Gældssanering?
Fra : Thunder (4920 Sølles~

Dato : 29-05-11 11:09

Hejsa, hvem kan få gældssanering - hvlke krav skal man opfylde?

Jeg har en kæmpe gæld og vil aldrig nogensinde blive færdig med at betale
den, er det muligt for mig at få gældssanering og i så fald hvordan foregår
det og hvad skal man betale pr. måned og i hvor lang tid?

Da jeg arbejdede betalte jeg min gæld, men da jeg gik på kontanthjælp efter
bilulykke og senere (efter 8 års kamp) på førtidspension, kunne jeg ikke.
Jeg er dog næsten færdig med at betale en skattegæld og der har ikke været
meget tilovers i det 1½ år jeg har betalt den. Foruden det har jeg en
kæmpegæld på næsten 500.000 kr.+ renter.

Jeg duer ikke til at læse juridiske dokumenter, så derfor spørger jeg her
efter en foklaring på lægmandssprog:)

På forhånd tak:)

Med venlig hilsen / With kind regards

JBJ

Fra : Preben

Dato : 29-05-11 11:17

Den 29.05.2011 kl. 12:09 skrev Thunder (4920 Søllested)
<thunderFJERN@pc.dk>:

> [...]
>
> Jeg duer ikke til at læse juridiske dokumenter, så derfor spørger jeg
> her efter en foklaring på lægmandssprog:)

Det er ikke så nemt at svare på, men du kan læse mere om gældssanering her:

http://www.domstol.dk/saadangoerdu/gaeld/gaeldssanering/Pages/Gældssanering.aspx

--
mvh/Preben

Fra : Thunder (4920 Sølle~

Dato : 29-05-11 17:20

news.vv8mt3miqz68nt@preben-pc.flatrate.dk...
<thunderFJERN@pc.dk>:

> [...]
> her efter en foklaring på lægmandssprog:)

Det er ikke så nemt at svare på, men du kan læse mere om gældssanering her:

Hej Preben, tak for linket:)

Med venlig hilsen / With kind regards

Jan Johansson

Fra : Thunder (4920 Sølle~

Dato : 11-06-11 09:43

<thunderFJERN@pc.dk>:

> [...]
> her efter en foklaring på lægmandssprog:)

Det er ikke så nemt at svare på, men du kan læse mere om gældssanering her:

Tak for svaret, det hjalp med forståelsen:)