MS Windows
briani 27239
NumLock IKKE ON ved opstart af Win XP ????~
Fra : Ukendt

Dato : 28-05-11 11:17

Jeg har prøvet denne metode

http://www.computerhope.com/issues/ch000792.htm

og prøvet at indsætte andre værdier - intet af det sætter NumLock ON efter
opstart !

Jeg har set i BIOS hvor jeg har prøvet at sætte NumLock ON og OFF - giver
ingen forskel.

Maskinen er en IBM ThinkCentre 8113D29.

Hvad kan man så gøre for at få NumLock automatisk ON efter opstart ?

Mvh
KSor

Fra : Snuden

Dato : 28-05-11 11:31

"KS" <keld DOT soerensen SNABELA os DOT dk> wrote in

> Jeg har prøvet denne metode
>
> http://www.computerhope.com/issues/ch000792.htm
>
> og prøvet at indsætte andre værdier - intet af det sætter NumLock ON
> efter opstart !

Den beskrevne metode har kun effekt efter der logges på, og kun på den
brugerprofil hvor ændringen er lavet.

> Jeg har set i BIOS hvor jeg har prøvet at sætte NumLock ON og OFF -
> giver ingen forskel.
>
> Maskinen er en IBM ThinkCentre 8113D29.
>
> Hvad kan man så gøre for at få NumLock automatisk ON efter opstart ?

Du skal ned i HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Keyboard, og sætte værdien
af "InitialKeyboardIndicators" til 2. Ved næste opstart vil NumLock være
ON.

--
Snuden
"I am a river to my people" -Auda Abu Tayi