MS Windows
briani 27239
XP - skrivebord virker ikke
Fra : JeGy

Dato : 18-05-11 19:17

Hej,

efter af have haft en trojan inde, og den igen blev fjernet, så virker mit
skrivebord ikke.

Virusen gjorde foldere usynlige (hided), men alle skulle igen være unhided.

Folderen "skrivebord" eksisterer i bedste velgående, så jeg har ikke mistet
noget,
men det er lidt bøvlet at bruge indholdet

Hvad gør jeg?

Mvh Jens

..

Fra : Cykelsmeden

Dato : 18-05-11 20:07

Den 18-05-2011 20:17, JeGy skrev:
> Folderen "skrivebord" eksisterer i bedste velgående, så jeg har ikke mistet
> noget,
> men det er lidt bøvlet at bruge indholdet
>
> Hvad gør jeg?

højreklik på desktoppen og check "Vis desktop Iconer"

//finn

Fra : JeGy

Dato : 18-05-11 20:29

"Cykelsmeden" <afsender@not2old.dk> skrev i en meddelelse

> højreklik på desktoppen og check "Vis desktop Iconer"
>
> //finn

Desværre, højreklik virker ikke på desktoppen.......

Fra : Cykelsmeden

Dato : 18-05-11 20:47

Den 18-05-2011 21:29, JeGy skrev:

> Desværre, højreklik virker ikke på desktoppen.......

så har virussen nok fjernet menuen også.

måske hjælper det at korrigere i registry disse 2 steder:

Hive: HKEY_CURRENT_USER
Key: Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
Name: NoDesktop
Type: REG_DWORD
Value: 0

Hive: HKEY_CURRENT_USER
Key: Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced
Name: HideIcons
Type: REG_DWORD
Value: 0

//finn

Fra : JeGy

Dato : 18-05-11 21:49

> [...]
> Value: 0
>

> Hive: HKEY_CURRENT_USER
> Key: Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced

Det ser spændende ud, hvor finder jeg lige den "registry"?

Mvh Jens

Fra : emjeppesen

Dato : 18-05-11 21:53

JeGy skrev:

>Det ser spændende ud, hvor finder jeg lige den "registry"?

Søg regedit

Hilsen emj

Fra : JeGy

Dato : 18-05-11 22:02

"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse

> Søg regedit
>
> Hilsen emj

Tak, nu fik jeg alle ikoner tilbage, så mangler jeg bare nogle i
processlinien?

Mvh Jens