Knækket flig af spole
Fra : Steen F.

Dato : 27-05-11 08:51

Jeg har netop modtaget en stator med posten, men kan se at der er
knækket en flig af plastiken på toppen af den ene spole. Betyder det
noget for funktionen eller for levetiden?

Se billede: www.steenmartin.dk/scooter/spole.jpg

Mvh
Steen F.

Fra : Henning Lund

Dato : 27-05-11 09:28

Steen F. wrote:
> [...]
> knækket en flig af plastiken på toppen af den ene spole.
> Betyder det
> noget for funktionen eller for levetiden?

Nej det gør ingen ting.

Henning Lund
www.tjae.dk

Fra : Steen F.

Dato : 27-05-11 23:45

Den 27-05-2011 10:27, Henning Lund skrev:
> Nej det gør ingen ting.

Okay tak. Men bliver sådanne spoler meget varme? Jeg har en gammel
stator hvor en spole er brændt af, og denne spole har netop også knækket
en flig af toppen. Man kunne forestille sig at hvis de udviklede meget
varme, så var de ubeskyttede steder på spolen mere udsat.

Mvh
Steen F.

Fra : Henning Lund

Dato : 29-05-11 08:48

Steen F. wrote:

> [...]
> knækket en flig af toppen. Man kunne forestille sig at hvis de
> udviklede meget varme, så var de ubeskyttede steder på spolen

Det kommer an på kvalliteten af spolen, mange gange ser man
billige øst spoler brænde af pga. for ringe
fremstilling/materiale. Fligen har ingenting at sige mht
afkøling.

Henning Lund
www.tjae.dk