Carbon Dating of '70 Million Year Old' Mos~
Fra : Sømand1

Dato : 14-05-11 11:53

x-posted

-----------------
http://tinyurl.com/5ve6rvk

Over the past three years, ICR News has featured over 20 cases of original soft
tissues found in fossilized remains around the world.1 Since tissues like skin
and cartilage are known to spontaneously decay in only thousands of years, these
published finds clearly show that the fossils could not be millions of years old.

Careful chemical analyses published in peer-reviewed journals concluded that
original tissues—most often protein that had not mineralized—came from the buried
animals' carcasses. But many of these studies relied on only a few different
detection methods. Now, a team of researchers using special equipment at the
MAX-lab in Lund, Sweden, has applied more than six different techniques to verify
that tissues from inside a Cretaceous mosasaur humerus bone, which was kept in
the Royal Institute of Natural Sciences of Belgium "for many years," consist of
mosasaur and not microbial molecules.2 One of those analyses was carbon dating.

The researchers found plenty of C-14 in their mosasaur—enough to calculate "an
age of 24,600 BP [years before present]."

Non-mineralized collagen protein that is millions of years old defies scientific
explanation. And a carbon-date age of thousands of years equally contrasts with
the standard evolutionary interpretation that the fossil record represents
millions of years of earth history. However, the evidence fits well with the
Bible's straightforward history of just thousands of years.

Fra : Martin Andersen

Dato : 14-05-11 13:29

On 14-05-2011 12:53, Sømand1 wrote:
> x-posted

Krydspost fjernet.

Kulstof-14 har en halveringstid på 5730 år og man måler forholdet mellem
Kulstof-14 og Kulstof-12 i materialet. Fossiler er *wait for it*
forstenede og det betyder at det kulstof der oprindeligt indgik i
organismen er blevet erstattet af omkringliggende mineraler. Kulstof-14
isotoper bliver dannet når kosmisk stråling rammer kuldioxid i
atmosfæren og det kulstof indgår så i fødekæden.

Så vidt vides, trækker sten som er begravet dybt nede i jorden ikke vejret.

Fra : J. Nielsen

Dato : 14-05-11 15:31

On Sat, 14 May 2011 12:53:15 +0200, Sømand1 <somebody@yahoo.beer> wrote:

>The researchers found plenty of C-14 in their mosasaur—enough to calculate "an
>age of 24,600 BP [years before present]."

Kan du ikke lige henvise til dette i den oprindelige rapport?
--

-JN-

Fra : Sømand1

Dato : 14-05-11 16:05

http://www.plosone.org/article/info%3Adoi%2F10.1371%2Fjournal.pone.0019445

Fra : Leif Neland

Dato : 14-05-11 16:18

Den 14-05-2011 17:04, Sømand1 skrev:

> http://www.plosone.org/article/info%3Adoi%2F10.1371%2Fjournal.pone.0019445

Det virker mystisk at denne datering ikke er nævnt i den *oprindelige*
rapport af de rigtige videnskabsfolk, men kun i artiklen på den
overtroiske side. Har kreanisterne mon selv fundet på det, og regnet med
at folk ikke læste hele originalartiklen?

Kan du i øvrigt ikke undlade at poste overtro i videnskabsgruppen, men
nøjes med at holde det i kristendomsgruppen, hvor det hører hjemme?

Fra : Sømand1

Dato : 14-05-11 16:54

On 14-05-2011 17:17, Leif Neland wrote:

> [...]
> overtroiske side. Har kreanisterne mon selv fundet på det, og regnet med
> at folk ikke læste hele originalartiklen?

Måske skulle du se lidt nærmere.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 14-05-11 17:22

=?windows-1252?Q?S=F8mand1?= <enkrop@yahoo.pb> writes:

> Måske skulle du se lidt nærmere.

Jeg kan heller ikke se skyggen af den påstand du kolporterer. Vil du
være så elskværdig at komme med et præcist citat fra kilden, der
understøtter din påstand?

FUT: dk.livssyn.kristendom

--
/Wegge

Leder efter redundant peering af dk.*,linux.debian.*

Fra : Martin Andersen

Dato : 14-05-11 20:28

On 14-05-2011 18:21, Anders Wegge Keller wrote:

> Jeg kan heller ikke se skyggen af den påstand du kolporterer. Vil du
> være så elskværdig at komme med et præcist citat fra kilden, der
> understøtter din påstand?
>
> FUT: dk.livssyn.kristendom

Lying for Jesus du ved. Eller trolling. lose/lose.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 14-05-11 20:45

Martin Andersen <dur@ikke.nu> writes:

> Lying for Jesus du ved. Eller trolling. lose/lose.

Løgn er grundstenen i enhver religion, men jeg vil stadig gerne have
den kujon der kalder sig "sømanden" til at anerkende det. Han kan
naturligvis også vælge at stikke halen mellem benene, hvilket i denne
sammenhæng er det samme. Men løgnen skal stadig bringes frem i lyset,
så den kan ligge og stinke i fuld offentlighed.

Fra : Leif Neland

Dato : 16-05-11 08:55

Sømand1 wrote:

> Måske skulle du se lidt nærmere.

Jeg har set nærmere.

Kan du ikke klippe det ud af *originalartiklen* og poste her?

Leif

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 14-05-11 18:49

Den 14-05-2011 17:17, Leif Neland skrev:

> [...]
>

> Kan du i øvrigt ikke undlade at poste overtro i
> videnskabsgruppen, men nøjes med at holde det i
> kristendomsgruppen, hvor det hører hjemme?

Nu må du styre dig. Er du ikke klar over at
dette er Creation Science. Det betyder at man
skal fortolke videnskabelige resultater kreativt.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : J. Nielsen

Dato : 14-05-11 19:07

On Sat, 14 May 2011 17:04:53 +0200, Sømand1 <enkrop@yahoo.pb> wrote:

>http://www.plosone.org/article/info%3Adoi%2F10.1371%2Fjournal.pone.0019445

Og det kunne du så ikke...
--

-JN-

Fra : Glenn

Dato : 16-05-11 10:45

On 16 Maj, 09:55, "Leif Neland" <l...@neland.dk> wrote:

> Jeg har set nærmere.
>
> Kan du ikke klippe det ud af *originalartiklen*  og poste her?
>
> Leif

Hej Leif og andre

Det er her:

Det vides ikke om artiklen kræver abonnement:
http://www.plosone.org/article/fetchObjectAttachment.action?uri=info%3Adoi%2F10.1371%2Fjournal.pone.0019445&representation=PDF
Citat: "...
[pdf-side 8-9 ]
However, histological sections of untreated bone revealed that the
fibrous microstructures were deeply embedded in hydroxyapatite prior
to demineralization (Figure 1M). Moreover, TOF MS and DNA analyses
failed to detect any ergosterol or nucleic acids attributable to
fungi, and we were unable to identify any substances that could be
related to bone glue (for instance, the vessel lumina were draped by
iron oxide crystals, not organic matter; Figure 4). Likewise, the
amount of finite carbon was exceedingly small, corresponding to
4.68+-0.1 of modern 14C activity (yielding an age of 24 600 BP), and
most likely reflect bacterial activity near the outer surface of the
bone (although no bacterial proteins or hopanoids were detected
,
one bacterial DNA sequence was amplified by PCR, and microscopic
clusters of bone-boring cyanobacteria were seen in places along the
perimeter of the diaphyseal cortex).
...."

Fra : Sømand1

Dato : 18-05-11 20:46

"Glenn" <glenn2233@gmail.com> wrote in message

> Hej Leif og andre
>
> Det er her:

Ja tak. Der er en del her som beklageligvis ikke kan læse særlig godt.

Ellers virker artiklen noget ambivalent for de lader til at ville lade alle
bagdøre stå åbne til enhver lejlighed, just in case. Stadigvæk kan de ikke fjerne
data.

> Det vides ikke om artiklen kræver abonnement:

For at citere fra den? Under alle omstændigheder har du linket.

Fra : Patruljen

Dato : 17-05-11 01:52

On 16 Maj, 18:44, Glenn <glenn2...@gmail.com> wrote:

> [...]
> perimeter of the diaphyseal cortex).
> ..."

Likewise, the amount of finite carbon was exceedingly small,
[b]corresponding to 4.68+-0.1 of modern 14C activity (yielding an age

Fra : Sømand1

Dato : 18-05-11 20:02

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message

> [...]
> of 24 600 BP), and
> most likely reflect bacterial activity near the outer surface of the

for at tage resten af relevant §...

[...]
.... Accordingly, we find it reasonable to conclude that the collagenous
biomolecules recovered from the fibrous tissues of IRSNB 1624 are primary."

Fra : Patruljen

Dato : 19-05-11 17:30

On 18 Maj, 21:46, Sømand1 <someb...@yahoo.beer> wrote:
> [...]
> bagdøre stå åbne til enhver lejlighed, just in case. Stadigvæk kan de ikke fjerne

Præcist - Hvilke data?

Fra : tkruse

Dato : 19-05-11 19:34

On 20 Maj, 01:30, Patruljen <Patrul...@yahoo.dk> wrote:

> Præcist - Hvilke data?

om så de første amøber opstod for 6 milliarder år siden
så har det ikke noget med Kristen livssyn at gøre
kun det at vi nu er så kloge at vi kan se at der er en mørk side og en
lys side
og den kloge tager fra den lyse side og fylder mørket ud
gør jeres lys brændende siger skriften
fidusen i det er simpel men svær at forstå at det kan lade sig gøre
men de Kristne har set at det kan lade sig gøre

Fra : Patruljen

Dato : 16-05-11 04:58

On 14 Maj, 21:44, Anders Wegge Keller <we...@wegge.dk> wrote:

> [...]
> sammenhæng er det samme. Men løgnen skal stadig bringes frem i lyset,
> så den kan ligge og stinke i fuld offentlighed.

Det er ikke den slags, som generer kreationister. Man er kommet til
kort den ene gang efter den anden. Det betyder dog ikke andet end at
man sniger sig ud af debatten - venter et par uger - og poster endnu
en uhyrlig påstand.