Browser
stl_s 3840
arlet 2470
IE9-spørgsmål
Fra : Henrik J

Dato : 17-05-11 07:58

Hidtil har jeg (I IE8) haft en "søgefelt" i h. side, og når jeg trykkede på
pilen, fremkom muligheden "søg på denne side", som jeg ofte har brug for.

Findes denne mulighed slet ikke i IE9?

Fra : Preben

Dato : 17-05-11 08:12

Den 17.05.2011 kl. 08:58 skrev Henrik J <abuse-server@strato.de>:

> Hidtil har jeg (I IE8) haft en "søgefelt" i h. side, og når jeg trykkede
> på pilen, fremkom muligheden "søg på denne side", som jeg ofte har brug
> [...]

Ikke helt på samme måde. I IE9 søger du bare i det store felt.

--
mvh/Preben

Fra : Henrik J

Dato : 17-05-11 18:41

"Preben" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i meddelelsen
news.vvl6arnzqz68nt@preben-pc.flatrate.dk...
> [...]

> for.
>
> Findes denne mulighed slet ikke i IE9?

Ikke helt på samme måde. I IE9 søger du bare i det store felt.

Mange tak for svar, jeg vil så forsøge mig med IE9 igen.
vh
Henrik J

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 18-06-11 06:48

Henrik J skrev:

> Hidtil har jeg (I IE8) haft en "søgefelt" i h. side, og når
> jeg trykkede på pilen, fremkom muligheden "søg på denne side",
> som jeg ofte har brug for.
> Findes denne mulighed slet ikke i IE9?

Den funktion ville jeg også spørge om. Når man trykker på
"tandhjulet" næsten oppe i øverste højre hjørne, findes den
under 'Filer'. Så kommer der en ekstra "bjælke" frem. Jeg
vil spørge om man kan få den til at være fremme permanent?

--
Herluf :·)

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-06-11 07:31

Herluf Holdt, 3140 skrev:

>Så kommer der en ekstra "bjælke" frem.

Er det den samme bjælke som kommer frem ved tryk på ctrl + F

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 18-06-11 08:03

Ivan V. Klattrup skrev:

> Er det den samme bjælke som kommer frem ved tryk på ctrl + F

Ja, den hedder åbenbart "søgelinjen". Men jeg vil ikke
lære en masse ctrl + x-koder udenad. Jeg er i den alder,
hvor jeg helst vil pege og klikke mig frem på de muligheder
jeg kan se med øjnene. Derfor vil jeg gerne have
søgelinjen permanent fremme.

--
Herluf :·)

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-06-11 08:12

Herluf Holdt, 3140 skrev:

>Ja, den hedder åbenbart "søgelinjen". Men jeg vil ikke
>lære en masse ctrl + x-koder udenad.

Det var også mere for at finde helt ud af hvad der blev snakket om, at jeg
spurgte

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-06-11 13:12

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> Ja, den hedder åbenbart "søgelinjen". Men jeg vil ikke
> lære en masse ctrl + x-koder udenad.

Så nøjes med at lære Ctrl-F (F for Får ... øh nå nej, for Find).
Den virker i de fleste programmer, og dem den ikke virker i,
smider du bare ud.

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-06-11 13:31

> Så nøjes med at lære Ctrl-F (F for Får ... øh nå nej, for Find).
> Den virker i de fleste programmer, og dem den ikke virker i,
> smider du bare ud.

Man kunne ønske sig, at andre browsere tog en af Firefox'
funktioner til sig: "Begynd søgning mens du taster". Der er
ikke brug for et søgefelt, man begynder blot at skrive
det/de ord, man vil finde på siden. Det er meget svært at
undvære den funktion, når man først har prøvet den.

Funktionen er af en eller anden grund ikke slået til som
standard, så det er altid det første, jeg slår til i en ny
installation af Firefox (under Avanceret i indstillingerne).

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hold dit livs drømmeferie i Thailand:

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-06-11 13:57

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]

> standard, så det er altid det første, jeg slår til i en ny
> installation af Firefox (under Avanceret i indstillingerne).

Jeg må have slået den til uden at tænke nnærmere over det. Det
sker ikke så tit at jeg søger på sider, og det er først for nylig
jeg er begyndt at bruge Firefox meget. Men jo, det er smart.

--
Bertel

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 18-06-11 14:37

> Jeg må have slået den til uden at tænke nnærmere over det. Det
> sker ikke så tit at jeg søger på sider, og det er først for nylig
> jeg er begyndt at bruge Firefox meget. Men jo, det er smart.

Hos mig er der ingen forskel på om det er slået til eller fra. Den søger
mens jeg taster uanset.

--
Philip

Fra : Preben

Dato : 18-06-11 07:23

Den 18.06.2011 kl. 07:48 skrev Herluf Holdt, 3140
<herlufholdtFJERN@privat.dk>:

> [...]
> under 'Filer'. Så kommer der en ekstra "bjælke" frem. Jeg
> vil spørge om man kan få den til at være fremme permanent?

Det er der ingen grund til, du søger bare direkte i URL feltet.

--
mvh/Preben

Fra : Preben

Dato : 18-06-11 07:53

Den 18.06.2011 kl. 08:31 skrev Ivan V. Klattrup <ivan.klattrup@gmail.com>:

> Er det den samme bjælke som kommer frem ved tryk på ctrl + F

Ja, men som jeg skrev tidligere, er det overflødigt.

--
mvh/Preben

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-06-11 07:58

Preben skrev:

>Ja, men som jeg skrev tidligere, er det overflødigt.

Det giver ikke samme effekt at skrive det i adresselinjen

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 18-06-11 08:24

Ivan V. Klattrup skrev:

> Det giver ikke samme effekt at skrive det i adresselinjen

Rigtigt. Det vi spurgte efter hedder "søg på DENNE side".
Det virker på den side man har fremme, hvis den da ikke
er i et format, hvor man i stedet skal bruge en 'rude' der
hedder "Find".

--
Herluf :·)

Fra : Preben

Dato : 18-06-11 08:06

Den 18.06.2011 kl. 08:57 skrev Ivan V. Klattrup <ivan.klattrup@gmail.com>:

> Det giver ikke samme effekt at skrive det i adresselinjen

Så har jeg misforstået noget, jeg troede, det drejede sig om en
søgefunktion som Google.

--
mvh/Preben

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 18-06-11 08:29

Preben skrev den 18-06-2011:
> Så har jeg misforstået noget, jeg troede, det drejede sig om en søgefunktion
> som Google.
Den funktion vil jeg da gerne have igen, da jeg ikke finder den
overflødig, men en irriterende mangel.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Preben

Dato : 18-06-11 11:38

Den 18.06.2011 kl. 09:28 skrev Jørgen Nielsen <nospamjn2@get2net.dk>:

> Den funktion vil jeg da gerne have igen, da jeg ikke finder den
> overflødig, men en irriterende mangel.

Bare søg i adressefeltet, så starter Google.

--
mvh/Preben

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-06-11 11:44

Preben skrev:

>Bare søg i adressefeltet, så starter Google.

standarden er nu Bing

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 18-06-11 19:38

Preben skrev den 18-06-2011:

> Bare søg i adressefeltet, så starter Google.
Det ved jeg... når du har fået Bing udskiftet med Google, men jeg
finder det stadig ualmindeligt bøvlet og ubrugeligt.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Preben

Dato : 18-06-11 16:08

Den 18.06.2011 kl. 12:44 skrev Ivan V. Klattrup <ivan.klattrup@gmail.com>:

> standarden er nu Bing

Det har du ret i, jeg havde helt glemt, at jeg straks ændrede til Google

--
mvh/Preben