Hjælp til HTML koder! Hjælp!! hjælp!!
Fra : Sebastian Winkelmann

Dato : 19-05-11 10:17

Jeg er stødt end i et problem... Mangler HTML viden :(. Har en
hjemmeside som skal hjælpe andre med HTML men har ikke nok koder
:(. Nogen som kan hjælpe? HAR BARE BRUG FOR ALLE HTML KODER :).?!

Hilsen: Sebastian :).
Hjemmeside: www.sebastian.mrwebber.dk &
www.bricksite.com/ReSpeakt !!!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-05-11 10:33

http://www.w3.org/TR/html401/

--
Bertel

Fra : Birger Sørensen

Dato : 19-05-11 11:06

Sebastian Winkelmann forklarede:
> [...]
> hjemmeside som skal hjælpe andre med HTML men har ikke nok koder
> :(. Nogen som kan hjælpe? HAR BARE BRUG FOR ALLE HTML KODER :).?!

http://www.w3.org/TR/html401/index/elements.html

Al mulig respekt, for dem der vil prøve at hjælpe andre.
Har du overejet at hjælpe med noget du rent faktisk ved noget om? Eller
selv at lære tingene først, før du kaster dig hovedløst ud i noget du
ikke ved noget om?

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : John

Dato : 19-05-11 12:34

Birger Sørensen forklarede:

> [...]
> at lære tingene først, før du kaster dig hovedløst ud i noget du ikke ved

Nu er Sebastian formentlig omkring 12 år så han har tiden for sig.

Forøvrigt skægt at skimme de forskellige sider.
Lang tid siden jeg har oplevet lignende

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Birger Sørensen

Dato : 19-05-11 13:04

John frembragte:
> Birger Sørensen forklarede:

> Nu er Sebastian formentlig omkring 12 år så han har tiden for sig.
>
> Forøvrigt skægt at skimme de forskellige sider.
> Lang tid siden jeg har oplevet lignende

Uanset hvor gammel Sebastian er, er det en skidt ide for ham at stille
op i X-factor, hvis han ikke er musikalsk. Og det bliver ikke ret meget
bedre af at han tilmelder sig før han ved om han er musikalsk.

Og det er ikke Janteloven.
Skulle det vise sig at Sebastian kan blive hammergod til HTML, så er
der da ingen der vil have ondt af at han vil hjælpe andre med deres
problemer.

Men nogen skal jo fortælle ham, at det ser ikke ud til at han har en
skid begreb om det han vil forsøge at hjælpe andre med, og at han måske
skulle sætte sig ind i det, før han tilbyder at hjælpe andre.

Skal indrømme, at jeg havde ikke tålmodighed til ret meget på siden -
og jeg har faktisk svært ved at finde noget morsomt. Egentlig har jeg
svært ved at finde noget der ikke er absolut intetsigende...

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 19-05-11 17:29

Den 19-05-2011 11:16, Sebastian Winkelmann skrev:
> Jeg er stødt end i et problem... Mangler HTML viden :(. Har en
> hjemmeside som skal hjælpe andre med HTML men har ikke nok koder
> :(. Nogen som kan hjælpe? HAR BARE BRUG FOR ALLE HTML KODER :).?!

På dit lokale folkebibliotek kan du finde
masser af litteratur om HTML og CSS, herunder
også hæfter og bøger, der gennemgår alle
HTML-elementer og deres anvendelse og
egenskaber.

Du kan nok finde oplysninger på nettet
om alle de ting, men bøger og hæfter
har den fordel fremfor artikler
på nette, at de er organiserede netop
med henblik på at man skal kunne lære
af dem.

HTML.DK's artikler er forældede og
mange af dem derfor direkte forkerte.

Det er afgørende for forståelsen af
webdesign, at udgangspunktet for
enhver webside er tekst, billeder og
HTML-opmærkning af disse.

*Alt* andet - farver, staffagegrafik,
CSS præsentationsformatering, JavaScript
og jeg skal komme efter dig - er
*tilføjelser* til teksten og de
billeder der skal illustrere teksten.

--