Er Postdanmarks spam til erhvervsejendomme~
Fra : Wheelie

Dato : 17-05-11 14:51

Er der lovhjemmel til at Postdanmark kan spamme erhvervsejendomme,
fritidshuse, investeringsejendomme mv. hvor der ikke er bopælspligt og ikke
er tilmeldt noget virksomheder eller personer?

Det gør mig arrig, at sådanne aktivt skal tilmeldes "Reklamer og
gratisaviser - Nej tak" og fornys med 2 års mellemrum.
Det burde være sådan, at disse adresser automatisk var beskyttet mod spam.

Såfremt denne slags spam er legal og vedtaget af folketinget, er der så
andre klagemuligheder, f.eks EU

Fra : Jubi

Dato : 18-05-11 06:20

"Wheelie" <wheelie@gmail.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> spam.
>
> Såfremt denne slags spam er legal og vedtaget af folketinget, er der

Forbrugerombudsmanden har skrevet en vejledning omkring Adresseløse
forsendelser, som reklamer kaldes der og af post danmark.
Så vidt jeg husker er erhvervsejendomme ikke omfattet af nej tak
ordningen, så de kan slet ikke registrere et nej tak mærkat. der er
andre typer ejendomme der også er undtaget.

Klage over uberettiget omdeling af adresseløse forsendelser skal ske til
forbrugerombudsmanden.
(Du gør klogt i ikke at kalde adresseløse forsendelser for spam, når du
klager)

--
Tårnet: Delta 351, trafik jeres klokken 10, 6 kilometer.
Delta 351: Tårn, giv os et andet tip, vi har digitale ure.