
nægtet mig lægeundersøgelse (før efter 18 timer). 3: afvist et uvildigt
vidne. 4: Udleveret et utydeligt billede af mine skader til min advokat.

Samt et par andre fejl der alle var til overfaldsmandens fordel. Han fik
iøvrigt 40 dages ubetinget fængsel. Jeg fik ikke nogen straf.

Allan F

Fra : Kurd

Dato : 31-05-11 21:10

> [...]
> kommer aldrig til det (udover den lille sum jeg skal betale), så jeg kan
> ikke føre en civil sag mod ham, og få den tabte arbejdsfortjeneste hjem,

Hvis du mister en tabt arbejdsfortjeneste, så svarer det til 0.

Fra : Allan F

Dato : 31-05-11 22:14

"Kurd" <Kurd@Kurt.xy> skrev i meddelelsen

> Hvis du mister en tabt arbejdsfortjeneste, så svarer det til 0.

Og hvis du knepper en flue, er det flueknepperi.

Fra : alexbo

Dato : 31-05-11 15:45

"Allan F" > skrev

> Hvad er procesrenten?

Den rente retten tildeler kreditor

Fra Nationalbanken:
Morarente/procesrente
Morarenten er for perioden 1. januar - 30. juni 2011 8,05 pct.

> Er denne rente fradragsberettiget på min selvangivelse eller i mit
> regnskab?

Fra SKAT:
Procesrente betalt i henhold til lovbekendtgørelse nr. 743 af 4. september
2002 om renter ved for sen betaling m.v. (renteloven) er fradragsberettigede
på forfaldstidspunktet.

Den er personligt fradragsberettiget hvis det er som privatmand du er blevet
pålagt den.
Er det dit firma der har som erhverv at banke folk ned kan du sikkert trække
den fra i firmaregnskabet.

mvh
Alex Christensen