Redirecte til anden side og komme tilbage ~
Fra : Crazy

Dato : 12-05-11 01:54

Jeg har en (ASP) side med en form. Der er mange "selects" på siden,
hvor jeg kan vælge diverse options. Når jeg vælger en option,
redirecter jeg til en side for at gemme resultatet i en database men
mest pga. jeg skal have refreshet siden pga. der er nogle
afhængigheder som jeg ikke vil have vist (f.eks. hvis jeg vælger noget
i en select, skal en given option ikke vises i en anden m.v.).

I.fbm. at jeg redirecter når noget ændres i selecten, bruger jeg dete
javascript, "onChange='this.form.submit();'"

Det fungere fint men mit problem er, at jeg gerne vil have den til at
gå ned til dét element som jeg lige har ændret i (måske flere
skærmsider ned på siden) - f.eks. med en name-anchor.

Hvordan kan jeg i min "onChange" event få flettet en værdi ind, så jeg
kan se hvilken name-anchor jeg skal redirecte til?

Fra : Andreas Andersen

Dato : 12-05-11 09:27

Den 12-05-2011 09:54, Crazy skrev:
> [...]
>
> Hvordan kan jeg i min "onChange" event få flettet en værdi ind, så jeg
> kan se hvilken name-anchor jeg skal redirecte til?

Du kan tilføje et hidden field - redirectSelect - som du sætter i
onChange - onChange = 'document.getElementById('redirectSelect') =
this.id; this.form.submit();'. Det kan du så bruge på din gemside til at
redirecte med et anchor "form.asp#anchor". Jeg ved ikke lige om
javascriptet virker, men noget i den retning.

--
Andreas

Fra : Birger Sørensen

Dato : 12-05-11 13:16

Den 12-05-2011, skrev Crazy:
> [...]
>
> Hvordan kan jeg i min "onChange" event få flettet en værdi ind, så jeg
> kan se hvilken name-anchor jeg skal redirecte til?

Hvorfor skal det være i onchange?
Når formen submittes, sker det til den samme side - den der behandler
data, og bestemmer hvad der videre skal ske. Det vil da være logisk at
lade det script udstyre den næste side med det nødvendige anchor.
Det kan i øvrigt også lade sig gøre via js at udstyre siden med en
focus() for det aktuelle (eller det næste) element. Det skal svjh, selv
scrolle ind på siden når det fokuseres.

Det kan være det er mig - men det du beskriver har ikke noget med
redirect at gøre. Det er helt almindelig http requests.

Birger

http://bbsorensen.dk