Sidevognsfabrikant, montering, erfaringer ~
Fra : dk.fritid.motorcykel

Dato : 26-05-11 02:52

Hej,

jeg påtænkte at sætte en brugt velorex sidevogn på min fazer fra 1998,
men med de regler der kom i april 2010 er det lidt mere bøvlet.
Jeg har forespurgt yamaha, men de kan ikke hjælpe.
Jeg har skrevet til Velorex, men de har ikke svaret.
Jeg har talt med teknologisk institut, men det gav heller ikke pote,
da det ville blive ret dyrt, de sagde jeg skulle finde en fabrikant
som ville kunne give fx. en tüv attest.

Man kan jo ikke bare spænde skidtet på mere og så få en synsmand til
at sige ok for det.
Ikke jævnfør de regler, som er skitseret her: http://www.sidevogne.dk/28355193

Så påtænker nu at finde nogle der kan levere en vogn med en Tüv attest
til min mc, så er der nogen der har links til producenter der kan det
og som I har konkrete erfaringer med?

Jeg har googlet en del og fundet de danske, tyske med flere
sidevognssider, så dem har jeg, det er mere konkrete erfaringer med de
nye regler jeg søger.

Jeg går ikke efter at bruge 40-50k på at lave det eller få det lavet,
men vil hellere tage det som en udfordrig at købe en brugt til 5-10k
og få den godkendt, men er løbet lidt tør for muligheder.

på forhånd tak

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZS600 1998