Nr.plade på knallert 30
Fra : Steen F.

Dato : 12-05-11 22:41

Jeg har i sidste uge købt en brugt knallert 30 (eller "Lille Knallert"
som det hedder nu). Den er fra 2008 og blev i sin tid leveret med
nr.plade. Men den har stået stille og uden nr.plade det sidste års tid
inden jeg købte den. Skal den nu have nr.plade på igen eller ej?
Jeg spørger fordi jeg læste flg. fra Alkas website (især det sidste punkt):

"Lille knallert (30) - tidligere knallert 30
Du må køre på knallerten fra, du er fyldt 16 år og har kørekort til den.
Når du er fyldt 18 år, må du køre på den uden kørekort.
Pladerne er gule med 2 bogstaver og 4 tal.
Du skal være opmærksom på, at hvis knallerten er fra før 1. juli 2006,
skal der ikke plader på. En lille knallert - tidligere knallert 30, skal
fremover forsynes med nummerplade, men kun når den sælges fabriksny.
Registreringspligten gælder fra og med den 1. juli 2006.
• ALLE fabriksnye knallerter fra 1. juli 2006 og senere skal registreres
• Køber du en gammel Puch-maxi af naboen, skal der ikke plader på denne
• Køber du en knallert 30 uden plader, skal denne ikke omregistreres"

Mvh
Steen F.

Fra : emjeppesen

Dato : 13-05-11 06:40

Steen F. skrev:

>Den er fra 2008 og blev i sin tid leveret med
>nr.plade. Men den har stået stille og uden nr.plade det sidste års tid
>inden jeg købte den. Skal den nu have nr.plade på igen eller ej?

Ja, selvfølgelig.
Jeg kender ikke årsagen til at pladen er pillet af, men det er også
underordnet. Den er "FØDT" med plade.

Hilsen emj

Fra : Steen F.

Dato : 13-05-11 13:35

Den 13-05-2011 07:40, emjeppesen skrev:
> Ja, selvfølgelig.
> Jeg kender ikke årsagen til at pladen er pillet af, men det er også
> underordnet. Den er "FØDT" med plade.

Hvad betyder så: "Køber du en knallert 30 uden plader, skal denne ikke
omregistreres".
Jeg går da ud fra at reg.attesten under alle omstændigheder skal ændres?
Der står jo et fremmed navn på.

Fra : emjeppesen

Dato : 13-05-11 13:56

Steen F. skrev:

>Hvad betyder så: "Køber du en knallert 30 uden plader, skal denne ikke
>omregistreres".

Den er registreret og skal ikke omregistreres, men have sin plade
skruet på

>Jeg går da ud fra at reg.attesten under alle omstændigheder skal ændres?
>Der står jo et fremmed navn på.

Registreringaattesn skal bruge til forsikringsselskabet, som skal
tegne ansvarsforsikring på knallerten i dit navn.
Det tager typisk 14 dage.
Til det er sket, kører du på sælgerenslovpligtige ansvarsforsikring
(hvis han har en)
Det lyder underligt, at han har skruet pladen af, Hvorfor har han det?
Er der pillet ved knallerten, så den er ulovlig?
Den bliver jo ikke lovlig, fordi du sætter pladen på igen.
Da den blev registreret var den lovlig.

Hilsen emj

Fra : emjeppesen

Dato : 13-05-11 14:12

emjeppesen skrev:

Her kan du se, hvilke forholdsregler, du skal tage, når du køber brugt
knallert.
http://www.stopindbrud.dk/Default.asp?ID=583

Hilsen emj, som ikke har så meget tillid til din sælger

Fra : emjeppesen

Dato : 13-05-11 14:53

Steen F. skrev:

>Jeg går da ud fra at reg.attesten under alle omstændigheder skal ændres?
>Der står jo et fremmed navn på.

Nå, nu fandt jeg kopi af reg.attest på en knallert m/plader, som jeg
solgte for 3 år siden.
På den Står der:

Registreringsattesten består af 2 dele.
Ved anmeldelse af registrering, ejerskifte ( brugerskift) eller
tekniske ændringer skal både del1 og del2 afleveres til motorkontoret.

Hilsen emj

Fra : Steen F.

Dato : 13-05-11 19:27

Den 13-05-2011 15:52, emjeppesen skrev:

> [...]
> Ved anmeldelse af registrering, ejerskifte ( brugerskift) eller
> tekniske ændringer skal både del1 og del2 afleveres til motorkontoret.

Okay fint. Sælger har ikke kørt på knallerten i 1 år fordi den havde en
fejl og ikke kunne køre. Sælger ofrede en del penge på at få den lavet
med uden held. Så den har bare stået afmeldt et års tid indtil jeg købte
den. Jeg har imidlertid fået den køreklar, og vil gerne have nr.plade på
igen.

Fra : emjeppesen

Dato : 13-05-11 21:03

Steen F. skrev:

> [...]
>med uden held. Så den har bare stået afmeldt et års tid indtil jeg købte
>den. Jeg har imidlertid fået den køreklar, og vil gerne have nr.plade på

Alt i orden
Tillykke med dyret.

Hilsen emj

Fra : scootergrisen

Dato : 25-05-11 03:59

Om der skal nummerplade på eller ej kommer an på hvornår den blev
solgt fra ny af.
Men hvis der har været nummerplade på den så skal der det igen.
Grunden til der ikke har været nummerplade på er sikkert at
forsikringen er blevet afmeldt også skal man vist tage nummerplade af.
Og måske aflevere den til skat men det ved jeg ikke.

En ny 30 km/t scooter købt før 1. Juli 2006 har ikke nummerplade og
skal ikke have det selvom den sælges senere.
Dem der er solgt fra ny efter 1. Juli 2006 skal allesammen have
nummerplade.

Så det kommer altså an på hvornår scooteren første gang blev solgt fra
ny hos en forhandler.