Fullrate "manglende DNS
Fra : Per H

Dato : 18-05-11 18:21

Hej
Jeg får næsten dagligt nedbrud på min Zyxel router fra fullrate, og
når jeg går ind i kontrolpanelet / netværksindstillinger, står der
ofte "manglende DNS server".

Hvad er det, og kan jeg selv rette det. For det er sku da træls.

Den router jeg har, er den med trådløs samt 4 udgange.

Skæres gerne ud i pap, da jeg aldrig har fattet det helt.:-/

per

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 18-05-11 20:20

Per H skrev:

> Jeg får næsten dagligt nedbrud på min Zyxel router fra fullrate, og
> når jeg går ind i kontrolpanelet / netværksindstillinger, står der
> ofte "manglende DNS server".

Du ku' evt. prøve selv at taste nogle stabile navneservere ind, fx

Google:
· 8.8.4.4
· 8.8.8.8

eller

OpenDNS:
· 208.67.220.220
· 208.67.222.222

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup | Abolish European Summertime
gopher://port70.dk/ | Please sign the petition ⌘ http://j.mp/noeudst

Fra : Per H

Dato : 19-05-11 12:03

On Wed, 18 May 2011 19:20:02 +0000 (UTC), Klaus Alexander Seistrup
<klaus@seistrup.dk> wrote:

>Du ku' evt. prøve selv at taste nogle stabile navneservere ind, fx
>
> Google:
> · 8.8.4.4
> · 8.8.8.8
>
>eller
>
> OpenDNS:
> · 208.67.220.220
> · 208.67.222.222

ok prøver det. Men fejlen bevirker også at f.eks Skype er ude af
drift:-?) Ingen forbindelse til nettet overhoved!.

per

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-05-11 12:07

Per H <masu@invalid> crashed Echelon writing

> ok prøver det. Men fejlen bevirker også at f.eks Skype er ude af
> drift:-?) Ingen forbindelse til nettet overhoved!.

Eftersom de fleste programmer til internettet berør på at opløse
domænenavne om til IP-adresser (DNS) så kan det højst sandsynligt.

Men det virker underligt hvis du er den eneste der ikke kan bruge Fullrates
DNS servere.

--
Bjarke Andersen

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 21-05-11 07:17

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> wrote in message

> Men det virker underligt hvis du er den eneste der ikke kan bruge
> Fullrates
> DNS servere.

Jeg bruger også Fullrate og deres DNS servere uden at have oplevet nogle
problemer. Måske fejlen er i routeren, løse forbindelser i netværkskablerne
eller lign.

Fra : Per H

Dato : 22-05-11 15:17

On Thu, 19 May 2011 13:03:06 +0200, Per H <masu@invalid> wrote:

> [...]

Jeg går ud fra at det er i win 7 krontrolpanel,/ netværk/ egenskaber
for TCP/IPv4 (internet protokol) ?

per

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-05-11 20:34

Per H skrev:

> Jeg får næsten dagligt nedbrud på min Zyxel router fra fullrate, og
> når jeg går ind i kontrolpanelet / netværksindstillinger, står der
> ofte "manglende DNS server".

> Hvad er det,

DNS betyder Domain Name Service. Det er den tjeneste der sørger
for at oversætte f.eks. "dr.dk" til 195.137.194.128. Sådan et
nummer er svært at huske, mens "dr.dk" er let, så det er en hjælp
til os mennesker, men på internettet forstås kun nummeradressen.

Derfor skal en router (og en pc) have adgang til en server der
kan lave disse oversættelser automatisk. Uden DNS, intet praktisk
brugbart internet.

I sin standardopsætning vil routeren spørge næste router (eller
server) om adressen på en DNS-server så den findes automatisk.

Du har i et andet svar fået numrene på nogle alternative
DNS-servere. Bemærk at det er nummeradresser. De kan jo ikke
blive oversat før man har forbindelse til DNS.

--
Bertel

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 22-05-11 15:32

Per H skrev:

> Jeg går ud fra at det er i win 7 krontrolpanel,/ netværk/ egenskaber
> for TCP/IPv4 (internet protokol) ?

Det var egentlig inde i routeren jeg mente, men hvis du kan gøre det i
windows burde det osse være godt…

Mvh,

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-05-11 07:09

Klaus Alexander Seistrup <klaus@seistrup.dk> crashed Echelon writing

> Det var egentlig inde i routeren jeg mente, men hvis du kan gøre det i
> windows burde det osse være godt…

Det hjælper ikke noget da Fullrate nulstiller denne del af konfigurationen
ca. hver 2. time.

--
Bjarke Andersen