Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Nikon D5000 ?????????
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 23-05-11 20:31

jeg har tænkt mig at købe sådan en
http://www.kelkoo.dk/p-digital-kameraer-124901/nikon-d5000-19610248

men jeg kan ikke finde nogen tal på den iso lukketid osv nogen bud ?
--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 23-05-11 20:53

On Mon, 23 May 2011 21:30:59 +0200, Bo M Mogensen wrote:

> jeg har tænkt mig at købe sådan en
> http://www.kelkoo.dk/p-digital-kameraer-124901/nikon-d5000-19610248
>
> men jeg kan ikke finde nogen tal på den iso lukketid osv nogen bud ?

Har du overhovedet ledt efter de?t Den førte side jeg kunne komme i tanke
stod de på.

--
Jens Stadsgaard - Skift invalid med stadsgaard.com
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com

Fra : Søren A Christensen

Dato : 23-05-11 21:23

On 2011-05-23 21:30, Bo M Mogensen wrote:
> jeg har tænkt mig at købe sådan en
> http://www.kelkoo.dk/p-digital-kameraer-124901/nikon-d5000-19610248
>
> men jeg kan ikke finde nogen tal på den iso lukketid osv nogen bud ?

Så er det vist alt for kompliceret for dig ... for at få glæde af et
DSLR er du nødt til at kunne læse, både manualer og hjemmesider.

Hvis du klikker på Produktinformation har du langt de fleste info du
søger, ellers kræver det kun et par søgninger på Google.

/S

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 30-05-11 19:07

Den 23-05-2011 22:23, Søren A Christensen skrev:

> [...]
>
> Hvis du klikker på Produktinformation har du langt de fleste info du
> søger, ellers kræver det kun et par søgninger på Google.

hvis man læser i mellem linjerne synes det at fremgå at du mener at have
et talent - faldt det dig aldrig ind at poste disse links for ligesom at
foretage sig noget fornuftigt ?

--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Peter Caspersen

Dato : 23-05-11 22:05

jeg ved ikke om det bare er mig, men når nu de efterlyser et sådan kamera i
station 2 her til aften, også at der er en der poster
det her så ser det lidt ud til for mig, at de tror at vi har deres kamera
her i gruppen, det tvivler jeg nu meget på.

Og hvad er det fornoget at komme med sådan en addresse til sidst
http://alturl.com

-Peter

Fra : Anders Houmark

Dato : 25-05-11 07:31

"Peter Caspersen" <pc@caspernet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> her i gruppen, det tvivler jeg nu meget på.
>
> Og hvad er det fornoget at komme med sådan en addresse til sidst

Hehe Casper, jeg tvivler på at politiet vil udgive sig for at være en anden
person, og efterlyse Bo.

Bo har været på usenet i hvert fald 10 år, og hans skrivestil og væremåde
har været den samme altid, sådan ca.

Og til Bo: der er info her:
http://www.dpreview.com/products/nikon/slrs/nikon_d5000

Mvh Anders

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 30-05-11 17:34

Den 25-05-2011 08:30, Anders Houmark skrev:

> Og til Bo: der er info her:
> http://www.dpreview.com/products/nikon/slrs/nikon_d5000

Perfekt Anders :)
Har købt det dog med 2 linser 18-55 og 55-200 til 5000 kr det er sgu ok
jeg har ikke de store ambitioner med det ud over at finde iso også skal
jeg lige se hvordan man laver dem til Sort hvid i Photo shope

--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 30-05-11 19:09

On Mon, 30 May 2011 18:34:23 +0200, Bo M Mogensen wrote:

> Perfekt Anders :)

Og havde Bo brugt 10 sek på Nikons side havde han fundet de samme
oplysninger. Det første sted man leder efter sådan noget er vel på
producentens hjemmeside. Men det kan Bo åbenbart ikke finde ud af.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 30-05-11 22:18

Den 30-05-2011 20:09, Jens Stadsgaard skrev:

> Og havde Bo brugt 10 sek på Nikons side havde han fundet de samme
> oplysninger. Det første sted man leder efter sådan noget er vel på
> producentens hjemmeside. Men det kan Bo åbenbart ikke finde ud af.

når man har svarene på de spørgsmål der bliver stillet - er det altid en
gåde at det på et eller andet tidspunkt igennem verdenshistorien har
været svært at finde dem - det er logiken og arven fra Bo Warmig der
f.eks går varmt ind for dødstraf i Kina ja i det hele tage så længe det
bare ikke lige rammer ham selv ...

Gåden i en kommentar som denne er at det påstås det er nemt at finde
men talentet rækker så ikke lige til at poste det relevante link -
hvorfor det hverken kan betkraftiges eller dementeres om skribenten rent
fakta ligger inde med den påståede viden

--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 31-05-11 06:24

On Mon, 30 May 2011 23:17:42 +0200, Bo M Mogensen wrote:

> [...]
> hvorfor det hverken kan betkraftiges eller dementeres om skribenten rent
> fakta ligger inde med den påståede viden

Du har altså købt et kamera uden at ane noget som helst om det inden købt.
Jeg vil mene at der er meget normalt at søge informationer om det inden
man køber det. Bl.a. på producentens hjemmeside.

Det store spørgsmål hvad har du gjort for selv at finde ud af det ud over
at spørge her? Du har som ikke gjort noget som helst. Skriver jeg
kameranavnet i søgefeltet på google så kommer Anders link som nr 2 efter
reklamerne og linket til Nikons egen side som nr. 3 samt er det første link
også til oplysninger om kameraet.

Gør dig selv en tjeneste og alle andre GØR EN INDSATS selv.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 30-05-11 19:09

Den 25-05-2011 08:30, Anders Houmark skrev:

> Og til Bo: der er info her:
> http://www.dpreview.com/products/nikon/slrs/nikon_d5000

jeg prøvede lige at side og fedte lidt med den - den er jo egentligt
meget overskuelig - men det med dato jeg ved sgu ikke næppe det er
vigtigt så længe det ikke er klistret på billedet - men jeg tror det er
noget man indstiller når man starter kamera for første gang jeg synes
ikke som sådan det kommer frem ?

--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 30-05-11 22:20

Den 30-05-2011 20:09, Bo M Mogensen skrev:
> men jeg tror det er
> noget man indstiller når man starter kamera for første gang jeg synes
> ikke som sådan det kommer frem ?

og dog på s 20 mener jeg det er - er der en henvisning sådan en 5-600
sider hænde til hvordan man gør og jo det virker sgu og jeg tænkte hwa
fan så retter jeg det til .. selv ser jeg mere hvad der er på et foto
og er egentligt ret ligeglad med hvornår det er taget - men altså når
der nu rent faktisk findes mennesker der går op i det - så må man jo
bakke op og støtte i en go sags tjeneste

--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 30-05-11 19:06

Den 23-05-2011 23:04, Peter Caspersen skrev:
> jeg ved ikke om det bare er mig,

du er ikke den første læs her :
http://www.usenet.dk/?side=citatteknik

> men når nu de efterlyser et sådan
> kamera i station 2 her til aften, også at der er en der poster
> det her så ser det lidt ud til for mig, at de tror at vi har deres
> kamera her i gruppen, det tvivler jeg nu meget på.

du har set en tv udsendelse - et kamera der ligner det her og du
fornemmer der muligvis er sket en forbrydelse ?

> Og hvad er det fornoget at komme med sådan en addresse til sidst
> http://alturl.com

en link i en tråd som den her kan bliver meget lang
f.eks
http://groups.google.com/group/dk.fritid.foto/msg/aa9719ce376c1adb?dmode=source

så kan man smide sin link ind i hvad du f.eks henviser til og den kommer
i stedet til at se sådan her ud
http://alturl.com/pe6mp/pw=Qy7yr

hvad i praksis betyder den bliver meget kortere nemmer at have med at
gøre og hvis den rent faktisk er så lang så den fylder mere ind en side
dvs. link bliver fordel på 2 linjer ja så er det ikke sikkert man kommer
frem til der hvor man nu linker til .. og det er jo ikke så godt

--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Blæksprutten

Dato : 25-05-11 11:28

In article <xsudnQsKz79vKEfQnZ2dnUVZ8m6dnZ2d@giganews.com>,
Bo M Mogensen <usnet1@gmail.com> wrote:

> jeg har tænkt mig at købe sådan en
> http://www.kelkoo.dk/p-digital-kameraer-124901/nikon-d5000-19610248
>
> men jeg kan ikke finde nogen tal på den iso lukketid osv nogen bud ?

Jeg vil foreslå, at du sparer på din overførselsindkomst, du ejer jo
ikke fotografisk talent, så det vil være rent spild at penge, hvis du
køber sådan et Nikon D5000.

Og da det handler om, at du har brug for noget tidsfordriv, så kunne et
godt forlag være, at du forhører dig i de lokale børnehaver, om du kan
få lov til at deltage, når de laver fingermaling.

/sprutten