Forlys
Fra : Steen F.

Dato : 12-05-11 18:54

Kan man tænde forlyset på en scooter-30 kun med tænding på? Altså uden
at starte motoren? Burde lyset i så fald tænde via batteriet?

Mvh
Steen

Fra : scootergrisen

Dato : 25-05-11 04:06

On 12 Maj, 19:53, "Steen F." <st...@steenmartin.dk> wrote:
> Kan man tænde forlyset på en scooter-30 kun med tænding på? Altså uden
> at starte motoren? Burde lyset i så fald tænde via batteriet?

Man kan på min men det er fordi jeg har lavet ledningerne om.
Og ja hvis motoren ikke køre og lyset er tændt så kommer strømmen fra
batteriet.

Men jeg tror på de fleste scootere skal motoren køre for at tænde
forlyset.
Nogen scootere får strøm fra en spole som kun generer elektricitet når
motoren køre så der kan man i hvert fald ikke.
Man kan vist godt tænde instrumentlyset og blinklys og sådan på de
fleste scootere uden at tænde motoren.
Men jeg tror det er lavet sådan at forlyset ikke kan tænde uden at
starte motoren på en del scootere fordi forlyset er den/de pære(r) der
brugere mest strøm og batteriet bliver jo afladt hurtigere hvis
motoren ikke køre samtidig og kan oplade battieret.