MS Windows
briani 27239
efterveer
Fra : lisa

Dato : 17-05-11 18:24

hej. Har haft en ondsindet maleware som gik ud på: harddiskerror og andre
alvorlige ting. Kunne ikke gendanne heller ikke i fejlsikker, men fandt på
nettet at man skulle fjerne ting i reg. databasen, det kykkedes også at
komme op at køre igen.. men!!! jeg har ingen programmer mere ej heller
ikoner på skr. bordet. Kan godt se programmerne i tilføj og fjern
(kontrolpanel)hvad gør jeg?

/Erik

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-05-11 21:59

lisa skrev:

> [...]
> komme op at køre igen.. men!!! jeg har ingen programmer mere ej heller
> ikoner på skr. bordet. Kan godt se programmerne i tilføj og fjern

Installerer alting helt forfra. Når du starter din
Windowsinstallation fra cd'en, så vælg formatering når du kan
komme til det, og formater så alting (vælg hurtig formatering).

Når et system har været inficeret, er det ikke til at vide om man
har fået renset helt ud, og i dit tilfælde er det let at se at
det langt fra er tilfældet.

--
Bertel

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-05-11 23:34

Bertel Lund Hansen skrev:

> Installerer alting helt forfra.

Helt enig.

Jeg ville starte med data-backup, der er vel
altid et eller andet der skal gemmes.

På kunde-pc'er tager jeg altid backup af
dokumenter, billeder, foretrukne, skrivebord,
mail og meget andet, inden jeg går i gang
med et ny installation.

> Når et system har været inficeret, er det
> ikke til at vide om man har fået renset helt
> ud, og i dit tilfælde er det let at se at det
> langt fra er tilfældet.

Det er også mit bud. Jeg har set tilstrækkelig
mange eksempler på "reparation" af sådan
noget - og så er der fortsat noget der ikke
fungerer optimalt.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 17-05-11 22:52

Den 17.05.2011 kl. 22:59 skrev Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk>:

> Installerer alting helt forfra. Når du starter din
> Windowsinstallation fra cd'en, så vælg formatering når du kan
> komme til det, og formater så alting (vælg hurtig formatering).

Man bliver spurgt om man vil slette partitionen. Det svarer man
ja til. Når der der efter er oprettet nye partitioner bliver
harddisken automatisk formateret af windows.
Det hele går automatisk. MAn skal bare svare ja eller nej på et
par spørgsmål undervejs.

mvh
Henning

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-05-11 23:22

Henning Præstegaard skrev:

> Man bliver spurgt om man vil slette partitionen. Det svarer man
> ja til. Når der der efter er oprettet nye partitioner bliver
> harddisken automatisk formateret af windows.

.... efter at man har valgt hvilken formatering man foretrækker.

--
Bertel

Fra : JeGy

Dato : 19-05-11 19:20

"lisa" <lisa1@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> komme op at køre igen.. men!!! jeg har ingen programmer mere ej heller
> ikoner på skr. bordet. Kan godt se programmerne i tilføj og fjern

Hej,

det er muligvis den samme som jeg har fået, mit indlæg er en time senere end
dit.

måske det kan hjælpe dig

Mvh Jens

Fra : Cykelsmeden

Dato : 20-05-11 08:56

Den 20-05-2011 09:18, lisa skrev:
> jeg har ingen programmer mere ej heller
> ikoner på skr. bordet. Kan godt se programmerne i tilføj og fjern
> (kontrolpanel)hvad gør jeg?
kig et par tråde længere nede: XP-skrivebord virker ikke.

//finn