MS Windows
briani 27239
manglende "Brænd" i Vista
Fra : Per Andreasen

Dato : 30-05-11 14:24

Jeg skulle hjælpe en af mine venner med at brænde en DVD på hendes computer
med Vista, og stor var min forbavselse, da jeg konstaterede, at der ikke var
nogen "Brænd" funktion i DVD-drevets mappe. Jeg har haft XP og har nu Win 7,
og i begge udgaver har jeg kunnet lægge f.eks. billeder over i DVD-drevets
mappe og efterfølgende vælge "Brænd til CD/DVD" i toppen af mappen. Hvor er
denne funktion forsvundet hen, og hvordan får vi den tilbage igen?Hun har
selvfølgelig et medfølgende brænderprogram, men den nævnte funktion er efter
min mening smartere til småopgaver.

På forhånd tak for hjælpen Per Andreasen.

Fra : Erik Olsen

Dato : 30-05-11 17:43

Per Andreasen wrote:
> [...]
> selvfølgelig et medfølgende brænderprogram, men den nævnte funktion
> er efter min mening smartere til småopgaver.

Jeg har Windows Vista. I Stifinder er der et ikon som hedder "brænd".

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : js

Dato : 31-05-11 13:03

Den 30-05-2011 18:43, Erik Olsen skrev:
> Per Andreasen wrote:

> Jeg har Windows Vista. I Stifinder er der et ikon som hedder "brænd".

i min udgave er der en brænder der hedder "Power2go"

fra
Jørgen

Fra : Kurd

Dato : 31-05-11 13:15

"js" <9440@bierstedaf.dk> skrev i en meddelelse

> i min udgave er der en brænder der hedder "Power2go"

Mon dog.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 31-05-11 19:33

Meget sandsynligt, masser af computere leveres med mere eller mindre
anvendeligt bundlet software, deriblandt ofte et brænder program.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Kurd

Dato : 31-05-11 21:07

Der skal nok være en hardwarefabrikant, der hedder Power2go, når du mener
det.

Fra : Ole C

Dato : 31-05-11 21:13

Kurd skrev blandt andet:

> Der skal nok være en hardwarefabrikant, der hedder Power2go, når du
> mener det.

Der er i hver fald noget software der hedder "Power2Go":
http://power2go.dk.malavida.com/d962-download-gratis-windows
- men det er ikke en del af Vista...

--
vh
Ole C

Fra : Abricosicus

Dato : 31-05-11 20:53

Hej !

Et gæt kunne være, at DVD-drevet ikke er registreret som et 'rw'-drev.

Prøv at kikke i 'Denne Computer'.

Prøv evt at slette det ud i 'Enhedshåndtering' og lad det blive fundet igen.

mvh

Abricosicus