Firefox - hvor er bogmærkefilen?
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-05-11 14:44

Hej alle

Jeg er begynd at bruge Firefox en del, så jeg vil gerne kunne
tage en kopi af bogmærkerne, men jeg kan ikke finde ud af hvor de
er. Er der nogen der ved det?

Jeg bruger en portable version, men jeg tror at også en
beskrivelse fra en integreret version vil lede mig på sporet.

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-05-11 15:19

> Jeg er begynd at bruge Firefox en del, så jeg vil gerne kunne
> tage en kopi af bogmærkerne, men jeg kan ikke finde ud af hvor de
> er. Er der nogen der ved det?

De ligger i profilen, men det er nok nemmere at bruge
brugerfladen:
Bogmærker => Organiser bogmærker => Funktioner (i
bogmærkevinduet).

Du kan her vælge at eksportere i HTML-format eller at lave
en backup i JSON-format. Sidstnævnte er bedst, hvis du skal
bruge filen til at gendanne dem i Firefox.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis bridge på computeren:

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-05-11 18:23

Kim Ludvigsen skrev:

> De ligger i profilen, men det er nok nemmere at bruge
> brugerfladen:
> Bogmærker => Organiser bogmærker => Funktioner (i
> bogmærkevinduet).

Tak. Det engelske menupunkt er lidt ulogisk, så jeg glemmer at
bruge det ("Show all bookmarks"). Portable findes ikke på dansk,
og jeg er også ligeglad.

--
Bertel

Fra : Jens Jensen

Dato : 14-05-11 15:23

Bertel Lund Hansen skrev den 14-05-2011 15:44:
> [...]
>
> Jeg bruger en portable version, men jeg tror at også en
> beskrivelse fra en integreret version vil lede mig på sporet.

Det er beskrevet her for den installerbare version:
http://kb.mozillazine.org/Bookmarks

Fra : Kurt Lund

Dato : 28-05-11 17:38

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote

> Jeg er begynd at bruge Firefox en del, så jeg vil gerne kunne
> tage en kopi af bogmærkerne, men jeg kan ikke finde ud af hvor de
> er. Er der nogen der ved det?

Er du bekendt med Xmarks (www.xmarks.com)? Her kan du synkronisere dine
bogmærker mellem de gængse browsere og dine forskellige maskiner. Det
overflødiggør efter min mening backup af bogmærkerne.

--
Kurt Lund

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-05-11 18:00

Kurt Lund skrev:

> Er du bekendt med Xmarks (www.xmarks.com)? Her kan du synkronisere dine
> bogmærker mellem de gængse browsere og dine forskellige maskiner.

Det kendte jeg ikke, men da Opera ikke er med blandt
understøttede browsere, er det ikke så interessant for mig.

> Det overflødiggør efter min mening backup af bogmærkerne.

Ikke efter min. Jeg kan gendanne min pc-opsætning selv om nettet
ikke virker, og det vil jeg gerne kunne blive ved med.

--
Bertel

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 28-05-11 19:04

Bertel Lund Hansen skrev den 28-05-2011:

> Det kendte jeg ikke, men da Opera ikke er med blandt
> understøttede browsere, er det ikke så interessant for mig.
Så er det vel et spørgsmål om der er et lignede program der
understøtter både Opera og Firefox.

For mig er den største pointe med Xmarks og lignede programmer, at jeg
uden at gøre noget selv, altid har de samme bookmarks på alle mine
computere, også under Linux.

Backupen er der jo så også selvom hytten er brændt.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-05-11 19:11

Jørgen Nielsen skrev:

> For mig er den største pointe med Xmarks og lignede programmer, at jeg
> uden at gøre noget selv, altid har de samme bookmarks på alle mine
> computere, også under Linux.

Opera tilbyder synkronisering mellem alle sine versioner. Det har
jeg ikke benyttet mig af.

> Backupen er der jo så også selvom hytten er brændt.

Det er min også.

--
Bertel

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 28-05-11 21:15

Bertel Lund Hansen skrev den 28-05-2011:

> Opera tilbyder synkronisering mellem alle sine versioner. Det har
> jeg ikke benyttet mig af.

Så er du sikkert bevist om valget.

> Det er min også.

Jeg har også backup udenfor hytten men den bliver ikke opdateret flere
gange dagligt... men hvad, nogle få bookmarks er næppe den største
ulykke hvis uheldet er ude.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-05-11 01:51

Jørgen Nielsen skrev:

> Jeg har også backup udenfor hytten men den bliver ikke opdateret flere
> gange dagligt... men hvad, nogle få bookmarks er næppe den største
> ulykke hvis uheldet er ude.

Både min lokale backup og min webbackup aktiveres blot med et
dobbeltklik, så de opdateres ret tit.

--
Bertel

Fra : Leif Neland

Dato : 28-05-11 22:45

> [...]
>
> Ikke efter min. Jeg kan gendanne min pc-opsætning selv om nettet
> ikke virker, og det vil jeg gerne kunne blive ved med.

Tjae, hvad skal du med bogmærker, hvis nettet alligevel er nede?
Medmindre selvfølgelig, hvis du har dine egne servere på lokalnettet.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-05-11 01:53

Leif Neland skrev:

> Tjae, hvad skal du med bogmærker, hvis nettet alligevel er nede?

Ingenting. Jeg kan bare lide at have tjek på tingene. Der er jo
ingen ulempe forbundet med at have backup af sine data.

> Medmindre selvfølgelig, hvis du har dine egne servere på lokalnettet.

Næ. Jeg har flere pc'er, men de er ikke sat op som servere.

--
Bertel