OT, teak
Fra : Harald Mossige

Dato : 17-05-11 20:54

I Norge er teak et treslag som ikke "brukes" lenger, og jeg er ikkr
istand til å finne nateriale til å komplettere bokreolen min med flere
hyller.

Jeg trenger teak finerte sponplater eller x-finer, 17,5mm (og 16mm)
tykkelse.

Er dette materialer som er vanlig handelsvare i danmark?

I hvilken gruppe dette soørsmåler mer egnet?

HM

Fra : Max

Dato : 17-05-11 21:04

Hej Harald

> I hvilken gruppe dette soørsmåler mer egnet?

dk.fritid.hus-og-have

Ps: angående gruppevalg, ja så spørg i dk.velkommen
eller dk. admin

Max

Fra : Vidal

Dato : 17-05-11 21:13

Den 17-05-2011 21:53, Harald Mossige skrev:
> [...]
>
> Jeg trenger teak finerte sponplater eller x-finer, 17,5mm (og 16mm) tykkelse.
>
> Er dette materialer som er vanlig handelsvare i danmark?

Jeg ved det ikke. Det er vist længe siden, det var moderne
i Danmark også. Hvis jeg skulle finde teaktræ, ville jeg
sikkert være nødt til at købe gamle - genbrugs - møbler.

> I hvilken gruppe dette soørsmåler mer egnet?

Ikke denne, ihvertfald.

Er der ikke et bådebyggeri i din nærhed, de plejer at
have teaktræ i massevis. Du kunne måske selv få udsavet
fineren, hvis det kan lykkes dig at finde nogle planker.

De danske virksomheder, der importerer teaktræ i Danmark
er stort set:

Internationalt Hårdttræ A/S, Hovedgård
Kircodan Furniture A/S, Nærum
M & S Hindenburg A/S, Odense
Aalborg Træ og Finér A/S, Aalborg
Dalhoff Larsen og Hornemann A/S, Tåstrup

Du må kunne slå dem op på internettet, men det er langt fra
sikkert, de har træet fineret. Men måske kan man bestille det?

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 17-05-11 21:18

Den 17/05/11 21.53, Harald Mossige skrev:
> I Norge er teak et treslag som ikke "brukes" lenger, og jeg er ikkr
> istand til å finne nateriale til å komplettere bokreolen min med flere
> hyller.

Teak kan sagtens fås i DK.

> Jeg trenger teak finerte sponplater eller x-finer, 17,5mm (og 16mm)
> tykkelse.
> Er dette materialer som er vanlig handelsvare i danmark?

Jeg ved ikke om du lige kan få det du beskriver, men prøv her:

http://www.kbhlistefabrik.dk/index.asp
(lister, men de sælger vist stadig også plader).

http://www.roedovre-trae.dk/
(jeg kender dem ikke selv, men har hørt godt om dem).

Ellers må du få fat i en snedker, det bliver nok bare lidt dyrt

> I hvilken gruppe dette soørsmåler mer egnet?

Strengt taget i dk.bolig tror jeg, men der er vist ikke så stor aktivitet.

Men lad mig vide, hvad du finder ud af, jeg skal nemlig også på udkig
efter sådan nogle plader en gang.

Mvh. Lars

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-05-11 22:58

Harald Mossige skrev:

> I hvilken gruppe dette soørsmåler mer egnet?

Dk.forbruger er en mulighed.

--
Bertel