Annulering af testamente
Fra : Holst

Dato : 29-05-11 15:20

For snart mange år siden oprettede jeg et testamente, fordi jeg på det
tidspunkt anså det for usandsynligt, at jeg lige i den nærmeste fremtid
ville få egentlige arvinger. Testamentet var forbi notaren.

Ganske uventet fandt jeg så kvinden i mit liv, og nu var det jo
pludselig hende, som jeg gerne ville tilgodese i stedet for den meget
perifere person, som ønskede skulle arve nogle år tidligere. Derfor blev
der oprettet et vidnetestamente, som i praksis skulle ophæve det
tidsligere notartestamente.

I mellemtiden er jeg nu blevet gift med kvinden i mit liv, og vi har
fået vores første barn.

Jeg ønsker nu officielt (dvs. forbi notaren og registreret i
centralregisteret for testamenter eller hvad det nu hedder), at det
oprindelige testamente såvel som vidnetestamentet er ophævet
fuldstændig. Nu skal den almindelige arvelovgivning blot gælde.

Hvad skriver jeg præcist i en sådan annulering?

Fra : Jet

Dato : 29-05-11 09:36

On 29 Maj, 17:20, Holst <newsfe...@shelter.dk> wrote:
> [...]
> fuldstændig. Nu skal den almindelige arvelovgivning blot gælde.
>
> Hvad skriver jeg præcist i en sådan annulering?

http://www.domstol.dk/saadangoerdu/doedsfald/testamente/tilbagekaldelse/Pages/default.aspx

sådan

Fra : Erik Poulsen

Dato : 29-05-11 21:17

> http://www.domstol.dk/saadangoerdu/doedsfald/testamente/tilbagekaldelse/Pages/default.aspx
>
> sådan

Og hvad hvis man har fået advokat til lave det?

På for hånd tak
Erik

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 30-05-11 14:08

On 29 Maj, 16:20, Holst <newsfe...@shelter.dk> wrote:

> Hvad skriver jeg præcist i en sådan annulering?

I dit tilfælde er det vist dækkende at skrive, at alle tidligere
testamenter tilbagekaldes. Det vil i praksis betyde, at ingen
testamenter, der er dateret tidligere end det, du ved denne lejlighed
opretter, kan gøres gældende.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang