MS Windows
briani 27239
HJÆLP MIG LIGE MED MIN PRINTER INSTALLATIO~
Fra : Viktor Andersen

Dato : 19-05-11 16:32

Hej,

Jeg forsøger forgæves at få installeret min Canon ip-4500 printer, men hver
gang får jeg denne pop-up meddelelse:

Behandlingen kan ikke fortsættes, da printspooler-serviceprogrammet er
stoppet.
Genstart computeren for at starte printspooler programmet, og forsøg igen.

Det har jeg nu forsøgt adskillige gange, men jeg får samme svar hvergang.

Hvor starter jeg dette program, eller hvad skal jeg gøre?

Operativ system:

Dual Boot XP og WIN 7

Forsøger at installere på WIN 7.

Hilsen

Viktor

Fra : Cykelsmeden

Dato : 19-05-11 17:40

det er uartigt at råbe, og gavner ikke.

Den 19-05-2011 17:31, Viktor Andersen skrev:

> [...]
>

> Det har jeg nu forsøgt adskillige gange, men jeg får samme svar hvergang.
>
> Hvor starter jeg dette program, eller hvad skal jeg gøre?

i controlpanel->computeradministration->tjenester er der en tjeneste som
hedder print spooler.
Den skal normalt stå til "automatisk" men kan være "disablet" - og så
kan du ikke installere din printer.

//finn

Fra : Viktor Andersen

Dato : 19-05-11 18:50

Hej Finn,

Tusind tak for hjælpen. Det var lige det, der skulle til. Fortsat god
weekend til dig.

Hilsen

Viktor

Fra : Leif

Dato : 20-05-11 09:34

Hej Viktor

Prøver lige at redde din weekend:
Hedder sådan for Vista, måske noget andet i 7'eren...

Med Ctrl+Alt+Del starter du Joblisten, under processer
kan du måske se den....
Samme funktion under Tjenester hedder den Spooler.
Højreklik og vælg Start tjeneste.

Evt.: Start c:\windows\system32\spoolsv.exe

Håber dette kan gøre det ellers må du google efter
noget med filnavnet :spoolsv.exe o.l.

God Weekend,
Leif

Fra : Götsche

Dato : 19-07-11 04:56

Men victor

Hvis du øsker hjælp en anden gang, så lad være med at råbe.
Store bogstaver på netsprog svare til man råber til dem man ønsker skal
hjælpe en.
Mvh G

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 19-07-11 06:11

Götsche skrev:

> [...]
>
>Hvis du øsker hjælp en anden gang, så lad være med at råbe.
>Store bogstaver på netsprog svare til man råber til dem man ønsker skal

Det er desuden dårlig skik at topposte

FUT dk.admin.netikette

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Cykelsmeden

Dato : 20-05-11 18:17

Den 19-05-2011 19:50, Viktor Andersen skrev:
> Tusind tak for hjælpen. Det var lige det, der skulle til. Fortsat god
> weekend til dig.
velbekomme.

bare nysgerrig:
bruger du den også til at printe på printbare cd/dvd skiver?

//finn

Fra : Viktor Andersen

Dato : 23-05-11 20:34

Hej Finn,

Ja, det gør jeg skam. Ikke hyppigt, men det sker.

Fra : Cykelsmeden

Dato : 24-05-11 08:53

Den 23-05-2011 21:34, Viktor Andersen skrev:
> Hej Finn,
>
> Ja, det gør jeg skam. Ikke hyppigt, men det sker.
>
> Hilsen
>
> Viktor
Ligesom at du topposter ;(

anyway kan det så være at du kan få glæde af denne lille registry-quirk:
-- cdprint.reg
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CurrentUser\Software\MediaNavigation\CDLabelPrint\1.0\Settings\SizeAdjust\.Standard
CD (12cm)]
"Inner"="-300"
"Outer"="20"
--

Hver anden gang du køber printbare skiver, er de hvidlakerede helt ind
til centerhullet. Printeren kan ikke uden dette lille nummer, printe de

regfilen skal køres efter hver ny/ominstallation af driverne.

//finn

Fra : Torben

Dato : 24-05-11 14:28

"Cykelsmeden" <afsender@not2old.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> 3-5 mmm omkring hullet.
>
> regfilen skal køres efter hver ny/ominstallation af driverne.

Det er da at gå over åen efter vand, der kan da bare oprettets en ny
template i CDlabelprint med nye mål.

--
/Torben

Fra : Cykelsmeden

Dato : 24-05-11 18:49

Den 24-05-2011 15:28, Torben skrev:
> Det er da at gå over åen efter vand, der kan da bare oprettets en ny
> template i CDlabelprint med nye mål.
Så må softwaren være blevet bedre. Man kunne ikke gøre inderdiameteren
mindre, kun større da jeg fik min for ~5 år siden. Jeg måtte
eksperimentere en del for nævnte fix.
Jow ved fremstilling af skabelonen, men den gik tilbage efter genstart

//finn

Fra : emjeppesen

Dato : 24-05-11 15:44

Torben skrev:

>Det er da at gå over åen efter vand, der kan da bare oprettets en ny
>template i CDlabelprint med nye mål.

Det er da også unødvendigt, da man i Adjust circle kan indstille helt
ind til hullet.

Hilsen emj

Fra : Peter

Dato : 20-05-11 15:23

"Cykelsmeden" <afsender@not2old.dk> skrev i en meddelelse
> det er uartigt at råbe, og gavner ikke.
> //finn

Ja, lille //finn, og det er lige så uartigt at topposte.

Peter

Fra : Cykelsmeden

Dato : 20-05-11 16:02

Den 20-05-2011 16:22, Peter skrev:
> "Cykelsmeden"<afsender@not2old.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, lille //finn, og det er lige så uartigt at topposte.
>
> Peter

Det tror jeg ikke du har set mig gøre!

//finn

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 20-05-11 16:04

Fra : Cykelsmeden

Dato : 20-05-11 17:18

Den 20-05-2011 17:04, Ivan V. Klattrup skrev:
> [...]
Det er ikke topposting.
Jeg kommenterer under det jeg kommenterer.
1 linie er under subj, som jeg kommenterer,
resten er under det som spørges om!
en ganske normal og anerkendt metode.

//finn

Fra : Preben

Dato : 20-05-11 11:10

Den 20.05.2011 kl. 10:33 skrev :

> [...]
> Højreklik og vælg Start tjeneste.
>
> Evt.: Start c:\windows\system32\spoolsv.exe
>
> Håber dette kan gøre det ellers må du google efter

Har du ikke læst, at han for længe siden har løst problemet?

--
mvh/Preben

Fra : Leif

Dato : 21-05-11 10:25

"Preben" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i meddelelsen
news.vvryi1vuqz68nt@preben-pc.flatrate.dk...
Den 20.05.2011 kl. 10:33 skrev :

> [...]
> noget med filnavnet :spoolsv.exe o.l.

Har du ikke læst, at han for længe siden har løst problemet?

Næh, mit tdc system er ikke altid på toppen ang. opdateringer

Men dejligt vi kunne hjælpe ham.....
Leif