MS Windows
briani 27239
Musens venstre tast reagerer ofte og tilfæ~
Fra : Carsten Riis

Dato : 30-05-11 19:18

Tja, nu har jeg haft mus siden de glade Amiga-dage og ALDRIG oplevet
noget lignende.

Kører med win7 dk home premium 64bit (lovlig forstår sig).
dertil en Logitech LX7 cordless

for ca. en måned siden begyndte den venstre musetast at opføre sig som
om jeg dobbelklikker på tasten selvom jeg altså kun klikker én gang.
Jeg kan ikke gennemskue hvad der der provokerer den til det...kun at den
gør det ofte og fuldstændig ud af det blå.

Det er ret irriterende i fx Excel, når man markerer større celleområde
eller i Thunderbird klikker på en besked, hvor den så popper op som et
faneblad for sig selv.

I andre programmer gør musen også det, så excel og thunderbird eksemplet
er blot der hvor jeg oplever det oftest.

Jeg syntes, at jeg har undersøgt hastigheden mellem dobbelklik eller om
jeg er kommet til at aktivere en /klikéngang opfør dig som
dobbeltklik/-funktion, men syntes ikke rigtig at kunne finde den.

Ligeledes nyeste driver er også fundet frem.

Mon jeg skal rode med noget registreringsdatabase eller noget i den
stil....men hvor dælen skal jeg lede i den database.

hints, tips og tricks er velkommen (jeg har ikke evner indenfor Linux,
så det er ikke en mulighed).

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Max

Dato : 30-05-11 19:21

Hej Carsten

> Mon jeg skal rode med noget registreringsdatabase eller noget i den
> stil....men hvor dælen skal jeg lede i den database.

Har du prøvet med en almindelig kablet mus ?

Max

Fra : Carsten Riis

Dato : 30-05-11 21:06

Max skrev den 30-05-2011 20:21:
> Hej Carsten

> Har du prøvet med en almindelig kablet mus ?

Det har jeg så ikke prøvet endnu.....det vil jeg naturligvis gøre snarest.

Jeg har kun haft gode erfaringer med Logitech siden midt1990'erne
Den nuværende mus er fra efteråret 2009, svjh.

Fra : Max

Dato : 30-05-11 22:02

Hej Carsten

> Jeg har kun haft gode erfaringer med Logitech siden midt1990'erne
> Den nuværende mus er fra efteråret 2009, svjh.

Jeg skal nu heller ikke klage over Logitech, har vel købt over
100 stk. efterhånden, og fejl på dem er sjældne.
Men jeg har lidt sjov med min egen herhjemme, den laver
også noget sært en gang imellem, jeg har min mobiltelefon
mistænkt for at genere den ind imellem.

Max

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-05-11 19:36

Carsten Riis skrev:

>dertil en Logitech LX7 cordless
>
>for ca. en måned siden begyndte den venstre musetast at opføre sig som om
>jeg dobbelklikker på tasten selvom jeg altså kun klikker én gang.

den slags har jeg oplevet med både en Logitech MX Revolution og en
Logitech cordless click plus, begge skete det efter trekvart års brug

har efterfølgende holdt mig fra deres bras

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : admin

Dato : 30-05-11 19:50

Carsten Riis wrote:

> [...]
> stil....men hvor dælen skal jeg lede i den database.
>

> hints, tips og tricks er velkommen (jeg har ikke evner indenfor

Hvad skulle ovenstående også hjælpe imod
slidtage

Fra : Lars Christensen

Dato : 30-05-11 20:14

"admin" <administration@hsfo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad skulle ovenstående også hjælpe imod
> slidtage

Har haft samme problem.... Løste det ved hjælp af ny mus....)

Det er helt sikkert IKKE en softwarefejl, men en mekanisk.....

Fra : Carsten Riis

Dato : 30-05-11 21:09

Lars Christensen skrev den 30-05-2011 21:13:

> Har haft samme problem.... Løste det ved hjælp af ny mus....)

hvortil der oftes installeres en ny driver og så er det ikke til at vide
om det musen eller driveren som gør forskellen.

> Det er helt sikkert IKKE en softwarefejl, men en mekanisk.....

Ved mekanisk fejl ville den jo være der hver gang eller musen rent
fysisk har lidt overlast (tabt på gulvet eller tilsvarende).

1½ år er da ingen alder for en mus

Fra : Mcwm

Dato : 31-05-11 11:13

Den 30-05-2011 22:08, Carsten Riis skrev:
> hvortil der oftes installeres en ny driver og så er det ikke til at vide
> om det musen eller driveren som gør forskellen.

Hvis du tror det er driveren, så læg den på der fulgte med produktet.

Er det en radio eller IR mus?

Er det en IR mus, har jeg oplevet at solstråler kan lave meget sjov.

Venligst
Mcwm

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-05-11 21:47

Carsten Riis skrev:

> Ved mekanisk fejl ville den jo være der hver gang

Nej da. For mange år siden havde jeg en mus der holdt op med at
virke ordentligt. Selv om der lød et klik, var det tilfældigt om
kontakten var udløst eller ej. Det var et mekanisk problem, for
hvis jeg trykkede monsterhårdt, virkede den hver gang.

PS. Jeg bruger de billigste Logitech-mus der fås. Jeg er altid
gået efter de billigste mus man kan opdrive, og det er med
usvigelig sikkerhed de bedste. Grunden til at jeg skiftede fra
Genius til Logitech, var at jeg ville have optiske mus. Genius
mus til 100 kr. er den bedste kuglemus der fås.

--
Bertel

Fra : Allan Vebel

Dato : 31-05-11 23:59

Bertel Lund Hansen skrev:

> PS. Jeg bruger de billigste Logitech-mus der fås.

Jeg bruger de dyreste - ikke fordi de er dyre, mere
fordi de har en høj kvalitet, laser, ligger godt i hånden,
ultimative scroll-funktioner og så videre.

Jeg ser funktionalitet og komford højere end prisen,
og en mus holder da en vis årrække.

En enkelt gang er jeg blevet skuffet, batteriet holdt
kun et halvt år, skiftede til noget andet, og det har
holdt siden - det var ikke Logitech der var skyld i det.

Ellers har jeg det indtryk at Logitech holder både på
kvalitet og pris, jeg har aldrig haft problemer.

Min første trådløse mus var en ordentlig klods, med
en boks der skulle tilsluttes usb, og en driver-cd i
fuld størrelse for at styre den.

Senere kom mus til, hvor der bare skulle en enkelt
stick til i usb-porten, det er den slags jeg bruger i
dag.

Jeg har også haft en BlueTooth-mus, den kørte
fint indtil jeg loggede på min Nokia-telefon, så kørte
musen ikke før jeg loggede af igen.

Lige nu bruger jeg en meget dyr laser-mus, den
opfylder den funktionalitet jeg har brug for, og den
er utrolig præsis - det er det vigtigste her.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-06-11 06:33

Allan Vebel skrev:

> Jeg bruger de dyreste - ikke fordi de er dyre, mere
> fordi de har en høj kvalitet, laser, ligger godt i hånden,
> ultimative scroll-funktioner og så videre.

Du misforstår. Jeg bruger de billigste fordi de opfylder de
kriterier du opregner.

--
Bertel

Fra : Allan Vebel

Dato : 03-06-11 22:55

Bertel Lund Hansen skrev:

> Du misforstår. Jeg bruger de billigste fordi de
> opfylder de kriterier du opregner.

Så kan man jo diskutere hvad der er billigt eller
dyrt. Jeg betaler gerne mere for høj funktionalitet
og de ting jeg bruger dagligt.

Jeg kunne sagtens købe en mus til 49 kroner i
Brugsen, så hedder den Lumatron, og fungerer
sikkert i mange tilfælde - jeg får bare ikke den
oplevelse jeg gerne vil have.

Jeg har haft mange elendige mus gennem tiden,
derfor betaler jeg gerne for kvalitet.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-06-11 23:15

Allan Vebel skrev:

> Så kan man jo diskutere hvad der er billigt eller
> dyrt. Jeg betaler gerne mere for høj funktionalitet
> og de ting jeg bruger dagligt.

Jeg tror du vender et eller andet på hovedet. Jeg køber ikke en
mus jeg ikke kan lide. Den skal ligge perfekt i hånden, og
kontakterne skal klikke bare man tænker på dem.

Den slags har jeg jkun fundet ved de allerbilligste mus der kan
opdrives. Derfor starter jeg i den ende af skalaen når jeg skal
købe nye mus, og jeg kommer aldrig længere før jeg har fundet
hvad jeg vil have.

> Jeg har haft mange elendige mus gennem tiden,
> derfor betaler jeg gerne for kvalitet.

Jeg har haft flere elendige, dyre mus gennem tiderne. Du må gerne
få dem hvis du vil, for jeg har ikke nænnet at smide det dyre
bras ud.

--
Bertel

Fra : Allan Vebel

Dato : 05-06-11 11:04

Bertel Lund Hansen skrev:

> Jeg har haft flere elendige, dyre mus gennem
> tiderne. Du må gerne få dem hvis du vil, for jeg
> har ikke nænnet at smide det dyre bras ud.

De skal vel bare på mus-eum

Fra : Carsten Riis

Dato : 12-06-11 20:46

Bertel Lund Hansen skrev den 04-06-2011 00:14:

> [...]
> opdrives. Derfor starter jeg i den ende af skalaen når jeg skal
> købe nye mus, og jeg kommer aldrig længere før jeg har fundet

Ergonomi er ret individuel!

På mit arbejde er der nogen som sværger til mousetrappere og alt mulig
andet ergonomiske hjælpemidler ......men jeg har det bedst med at bruge
musen så lidt som mulig og så tastaturgenveje.
Er der en opgave kun til mus....jamen så skal den da gerne være i
venstre hånd, men knapperne skal reagere rigtigt dvs. venstre museknap
aktiverer programmer og markerer...højre musetast aktiverer menuerne i
teksterne/arket.

Fra : Leif Neland

Dato : 30-05-11 20:44

Den 30-05-2011 20:49, admin skrev:

> Hvad skulle ovenstående også hjælpe imod
> slidtage

Fjernelse af prel er mulig i software; det kunne tænkes at der var en
indstilling for at to klik med mindre end x ms skal opfattes som et.

Men jeg tror ikke der er en sådan indstilling...

Leif

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-05-11 21:48

Leif Neland skrev:

> Fjernelse af prel er mulig i software; det kunne tænkes at der var en
> indstilling for at to klik med mindre end x ms skal opfattes som et.

> Men jeg tror ikke der er en sådan indstilling...

Du har aldrig kikket i kontrolpanelets Mus-afdeling? Sæt
dobbeltklikhastigheden til Langsom. Der er skam også et testfelt.

--
Bertel

Fra : Per

Dato : 31-05-11 17:08

Carsten Riis wrote:
> [...]
> stil....men hvor dælen skal jeg lede i den database.
>

> hints, tips og tricks er velkommen (jeg har ikke evner indenfor

Jeg har været ude for nøjagtig det samme.

Det var simpelthen klik knappen inde i musen der var synderen.

Jeg skilte musen ad - gav klik kontakten kontaktrens - og musen var som ny
igen.

Det var også en Logitech

Så prøv med en gang kontaktrens...

Mvh. Per

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-06-11 23:11

Carsten Riis skrev den 30-05-2011 20:17:

> hints, tips og tricks er velkommen (jeg har ikke evner indenfor Linux,
> så det er ikke en mulighed).

så fandt jeg - 7-9-13 - årsagen til fejlen.

Jeg prøvede med en Commodore64-emulator....og den må have haft
indflydelse på hvordan musen reagerer.
Nu er emulatoren fjernet fra computeren...og - 7-9-13 - virker musen
igen som den burde.

((((simpelthen for skægt...da jeg for ca. 10 siden forsøgte mig med en
c64-emulator, så ødelagde den min skærm*....jeg prøver igen, og vupti,
så smadrer den musen))))

Note to self: lad være med at forsøge at genoplive c64-minderne. Det er
en grund til, at de er minder.

*: skærmen gav i hvert fald en irriterende hyletone fra sig og billedet
blev også lettere forvansket. forvanskningen var til at leve med, men
hyletonen no way.