Administrere bogmærker i Oper
Fra : Preben

Dato : 11-05-11 17:44

Jeg vil gerne ordne mine bogmærkemapper alfabetisk i Opera 11.10, og det
skulle kunne lade sig gøre at flytte rundt på mapperne ved træk og slip
med musen. Det virker bare ikke hos mig, jeg kan ikke flytte mapperne.
Hvad kan der være galt?

--
mvh/Preben

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-05-11 22:15

Preben skrev:

> Jeg vil gerne ordne mine bogmærkemapper alfabetisk i Opera 11.10

Hvordan er det lykkedes dig at undgå det?

> og det skulle kunne lade sig gøre at flytte rundt på mapperne
> ved træk og slip med musen. Det virker bare ikke hos mig, jeg
> kan ikke flytte mapperne.

Løft en mappe op og hold den med musen. Læg mærke til når der
kommer en streg mellem to mapper, og slip den så. Så placeres den
hvor stregen før var.

Hvis du slipper den mens en mappe er markeret, bliver den flyttet
ind som en undermappe i den.

--
Bertel

Fra : Preben

Dato : 12-05-11 07:57

Den 11.05.2011 kl. 23:14 skrev Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk>:

> Hvordan er det lykkedes dig at undgå det?

Den gør det ikke automatisk, hvis det er det, du mener.

> Løft en mappe op og hold den med musen. Læg mærke til når der
> kommer en streg mellem to mapper, og slip den så. Så placeres den
> hvor stregen før var.

Ja det er jo den normale fremgangsmåde, men det virker ikke her. Når jeg
prøver at flytte mappen, er det en kopi, der flyttes, og når jeg slipper
den på en streg, sker der intet. Kopien forsvinder, og originalen er
stadig hvor den var.

> Hvis du slipper den mens en mappe er markeret, bliver den flyttet
> ind som en undermappe i den.

Ja, det fungerer fint.

--
mvh/Preben

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-05-11 20:30

Preben skrev:

[om Operas sortering af bogmærker]

> Den gør det ikke automatisk, hvis det er det, du mener.

Højreklik på bogmærkefeltet, vælg Vis og sæt prik ved "Sorter
efter navn".

--
Bertel

Fra : Preben

Dato : 12-05-11 23:00

Den 12.05.2011 kl. 21:29 skrev Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk>:

> Højreklik på bogmærkefeltet, vælg Vis og sæt prik ved "Sorter
> efter navn".

Der har hele tiden været prik i "sorter efter navn" uden at det virkede.
Nu klikkede jeg lidt frem og tilbage, så nu virker det sørme.
Tak for hjælpen.

--
mvh/Preben