MS Windows
briani 27239
Hvordan sletter jeg alt fra et program?
Fra : Mr. Mox

Dato : 17-05-11 02:41

Jeg har haft problemer med opsætning af et program til optagelse af
TV, TotalMedia 3.5 fra Arc Soft.

Jeg har adskillige gange slettet det med både CCleaner og Revo
Uninstaller, men ifølge support fra det firma der sælger DVD C/T
donglen kan fejlen ligge i at jeg ikke har fået renset alt væk, og
derfor ikke kan geninstallere fra CD'en på rigtig måde?

Jeg har fået venlig og god hjælp fra dem, men de skriver at de ikke
kan råde mig om hvorledes jeg renser noget i registreringsdatabasen i
Windows. Og de mener altså at fejlen ligger deri.

Er her en venlig sjæl der kan fortælle mig om hvorledes det gøres?

Med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-05-11 09:42

"Mr. Mox" <jens.gibe@gmail.com> crashed Echelon writing news:c3da0854-61a4-
4b80-bca1-bcb49f08fda2@e21g2000yqe.googlegroups.com:

> [...]
> Windows. Og de mener altså at fejlen ligger deri.
>
> Er her en venlig sjæl der kan fortælle mig om hvorledes det gøres?

Selvom det ikke er til hjælp, så må firmaet have et problem, hvis de ikke
engang selv er klar over hvad de opretter af entries i
registreringsdatabasen.

--
Bjarke Andersen

Fra : Mr. Mox

Dato : 17-05-11 02:44

On 17 Maj, 10:42, Bjarke Andersen <bjarke.ander...@gmail.com> wrote:
> "Mr. Mox" <jens.g...@gmail.com> crashed Echelon writing news:c3da0854-61a4-
> 4b80-bca1-bcb49f08f...@e21g2000yqe.googlegroups.com:

> Selvom det ikke er til hjælp, så må firmaet have et problem, hvis de ikke
> engang selv er klar over hvad de opretter af entries i
> registreringsdatabasen.
>
> --
> Bjarke Andersen

TAk for dit hurtige indlæg, men ku' du ikke sige mig hvad jeg skal
gøre?
Mr. Mox

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-05-11 10:06

"Mr. Mox" <jens.gibe@gmail.com> crashed Echelon writing news:b4d57c36-54e0-
4e06-874a-2ebb92161858@y12g2000yqh.googlegroups.com:

> TAk for dit hurtige indlæg, men ku' du ikke sige mig hvad jeg skal
> gøre?

Vi kunne starte med at fejlsøge dit oprindelige problem, da fejlen måske
kan ligge andetsteds. Men så er spørgsmålet om du er i den rigtige gruppe.

--
Bjarke Andersen

Fra : ehn

Dato : 17-05-11 12:13

On Tue, 17 May 2011 01:40:47 -0700 (PDT), "Mr. Mox"
<jens.gibe@gmail.com> wrote:
> [...]
>donglen kan fejlen ligge i at jeg ikke har fået renset alt væk, og
>derfor ikke kan geninstallere fra CD'en på rigtig måde?

Du kender sikkert de gamle mundheld, der siger noget i retning af:
"Den der ikke vil høre må føle"
"Man ligger som man reder"

Fremover må du jævnligt, og i hvert fald før du installerer flere
'kineser' programmer, lave en backup af hele din PC.

'Revo Uninstaller' er et udmærket program, der rydder godt op når det
fjerner et program. Du kan næppe selv finde flere rester af
Arcsoft programmet.

Der er sikkert masser af andre fejl i din Windows installation.
Hvis du (forhåbentlig) bruger WindowsXP, så kunne du prøve at køre
programmet 'Dial-a-fix' og se om det ikke retter en masse fejl.

ehn

Fra : Mr. Mox

Dato : 17-05-11 06:04

On 17 Maj, 13:13, ehn <ehel...@email.invalid> wrote:

> Du kender sikkert de gamle mundheld, der siger noget i retning af:
> "Den der ikke vil høre må føle"
> "Man ligger som man reder"

Kære EHN, det er vel nok mærkeligt at jeg (heldigvis) altid får svar
fra dig, og at de som regel indholder en blanding af gode svar og
kraftige hentydninger til det det uhensigtsmæssige i at rode i ting
man ikke har forstand på. Det fuldstændigt lige som at høre min mormor
da hun i 1939 sagde lige det med at høre og føle da jeg skvattede ned
loftstrappen og slog ho'det! Den der om "redelægning" har jeg også
hørt før, men selv om jeg er 78 er det ikke rigtigt sevet ind endnu.

> Fremover må du jævnligt, og i hvert fald før du installerer flere af de
> 'kineser' programmer, lave en backup af hele din PC.

Jeg synes at det at rode/arbejde på min PC er fantastisk, blot
startede jeg jo alt for sent, så jeg er ikke helt med på alle de
tekniske betegnelser.
Derfor vil jeg godt spørge om det er nok at lave et
"systemgendannelsespunkt" i Windows tilbehør, inden jeg roder ikke er
nok? For en backup af hele maskinen lyder vældig kompliceret. Så skal
man lave en"Klon" eller en image-fidus Ikke?

> [...]
> Hvis du (forhåbentlig) bruger WindowsXP, så kunne du prøve at køre
> programmet 'Dial-a-fix' og se om det ikke retter en masse fejl.

Jeg har WIN 7 Ultimate på denne bærbare, og en stationær ældre maskine
med XP.
Jeg havde vrøvl på begge maskiner med Fil-endelser når jeg skulle
brænde DVD'er, og jeg downloadede tre fire programmer for at skifte
format (eller hva' det nu hedder).
Senest har jeg brugt et der hedder "Free Video to DVD converter". Det
virker fint til at brænde de filmklip jeg har hentet med min TV DVDC/T
dongle, så nu kan jeg slette alle de programmer jeg ikke mere har brug
for. Vil du anbefale at jeg blot bruger CCleaner eller
RevoUninstaller?????

Tak og venlig hilsen Mr. Mox

Fra : ehn

Dato : 18-05-11 11:46

On Tue, 17 May 2011 05:03:32 -0700 (PDT), "Mr. Mox"
<jens.gibe@gmail.com> wrote:

>Derfor vil jeg godt spørge om det er nok at lave et
>"systemgendannelsespunkt" i Windows tilbehør,
Det er udmærket og nemt, hvis man blot vil bringe PC'en tilbage til en
tidligere stand, f.eks. hvis du fortryder en ændring eller
installation af et nyt program. Det bruger masser af plads på
harddisken.
Det duer ikke som sikkerhed, hvis PC'en bliver syg eller ikke vil
starte. Så får du brug for en rigtig backup.

>Vil du anbefale at jeg blot bruger CCleaner eller
>RevoUninstaller?????
Du bruger CCleaner til at fjerne overflødige filer (f.eks. Temp) og
til at rense ud i Registreringsdatabasen.
Du bruger RevoUninstaller til at fjerne unødvendige programmer.
Det er to vidt forskellige opgaver.

Erik Helmer Nielsen

Fra : Mr. Mox

Dato : 18-05-11 07:05

On 18 Maj, 12:45, ehn <ehel...@email.invalid> wrote:

> [...]
> til at rense ud i Registreringsdatabasen.
> Du bruger RevoUninstaller til at fjerne unødvendige programmer.

Tak igen. Det var godt jeg havde ikke helt forstået forskellen på CC
og Revo.kup.
Nu må jeg finde ud af back-up, jeg har jo DVD brænder men hvilket
program er SIMPLEST til at lave et back-up?

Mr. taknemmelig Mox

Fra : emjeppesen

Dato : 18-05-11 14:39

Mr. Mox skrev:

>Nu må jeg finde ud af back-up, jeg har jo DVD brænder men hvilket
>program er SIMPLEST til at lave et back-up?

Det indbyggede i Windows.

Hilsen emj