MS Windows
briani 27239
Blokering i Outlook Express af uønsket pos~
Fra : Kall, Mogens

Dato : 24-05-11 22:09

Hej NG,

En person, som jeg er blevet træt af at modtage post fra, blokerede jeg i mit
Outlook Express og gik ud fra, at jeg nu slap for e-post fra denne person, men
desværre så i dag kan jeg se, at der er kommet e-post fra denne person igen.
E-posten ligger nu bare i mappen 'Slettet post'.

Er der ikke en måde, hvorpå e-posten helt kan*blokeres* (og evt. ligefrem smides
RETUR til afsenderen, så denne, hvor tumpet end man måtte være, kan fatte, at
modtageren nægter at modtage posten) ?

Jeg mener da, at jeg engang faktisk fik modtaget en sådan retur-post fra et
Folketingsmedlem (som åbenbart ikke brød sig om min e-post) ...

Så ...

*Hvordan* gør man ?

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael.
Last OUTPUT: 12749 news:4dcff647$0$307$14726298@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 12824

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 24-05-11 22:47

Kall, Mogens skrev:

>Hvordan gør man ?

Man starter med at finde en gruppe vedrørende Outlook Express

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kall, Mogens

Dato : 25-05-11 12:38

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4ddc2741$0$309$14726298@news.sunsite.dk...

> Man starter med at finde en gruppe vedrørende Outlook Express
>
> --
> Ivan V. Klattrup
> http://klattrup.dk

Nåh ja, det har du da ret i. Undskyld, jeg glemte helt at undersøge dette!

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 12828

Fra : Dr.Xerox

Dato : 25-05-11 11:07

"Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

Bounce Spam Mail 1.8 er programmet for dig.

Download her:

http://www.pcworld.dk/download/36/561

Bounce Spam Mail er et lille program, der gør det muligt at sende mails
tilbage til folk, der sender dig spam,
hvilket er e-mails, du ikke har bedt om, hvori indholdet for det meste er
reklamer.
Selve formålet med dette program er dog, at man kan få e-mailen, man sender
tilbage,
til at ligne en fejlkonstatering fra ens internetudbyder, således at
afsenderen modtager en besked om,
at ens e-mailadresse ikke længere virker, og de vil sandsynligvis slette
brugeren fra deres mailliste.

Fra : Kall, Mogens

Dato : 25-05-11 12:40

"Dr.Xerox" <xerox@dr.dk> skrev i en meddelelse news:4ddcd4eb$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> afsenderen modtager en besked om,
> at ens e-mailadresse ikke længere virker, og de vil sandsynligvis slette

Det lyder meget fint, men hvis afsenderen ikke hopper på den, så modtager man jo
fortsat de uønskede e-mail, ikke sandt ?

12829

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 25-05-11 20:10

Kall, Mogens wrote:

> Det lyder meget fint, men hvis afsenderen ikke hopper på den, så modtager man jo
> fortsat de uønskede e-mail, ikke sandt ?

"Mailwasher" - Det hedder programmet - kan sættes op til at filtrere
uønsket mail og slette det hos din internetudbyder uden at du behøver at
downloade det til din Outlook ligesom det kan bounche mailen tilbage
afsenderen.

Når du checker mail lader du mailwasher hente listen over indkommen post
og "trækker i snoren" så alt det uønskede bliver "skyllet bort". Først
derefter lader du Outlook eller hvad du nu bruger hente dine mail.
(underforstået spørgeren)

/Lars

Fra : Kurd

Dato : 25-05-11 20:44

"Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i en
meddelelse news:4ddd53f1$0$316$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> og "trækker i snoren" så alt det uønskede bliver "skyllet bort". Først
> derefter lader du Outlook eller hvad du nu bruger hente dine mail.

Vil Larsen forklare, hvorfor det er smart at hente og installere et
tredjepartsprogram til at udføre en funktion, der er standard i Outlook
Express?

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 26-05-11 10:37

Kurd wrote:
> [...]
>

> Vil Larsen forklare, hvorfor det er smart at hente og installere et
> tredjepartsprogram til at udføre en funktion, der er standard i Outlook

Jeg bruger ikke Outlook så det og dets avancerede features er mig for
det meste ubekendt.

/Lars

Fra : Kall, Mogens

Dato : 26-05-11 10:04

> [...]
> og "trækker i snoren" så alt det uønskede bliver "skyllet bort". Først
> derefter lader du Outlook eller hvad du nu bruger hente dine mail.

Tak for dit forslag, Lars ...

Problemet er imidlertid nu blevet løst. OE har faktisk disse efterlyste funktioner
indbygget. Se evt. ...

Sent: Thursday, May 26, 2011, CET 10:45, GMT 08:45
12848 news:4dde1308$0$308$14726298@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express/msg/034bb45bd25cb895

Last OUTPUT: 12828A news:4ddcea00$0$308$14726298@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 12852

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 26-05-11 10:38

Kall, Mogens wrote:

> Tak for dit forslag, Lars ...
>
> Problemet er imidlertid nu blevet løst. OE har faktisk disse efterlyste funktioner
> [...]

Tak for tippet.

/Lars

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 25-05-11 23:06

Den 25-05-2011 12:07, Dr.Xerox skrev:

> [...]
> tilbage til folk, der sender dig spam,
> hvilket er e-mails, du ikke har bedt om, hvori indholdet for det meste er

Offtopic:
Måske okay i ovenstående sammenhæng, men ellers vil jeg ikke anbefale at
man bouncer, da afsenderen meget vel kan være "opdigtet". Således bliver
det helt uskyldige der får den mail i nakken som de aldrig har sendt.

--
Philip

Fra : Henning

Dato : 26-05-11 11:32

> [...]
>afsenderen modtager en besked om,
>at ens e-mailadresse ikke længere virker, og de vil sandsynligvis slette

Sandsynlivis slette? Næppe - lever du af at sende spammails, sender du
flere millioner mails ad gangen. Så bekymrer man sig næppe om at der
kommer et antal retur.

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 26-05-11 16:43

Henning wrote:

> Sandsynlivis slette? Næppe - lever du af at sende spammails, sender du
> flere millioner mails ad gangen. Så bekymrer man sig næppe om at der
> kommer et antal retur.

Bounce af spammails kan bruges som et vink med en vognstang i
enkeltstående tilfælde som det foreliggende men generelt bør et undlades
af to grunde:

1. Det skaber unødig trafik på nettet.
2. Det meste af det mail der bliver bounced havner alligevel hos den
forkerte afsender om der overhovedet er nogen på afsender-adressen fordi
den og retur til adressen er spoofed.

/Lars

Fra : Kurd

Dato : 26-05-11 17:29

"Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i en
meddelelse news:4dde74e0$0$303$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> 2. Det meste af det mail der bliver bounced havner alligevel hos den
> forkerte afsender om der overhovedet er nogen på afsender-adressen fordi

Vil Larsen være så god at definere "unødig trafik på nettet"?

Fra : Jante

Dato : 26-05-11 23:19

"Kurd" skrev:

> Vil Larsen være så god at definere "unødig trafik på nettet"?

Dine indlæg er selve definitionen på unødig trafik på nettet!

*PLONK*

/J

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 27-05-11 17:58

Jante wrote:

> Dine indlæg er selve definitionen på unødig trafik på nettet!
>

> *PLONK*

Helt enig

Lars

Fra : Preben

Dato : 25-05-11 13:50

Den 25.05.2011 kl. 13:39 skrev Kall, Mogens <Jesus.loves.you.et@gmail.com>:

> Det lyder meget fint, men hvis afsenderen ikke hopper på den, så
> modtager man jo
> fortsat de uønskede e-mail, ikke sandt ?

Jo, men det gjorde du jo alligevel, så der er vel ikke sket nogen skade
ved at prøve?

--
mvh/Preben

Fra : Kall, Mogens

Dato : 25-05-11 15:16

"Preben" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse news.vv1e87avqz68nt@preben-pc.flatrate.dk

=== citat start ===

> [...]

> fortsat de uønskede e-mail, ikke sandt ?

Jo, men det gjorde du jo alligevel, så der er vel ikke sket nogen skade

=== citat slut ===

Nej. Selvfølgelig ikke, men jeg ku' bare godt tænke mig en effektiv blokering (for øvrigt også
til min telefon) !

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 12834