Problemer med Google Page Speed Online
Fra : lars@grove-mortensen~

Dato : 24-05-11 07:52

Hej alle

I forbindelse med optimeringen af min hjemmeside:
http://www.grove-mortensen.dk

....har jeg forsøgt at teste hastigheden vha. Google Page Speed Online:
http://pagespeed.googlelabs.com

Testen bliver ved med at sige, at jeg skal "Specify a character set"
-
men min side indeholder jo allerede et meta-tag med specificering af
character set:

charset=iso-8859-1">

Er der en anden måde, hvorpå jeg skal specificere charset? Eller?

På forhånd mange tak for hjælpen! :)

//Lars

Fra : Birger Sørensen

Dato : 24-05-11 15:51

Følgende er skrevet af lars@grove-mortensen.dk:
> [...]
> character set:

> charset=iso-8859-1">
>

> Er der en anden måde, hvorpå jeg skal specificere charset? Eller?

Ud over at det hedder ISO-8859-1, så ignorer det. Jeg tror det Google
vil have, er den står som første linie efter head tagget.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 24-05-11 17:56

=?ISO-8859-15?Q?Birger_S=F8rensen?= <sdc@bbsorensen.com> writes:

> Følgende er skrevet af lars@grove-mortensen.dk:

> Ud over at det hedder ISO-8859-1, så ignorer det. Jeg tror det Google
> vil have, er den står som første linie efter head tagget.

Ikke kun Google. Fx vil nogle (alle?) versioner af IE helst have charset
specificeret inden for der første 256 tegn i filen.
http://support.microsoft.com/kb/928847

Der er en del tegn før tegnsættet er angivet på denne side, som
browseren derfor skal gætte sig til tegnsættet for. De er heldigvis
alle sammen ASCII, men det er lidt skrøbeligt ikke at kunne skrive
evt. danske navne med æ, ø eller å ind. Det sikreste er at sætte
Content-Type headeren ind som det første efter <head>.

/L
--
Lasse Reichstein Holst Nielsen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 29-05-11 11:10

"Lars Grove Mortensen, Marketing manager" <lars@grove-mortensen.dk> writes:

> ...men Google Page speed bliver ved med at foreslå, at der bliver
> angivet et charset... hmm...

Og nu fik jeg så set hvad page-speed faktisk siger. Det ER HTTP headeren
der mangler charset:
"The following resources have no character set specified in their HTTP
headers. Specifying a character set in HTTP headers can speed up
browser rendering."

/L
--
Lasse Reichstein Holst Nielsen

Fra : Lars Grove Mortensen~

Dato : 26-05-11 04:14

Mange tak for hjælpen!

Det er nu rettet til: ISO-8859-1

og Content-Type headeren er sat ind som det første efter <head>

Tak for hjælpen.

//Lars
http://www.grove-mortensen.dk

Fra : Lars Grove Mortensen~