Fornøjelig gratis sejlads - hjemme i stuen
Fra : Ukendt

Dato : 13-05-11 09:22

Nu har jeg de sidste 6 måneder genopdaget et noget specielt computer spil.

'Virtual Skipper 5' er kendt i computer-/sejlerkredse som det mest
realistiske sejladsspil overhovedet, og det er ovenikøbet gratis.

Man starter ud med at øve sig igennem nogle scenarier, hvor man lærer at
styre båden, sætte de rigtige sejl og læse banen.

Det tager lige en halv time og så er man i gang.
Efter at have fået øvet sig mod computeren og vundet et par gange - vælger
man så multiplayer.

Her blev jeg mødt af en hel ny verden.
Der er en hel skandinavisk liga og spændingen ved at sejle i denne virtuelle
verden, er helt på højde med den som vi møder ved kapsejlads, i
virkeligheden.

Jeg har sammenlagt ikke præsteret det helt store.
Et par første pladser er det dog blevet til og pulsen er helt oppe når man
sidder der - og er på vej ned mod mærket og skal have lavet en
spilernedtagning på det helt rigtige tidspunkt, med en danmarksmester lige
efter sig.

Spillet kan afvikles på selv relativt gamle computere og grafikken er nu
ganske imponerende - målt op imod andre sejlerspil jeg har set.

For dem af jer der netop har været i Bella Centeret, har i muligvis faldet
over afviklingen af DM i Virtual Skipper.

Kunne i selv tænke jer at prøve kræfter med det kan spillet downloades her:
http://www.virtualskipper-game.com/vsk5/

God fornøjelse.

Mvh Allan

Fra : Peter_il