Fejl i AO-indscanning, hvem kontakter man?
Fra : AGN

Dato : 31-05-11 03:21

Har andre erfaringer og gode råd?

Af og til støder jeg på fejl i kirkebøgerne, eller rettere i
digitaliseringen, fx manglende sider, ombyttede sider, eller sider der
er lagt ud på hovedet. Jeg plejer at skrive en mail til AO for at gøre
dem opmærksomme på det, AO/DDA laver jo ikke fejlene med vilje, og
burde være glade for brugermeldinger, og er det sikkert også. Men de
mangler åbenbart personale eller koordinering, for det bliver ikke
rettet!

Jeg er garanteret ikke den eneste der ind imellem finder fejl, og
sikkert heller ikke den eneste der melder det. Men hvilke erfaringer
har I andre? Er det almindeligt at de ikke reagerer? Jeg har heller
aldrig oplevet at modtage svarmail. Selvfølgelig forventer jeg ikke at
hver enkelt fejlmelding resulterer i rettelse fluks, men de kunne vel
i det mindste have en standardformular liggende, med besked om at de
takker for meldingen, som de har registreret i køen, hvor den vil
blive behandlet snarest. Hvem kontakter man?

Fra : Arne Feldborg

Dato : 31-05-11 15:08

AGN <gaupelund@gmail.com> skrev Tue, 31 May 2011 02:20:30 -0700 (PDT)

>Har andre erfaringer og gode råd?

AO svarer ikke altid på fejlmeldinger. Og der kan nogen gange gå lang
tid før fejl bliver rettet.

Men på denne side kan man se hvilke fejl der er meddelt, og hvad (om
noget) der er foretaget.
http://www.sa.dk/ao/FAQ/fejlliste.aspx

Se iøvrigt også hos John Nielsen fortegnelse over bøger der enten er
direkte forkert - eller ihvertfald ikke helt logisk - placeret:
http://www.denjyskekirkebog.dk/Div/AO-Rebus.txt

--
mvh, A:\Feldborg
feldborg@haunstrup.dk

Fra : AGN

Dato : 01-06-11 01:27

On 31 Maj, 16:08, Arne Feldborg <feldb...@haunstrup.dk> wrote:
> [...]
> noget) der er foretaget.http://www.sa.dk/ao/FAQ/fejlliste.aspx
>
> Se iøvrigt også hos John Nielsen fortegnelse over bøger der enten er

Hej Arne,
Tak for tips - ja, nu kan jeg da se, at jeg bare skulle have kigget
under FAQ'en, hvor pinligt. Og den fejlmelding jeg sendte om en af
Sørø-bøgerne helt tlbage i december sidste år ER også blevet
registreret og sat i kø til udbedring. Men det var rart lige at høre
fra en anden bruger, at det er almindeligt at procedurerne trækker ud.
Så tak for hjælpen på det punkt også.
Venlig hilsen
Anna