Lejlighed vandskadet - lejer sat for døren
Fra : nielsf

Dato : 25-05-11 12:22

Min datter har lige haft vandskade i sin lille lejlighed (1 lille
værelse). Gulvet og andet skal laves. Hendes ting skal ud af
lejligheden og hun kan ikke bor der de næste 2-3 uger. Vandskaden er
kommet udefra, altså ikke hendes skyld. Hun har en forsikring - men
umiddelbart ser det ikke ud til at hendes sager er kommet noget til.
Hendes ting skal ud og hun kan ikke bor der - hvordan er hun stillet
rent juridisk - mht. lejemål, andet foreløbigt bosted, opbevaring af
hendes ting (transport og opbevaring) og andet der følger med når man
er udelukket fra sit hjem ?
mvh
N. Frahm

Fra : Dan

Dato : 25-05-11 19:47

> [...]
>rent juridisk - mht. lejemål, andet foreløbigt bosted, opbevaring af
>hendes ting (transport og opbevaring) og andet der følger med når man

Hej Niels,

Hvor kan skylden for vandskaden placeres?
Hvis fx ovenboen er skyldneren, så er det denne eller dennes forsikring, der
skal dække for udgifterne til reperation af lejlighed plus evt indbo.
Om de kan / bør dække for midlertidig obevaring af datter og indbo tør jeg
ikke udtale mig om, men en god ide er at hun kontakter sit eget
forsikringsselskab, som vil være hende behjælpelig med afklaring af dine
spørgsmål.

/Dan

Fra : alexbo

Dato : 25-05-11 19:51

"nielsf" skrev

> [...]
> rent juridisk - mht. lejemål, andet foreløbigt bosted, opbevaring af
> hendes ting (transport og opbevaring) og andet der følger med når man

Jeg er næsten sikker på at din datters forsikring dækker genhusning og alt
der dermed følger, det er muligt de så søger dækning andre steder men start
med hendes egen forsikring.
Københavns brandvæsen har en lille vejledning, og vandskade er næsten en
brand.

http://www.brand.kk.dk/neobuilder.php?id=200312111213393900000017136

mvh
Alex Christensen

Fra : Henning

Dato : 27-05-11 12:44

On Wed, 25 May 2011 11:21:35 -0700 (PDT), nielsf
<niels.frahm@gmail.com> wrote:

> [...]
>rent juridisk - mht. lejemål, andet foreløbigt bosted, opbevaring af
>hendes ting (transport og opbevaring) og andet der følger med når man

Lidt OT:
Husk den klassiske - aflæs strømmåler FØR affugterne sættes til.
Ellers ender hun med den ekstraregning!