Erhvervsejendomme og skat?
Fra : Wheelie

Dato : 18-05-11 16:27

Hej
Jeg har en stor erhvervsejendom som den hedder i skattemæssig forstand. Jeg
købte den egentligt bare for sjov som fritidshus. SKAT kræver at jeg skal
udfylde en udvidet selvangivelse med over/underskud på erhvervsejendom.
Jeg har ingen lejeindtægter o.l. indkomst på ejendommen og vil heller
aldrig få det.
Normalt når man fratrækker underskud i en virksomhed, så kræves det at der
er omæstning og på sigt overksud.
Men på erhvervsejendommen vil jeg kun have underskud i form af
vedligeholdelse, ejendomsskat, forsikringer m.v. på samlet over kr.300.000
årligt.
Er det virkeligt dette beløb som SKAT kræver at jeg trækker fra i skat og
min almindelige lønindkomst?
Er dette skattejuridisk holdbart at gøre hvert eneste år, de næste mange år
fremover?

Jeg har iagttaget Ejendomsavancebeskatningslovens § 8.
Er det muligt at ændre status, så ejendommen er omfattet af
parcelhusreglen?
Ejendommen er på 1100 kvm og ligger på nogle matrikler som samlet er under
1400kvm, men matriklerne er købt samlet med andre matrikler og
ejendomsvurdering og ejendomsskat opkræves på samme ejendomsskattebillet på
et enkelt ejendomsnummer, selvom der altså er mange huse, grunde + en
erhvervsejendom. Ejendommen er personligt ejet og jeg betaler ikke
ejendomsværdiskat for en erhvervsejendom.