Import/postordre af nematoder fra England
Fra : Kurt Hansen

Dato : 15-05-11 10:39

Der er jo lovgivning angående netkøb af medicin m.m., men hvordan
forholder det sig med nematoder til havebrug? Det er ikke en gift, men
en bakteriekultur, som naturligvis er forsvarligt emballeret af
producenten.

Se evt. her, hvor jeg har tænkt mig at bestille:
http://www.unwins.co.uk/nemaslug-nematodes-slug-killer-40m2*-pid1504.html

Produktoplysninger her:
http://www.nyttedyr.dk/produkt/nematoder-mod-snegle-nemaslug.aspx
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Søges: En person der kan passe heste, som ikke ryger eller drikker.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-05-11 11:13

Den 15-05-2011 11:39, Kurt Hansen skrev:
> [...]
> forholder det sig med nematoder til havebrug? Det er ikke en gift, men
> en bakteriekultur, som naturligvis er forsvarligt emballeret af

Der er ingen love mod køb af nematoder.

Jeg skulle lige til at spørge dig, hvorfor du ikke bare
køber dem fra nyttedyr.dk - dem har jeg god erfaring med
mht. nematoder til øresnudebiller. Men jeg kan se, at der er
en ganske pæn prisforskel, hvis ellers de udregner forbruget
på samme måde.

Spørgsmålet er måske, hvor lang tid forsendelsen tager, da
det måske kan have betydning for effekten. Nematoderne
skulle jo helst stadig være i live, når de når frem.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende brugerguide for begyndere om ubuntu Linux:

Fra : Kurt Hansen

Dato : 15-05-11 12:41

Sun, 15 May 2011 12:12:34 +0200 skrev Kim Ludvigsen:

> [...]
>det måske kan have betydning for effekten. Nematoderne
>skulle jo helst stadig være i live, når de når frem.

De sender hver torsdag, frisk fra kuvøsen. De anbefaler at anbringe
pakningen i køleskabet eller fryseren, indtil den skal bruges. Jeg
overvejer at købe et abonnement, hvor jeg hver 6. uge får tilsendt en
ny portion.

Prisforskellen er netop mit incitament.

Fra : Peter

Dato : 15-05-11 12:02

"Kurt Hansen" <kurt@ugyldig.invalid> skrev i en meddelelse

> Søges: En person der kan passe heste, som ikke ryger eller drikker.

Dit spørgsmål, ved jeg intet om, men jeg kunne da godt lide at høre lidt
mere om de heste der ryger og drikker.

Peter

Fra : Kurt Hansen

Dato : 15-05-11 12:39

Sun, 15 May 2011 13:01:59 +0200 skrev Peter:

>"Kurt Hansen" <kurt@ugyldig.invalid> skrev i en meddelelse

>Dit spørgsmål, ved jeg intet om, men jeg kunne da godt lide at høre lidt
>mere om de heste der ryger og drikker.

En ditto reflektant i en anden gruppe kunne supplere med en oplysning
om, at de gamle bryggerheste på Carlsberg ikke rokkede sig en tomme om
morgenen, før kusken havde givet dem en bajer at drikke i sin hule
hånd.

Rygende krikker? Cheval Pru de Gauloises? Måske ikke, men følgende
udveksling skulle stamme fra en klinik i lokalområdet (vælg selv):

Lægen: Ryger de efter samlejet?
Patienten: Øhhh, det ved jeg ikke. Jeg har aldrig kigget efter.